• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Mjj83l

Stackars stackars mig, vi har hela 3 veckor kvar till rul!!! :-O

Idag var jag o sneglade in på bebisavdelningen på hm... Kliar i fingrarna!!!!

Vill du köpa bäddset till snygga vagnen som står här hemma oxå.

Rosa el blått set m Moln!?!?

• Kickilina

Min lille Vide (till 85% Kyss) har nu äntligen börjat ge sig till känna. är i 16+3, så nu kickar han på. Men höll på att få panik ett tag när jag inte kände något alls, med 2:an kände jag redan v 13. (och jag som klankade ner på alla som köpte hem doptone för att lyssna på fosterljud...jag förstår nu, har redan gjort 2 ultraljud och lyssnat på hjärtljud två gånger...men nu tycker de andra barnmorskorna på jobbet att jag får lugna mig och stressa ner )
    Men det är ju så olika det här med fosterrörelser, dels beroende på om du är omföderska eller ej (då brukar det vara några veckor tidigare som man känner) och dels beroende på moderkakans placering som andra även påpekat.

Jag har också fått post Madelen!

• Kickilina
    Mjj83l skrev 2013-01-02 16:45:14 följande:
    Stackars stackars mig, vi har hela 3 veckor kvar till rul!!! :-O
    Idag var jag o sneglade in på bebisavdelningen på hm... Kliar i fingrarna!!!!
    Vill du köpa bäddset till snygga vagnen som står här hemma oxå.
    Rosa el blått set m Moln!?!?
    Vilken färg är vagnen? Det hade styrt mig mest tror jag. Tycker att rosa och blått funkar på både kille och tjej!
  • Madelen21

kickilina: hmm.. ja vi kanske hade tur att vi inte har nån post idag då... fast jag väntar me stor iver på kallelse till rutin ul.. tala mä min bm idag på mvc å sa att ja inte ännu fått kallelse å hon tyckte d var konstigt fast har ja inte fått i slutet av nästa v så lär ja ringa till mvc igen å hon får ringa å kolla upp detta.

nu ska jag steka kycklingfile och göra lite potatisklyftor :) 

• Libra89

Tror jag kände nåt imorse, det var som ett sug långt ner i magen! Två gånger med lite mellanrum medan jag låg i sängen. Hoppas det är lilla bebisen :) Går in i v. 16 imorgon, tycker det gå rätt snabbt nu :)

• Mjj83l
    Kickilina skrev 2013-01-02 16:49:57 följande:
    Vilken färg är vagnen? Det hade styrt mig mest tror jag. Tycker att rosa och blått funkar på både kille och tjej!

Vagnen är Vit

Nej nej nej!!! För oss gäller rosa till tjej o blått till pojke
  • Madelen21

jag kände nåt som jag tror till 99% på att var bäbis.. deet pickade som bara den i morse som att bäbis skulle ha hicka.. så ja tror d var så :)
    har känt flera ggr när jag tagit d lugnt idag å setat ner å inte gjort så mkt.

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~