• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Valborgs

Jag är heller inget fan av att vara gravid, även att jag kan känna mig ganska fin när den riktiga magen har kommit.. Men humöret är ju något jag knappt står ut med.

Skönt att detta är sista barnet.. Men sen efter grav kommer jag väl sakna det så försöker ändå njuta. Aldrig nöjd :)

• MissMe83

Valborgs: här pendlar det som sjutton, ena stunden är jag gosig och gullig och nästa är jag en varulv .

• Friiidaaay
    Valborgs skrev 2013-01-03 15:11:50 följande:
    Fler som i princip tappar känslorna för barnets pappa när ni är gravida? Här går sambon mig på nerverna, är så irriterad på honom hela tiden och på hur han klär sig, hur han luktar och ja allt, känner mig hemsk! :( var likadant förra gången jag var gravid. Hoppas det går tillbaka till normala igen efteråt.
    Jag har tvärtemot, jag blir ännu mer förälskad i min karl och tycker det är magiskt att vi kan skapa ett liv tillsammans.. Sen är det klart att jag kan bli irriterad eller inte tycka som han, men så är det ju även om jag inte är gravid. Han är dock väldigt omtänksam och delaktig i graviditeten, vilket jag tror är det som gör att man känner att kärleken växer ännu mer.. Flört
  • Baby Lei
    MissMe83 skrev 2013-01-03 14:51:11 följande:
    Köpte ett par byxor, en grön baby filt, en speldosa och ett jätte gulligt bäddsätt m nyckel pigor. Hur tänker ni kring färger och kön? Jag kommer köpa vad jag tycker är fint oavsett färg. Vet inte vad vi får än men har köpt både rosa och blå kläder och kommer använda allt.

Jag tänker nog som dig. Jag tycker generellt att det är fint med ljusa färger på nyfödda, (tänk vitt vitt vitt;) Men hittar jag något jag gillar som är rosa eller blått så skulle jag inte tveka att använda det på min bebis, oavsett om det blir en tjej eller kille.
    AlexandraViberg skrev 2013-01-03 15:04:56 följande:
    Jag köper neutrala sängkläder, skötbädd och sånt som kan tänkas bra till nästa barn. De kan ju bli olika kön och vill inte köpa nytt igen nästa gång. Kör på färg och forms moln med grå bakgrund på sånt hittills, spjälskydd och skötbädd. :) Sen kläder blir nog lite mer könsinriktat men jag älskar kläder i naturfärger. Brunt, grått, naturligt, vitt osv. Så på de minsta kläderna blir det iallafall MEST sånt :)

Jag är nog också generellt mer för vita, beiga, grå och ljust nougatfärgade kläder på små bebisar, inte för att det är könsneutrala färger utan för att jag tycker att det är fint. Sen är ju klädestillverkarna inte dummare än att de sätter små detaljer på kläderna som rundade/raka kragar, spetsdetaljer osv.. Jag har inte vågat köpa en enda pryl ännu men min kille och jag har lovat varandra att köpa ett plagg var till bebisen när vi gjort ultraljudet :) Jag ser framför mig en sommar med en nyfödd klädd i vita mjuka fina material, får se vad min kille har för smak.. Haha, kan tänka mig att han kommer jobba in någon body med tryck på eller något sånt :)
  • Kickilina
    MissMe83 skrev 2013-01-03 14:51:11 följande:
    Köpte ett par byxor, en grön baby filt, en speldosa och ett jätte gulligt bäddsätt m nyckel pigor.

Hur tänker ni kring färger och kön?
    Jag kommer köpa vad jag tycker är fint oavsett färg. Vet inte vad vi får än men har köpt både rosa och blå kläder och kommer använda allt.
    Tycker att allt funkar på allt Sonen har nog haft mer rosa än dottern. Det kommer komma en tid ändå när samhället (som det är idag) sätter in pojkar och flickor i fack och där barnen utan vilje dras med och vill ha det som de andra har. Men om jag på något sätt kan påverka dem nu så gör jag ett försök i alla fall. Är inte extrem på något vis. Tycker det bara är löjligt med tjej-killfäger, tjej-killeksaker. Alla är unika personer, inte bara ett kön!
  • Friiidaaay

Får vi en flicka kommer hon med största sannorlikhet ha väldigt mycket vitt & rosa och blir det en pojke så blir det mycket blått. Jag skulle nog aldrig klä min pojke i rosa, sen beror det säkert på typ av plagg :) Men vi kommer nog köpa några plagg blått och några rosa att ta med till BB. Sen blir det storhandling efter liten har kommit och vi vet vilken sort det blidde Glad

• Mjj83l

Blir man uppsagd från sitt arbete om man inte börjar jobba efter 18 mån mammaledighet?

Tänker inte starta nån diskution kring rosa i blått för det e så känsligt...

Men vi kör absolut inget könsneutralt på bebisen... Rosa till tjej, blått till pojke. Klart det är individer men hur kan man förneka att vi är olika??

Tror inte "köns rollerna" sitter i kläderna, det sitter i uppfostran o uppväxten.

• em77

Fick besked att fvp såg normalt ut så nu kan jag andas ut lite. Fick också veta att vi väntar en liten tjej till. Så det blir triss i tjejor precis som vi misstänkte . En liten Livia! Tjejorna kommer hoppa högt av lycka men dom vill inte veta förrän det e dax.. Min sambo hade nog gärna sett att det hade varit en liten kille men är självklart lika glad för en till liten sessa!!

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~