• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Madelen21

Oj oj min dotter sitter här å berättar för mig att lillebror är den dummaste... ibland snällast... å att bäbis i magen är bästa bäbisen ( hon sa bästa flickan) å jag sa men tänk om  d är en pojke då.. Nej jag vill inte ha någon mera pojke :/ ungar..

• Baby Lei
    Kickilina skrev 2013-01-02 16:48:14 följande:
    Min lille Vide (till 85% ) har nu äntligen börjat ge sig till känna. är i 16+3, så nu kickar han på. Men höll på att få panik ett tag när jag inte kände något alls, med 2:an kände jag redan v 13. (och jag som klankade ner på alla som köpte hem doptone för att lyssna på fosterljud...jag förstår nu, har redan gjort 2 ultraljud och lyssnat på hjärtljud två gånger...men nu tycker de andra barnmorskorna på jobbet att jag får lugna mig och stressa ner ) Men det är ju så olika det här med fosterrörelser, dels beroende på om du är omföderska eller ej (då brukar det vara några veckor tidigare som man känner) och dels beroende på moderkakans placering som andra även påpekat. Jag har också fått post Madelen!

Vilket fint namn!! Grattis till lillkillen förresten! :)
  • AlexandraViberg

Jag sydde för längesedan lapptäcken till vagn och spjälsäng i grått, vitt och svart! Blir vitt i övrigt i vagnen eftersom lapptäcket är så mönstrat! I spjälisen blir det nog också vitt, har köpt grått spjälskydd med moln från färg och form. Gillar naturliga färger vi! Köpte även rislampa från samma kollektion.
    Längtar så efter att få börja i rummet!

Vi byter alla rum en vecka efter RUL så dottern ska komma till rätta i sitt ett bra tag innan bebisen kommer. (Hon tar vårt, bebisen hennes och vi det tomma som jag nu har sy hörnan i)

Dör av längtan till RUL nu! En vecka imorgon! :)

• Mjj83l

Då vart man sjukskiven 2 månader till.

Sen är det va 6 veckor tills jag kan få havandeskapspenning. Lär ju inte bli bättre i rygg o fogar

Så denna graviditeten blev det sjukskrivning från vecka 7. Inte riktigt som man tänkt sig...

• Zora

Mitt RUL är i övermorgon!!!! (v 18+5) Ser allt bra ut så ska vi åka och kolla på vagn och försöka bestämma oss för modell och färg ha ha!! Känner jag mig själv rätt kommer jag inte kunna välja! Sen blir det nog att inhandla några små klädesplagg i helgen också, har verkligen kliat i köpfingrarna men har faktiskt lyckats hålla mig än så länge.

Vi kan inte riktigt bestämma oss för om vi ska be dom kolla efter kön eller inte... vill både veta NU och samtidigt få en överraskning i juni. Kan absolut inte bestämma oss... fast, dom kanske inte kommer kunna se heller och då har vi ju inget val  

Jag känner små buffar i magen nästan varje dag nu, särskilt kvällstid. En väldigt konstig känsla, men samtidigt lite mysig på nåt sätt  

• AlexandraViberg
    Zora skrev 2013-01-02 18:58:54 följande:
    Mitt RUL är i övermorgon!!!! (v 18+5) Ser allt bra ut så ska vi åka och kolla på vagn och försöka bestämma oss för modell och färg ha ha!! Känner jag mig själv rätt kommer jag inte kunna välja! Sen blir det nog att inhandla några små klädesplagg i helgen också, har verkligen kliat i köpfingrarna men har faktiskt lyckats hålla mig än så länge.

Vi kan inte riktigt bestämma oss för om vi ska be dom kolla efter kön eller inte... vill både veta NU och samtidigt få en överraskning i juni. Kan absolut inte bestämma oss... fast, dom kanske inte kommer kunna se heller och då har vi ju inget val  

Jag känner små buffar i magen nästan varje dag nu, särskilt kvällstid. En väldigt konstig känsla, men samtidigt lite mysig på nåt sätt  
    Spännande! Vi har köpt massa grejer, har vägrat utgå ifrån att det ska bli missfall även om man vet att det kan hända. Har en del kläder jag köpte begagnat och på reor och nyss beställde jag startpaket från Ellos och en pippi-hjälmmössa!

Efter rul ska vi köpa lite också, när vi förhoppningsvis sett kön! :)

Ja, jag fnittrar till varje gång den rör sig i princip! Minns inte alls hur det kändes sen dottern så är faktiskt super spännande! :D
    The greater the fight, the greater the victory! BF Juni 2013 | Dotter -07
  • Sömntutan
    AlexandraViberg skrev 2013-01-02 19:03:59 följande:
    Spännande! Vi har köpt massa grejer, har vägrat utgå ifrån att det ska bli missfall även om man vet att det kan hända. Har en del kläder jag köpte begagnat och på reor och nyss beställde jag startpaket från Ellos och en pippi-hjälmmössa!

Ja, jag fnittrar till varje gång den rör sig i princip! Minns inte alls hur det kändes sen dottern så är faktiskt super spännande! :D
    Jag vet inte vad det är med mig, men jag tänker hela tiden att det känns för tidigt, jag väntar med att köpa saker. När ULet är gjort och allt ser bra ut, ska jag börja höra mig för om det är någon som har en vagn, babysitter osv. att sälja. Har även varit ute på blocket och kollar på vagnar. Men har än så länge inte hittat någon. Eller jo en har jag sett som jag gillade skarpt, men den fanns i Sundsvall. Lite väl långt att åka känner jag. Måste finnas någon lite närmare. Vi ska göra om ett litet rum som från början var tänkt som arbetsrum till en liten barnkammare. Blir inte stort, men det duger så länge.
    Äntligen! BF ~8 juni
  • Mjj83l

Det kostar bara 300kr att skicka en vagn med bussgods

Så dyker det upp ett klipp långt borta är det bara att fråga om dom kan skicka.

Min vagga kommer med posten

• AlexandraViberg

Ja, är väl så för många, men eftersom vi samlat på oss saker som vi fått eller hittar billigt under våra försök så hade vi ju redan en del så då kändes det väl mindre hemskt att fylla på. Plus att jag hade sytt massa grejer redan! Massa dregglisar och mössor, lapptäcke osv. :)

Blocket har jag stenkoll på! Sundsvall är inom min rimliga åk gräns. 5 mil bort ungefär. :)

• Zora
    AlexandraViberg skrev 2013-01-02 19:03:59 följande:

He he.. ja, jag hade nog egentligen redan börjat handla om det inte var för blivande sambon... han är stenhård på att vi inte ska köpa nåt förrän vi varit på RUL och sett att allt ser bra ut Så han får sin vilja igenom, jag lär få min vilja igenom desto mer framöver när det gäller shoppingen ha ha!

Det här är ju första barnet för mig så jag har liksom inte haft en aning om hur det känns när barnet rör sig och sparkar. Nu när jag vet (även om det bara är liiite rörelser och små små sparkar än så länge) så inser jag att jag nog inte har kunnat föreställa mig hur det skulle kännas. Jag tycker inte det känns som nåt annat jag upplevt faktiskt. En lustig känsla det där att någon liksom petar på en inifrån  
Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~