• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Solrosen82
    agtiwi skrev 2013-01-03 07:39:51 följande:
    Kommer vara i v 19 (18+6) vid rul. Vi vill gärna veta könet. Beroende på hur mycket de kan se vid rul så kommer vi ev boka tid för 3D ul på privatklinik senare i graviditeten. Vi har inte köpt en enda pryl ännu, vågar inte innan rul. Eftersom vi inte skulle ha fler barn har vi sedan länge hunnit göra oss av med alla saker, så blir att börja om från början!!!

Här har vi också gjort oss av med mycket grejer. Maken lovade att vi skaffar nya om det behövdes :) Som tur e så kan vi låna lite också. Hur många barn har ni nu?
  • Elfwinter84

Vi ska inte köpa alls mycket nytt. Lite gör vi själva som spjälskydd å sånt: barnvagn övertar vi barnets kusins, spjälsäng får jag i födelsedagspresent, babysitter och babybjörn likaså :)

• em77

Ja vi vill nog allt veta könet.. Kollade inte med dom två andra men nu kan vi inte hålla oss . Läkaren sa det samma till oss solrosen82,än har ingen ringt så jag hoppas på ett brev idag el.imorgon.

Jag får även sammandragningar på kvällen när jag inte anstränger mig. Kan inte minnas att jag fick det såhär tidigt med dom andra två. Får hoppas att det e lugnt!!

Dax att väcka kidsen, vänt på dygnet en aning!! Ha en bra dag!

• Madelen21

valborgs: ja jag letar syskonvagn.. har en gammal emmaljunga till salu nu... vill ha nåt annat rejält.. en lite nyare..
    har kollat på emmaljunga monkey men den är så jäkla dyr...
    vill gärna ha en emmaljunga... gärna svängbara framhjul men vet inte hur dom små hjulen är i snö...

inatt drömde jag att jag fick en son som vägde strax över 5 kg.
    förlossningen tog 2 timmar och hann inte ta nån smärtlindring.
    åkte hem samma dag :)

första drömmen om förlossning mm.. hehe..
    läst att kräksjukan slagit till mot dalarna här jag bor... känns inte bra.....
    jag är livrädd för att få skiten.... tycker ja har spytt nog i 3 månader nu :(

• sarabengtsson

Hej

Då var vi hemma igen efter en tripp till Alingsås och rul =)
    Allt såg fint ut och troligtvis väntar vi en tös =) Precis vad min känsla sa...

Så fantastiskt att få se detta lilla underverk så jag fortsätter nog böla resen av dagen =)   

Imorgon ska vi åka och titta på en beg. vagn (500kr) för vi kommer troligtvis behöva två, en på landet och en hemma. Den på landet blir (om den imorgon är ok) en Emmaljunga city cross -06 och den här hemma blir nog en Emmaljunga Nitro =)

Nä nu ska jag kolla i en låda med undanlagda kläder från min systerdotter =)

KRAM PÅ ER!       

¤¤Amor vincit omnia et nos cedamus amori¤¤
  • skjuter illa

Är det för tidigt att vilja börja boa redan i vecka 18? Glad Jag vill bara fixa o dona här hemma o göra plats för den lilla. Förra omgången hann vi bara precis flytta in i vår nya lägenhet (en fredag) sen gick min slempropp på söndagen o jag blev inlagd. Känns som om jag måste ta igen allt jag missade då. Flört

sarabengtsson: Oj vad skoj! Och vad skönt att var bra.

• alv

Valborgs o Madelen: vi letar oxo syskonvagn. Bor i Stockholm o tycker allt känns så brett, så vi ska titta på Phil o teds o liknande vagnar o se om det är nåt... Nån som har eller testkört?

• Madelen21

jag gillar inte phil och teds när ena barnet sitter bakom den andra.. jag  vill ha barna bredvid varandra å så vill jag helst inte behöva ha dom framåtvänd tidigt vilket man måste om man har tex babytravel dublin.

• Baby Lei
    Caroliin skrev 2013-01-02 22:07:57 följande:
    Nu ska jag gå och lägga mig. Imorgon när jag vaknat är det dax för RUL! 12.15 är det dax. längtar så mycket! Hoppas hoppas bebisen är sammarbetsvillig och vill visa könet annars blir jag tokig haha.
    T - 090207. M - 110506. BF - 130609.

Lycka till idag!
  • Baby Lei
    Solrosen82 skrev 2013-01-02 22:35:36 följande:
    Oj va det skrivs mycket nu! :) Tur att jag kan kolla av mobilen då och då under dagarna. Idag har vi varit och tagit fvp:et. Allt gick bra och vi hade en jättebra läkare som inte trodde att det skulle vara nåt kromosomfel. Näsan såg fin ut också. :) Kommer mest troligt att bli flyttad bakåt några dagar på Rul nästa vecka, hoppas bara det inte blir så många. Moderkakan låg i bakvägg och det är väl bästa placeringen för att få känna tidiga sparkar om jag inte minns fel? Imorgon ska vi på en liten shoppingtur så då ska jag spana efter reafynd ;) Va roligt att fler och fler börjar känna sparkar! Väntar på att mina ska kännas på utsidan också.

Åh vad skönt att det gick bra med FVP!
Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~