• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Madelen21

Baby lei: ok ja de är ja som är snurrig :/
    jag har ju 2 barn som vill grejja överallt... vi bor faktiskt i hus :)
    vi har ljus och öppen planlösning :) 

• Baby Lei
    Caroliin skrev 2013-01-03 13:02:29 följande:
    Har nu varit på rul :) blev flyttad så BF är 4/6 istället för 9/6 :) Dock låg navelsträngen i vägen och vi kunde inte se könet. Typiskt haha men underbart va det

Men vad skönt att allt såg bra ut! Vilken lättnad! Typiskt med navelsträngen, vill ni göra ett UL till för att kolla eller struntar ni i det nu?
  • Baby Lei
    Madelen21 skrev 2013-01-03 13:02:34 följande:
    Baby lei: ok ja de är ja som är snurrig :/ jag har ju 2 barn som vill grejja överallt... vi bor faktiskt i hus :) vi har ljus och öppen planlösning :) 

Hahaha! Ja gravidhjärnor är inte att leka med..:) Jag är också helt snurrig!
  • louise1983
    Madelen21 skrev 2013-01-02 16:53:48 följande:
    kickilina: hmm.. ja vi kanske hade tur att vi inte har nån post idag då... fast jag väntar me stor iver på kallelse till rutin ul.. tala mä min bm idag på mvc å sa att ja inte ännu fått kallelse å hon tyckte d var konstigt fast har ja inte fått i slutet av nästa v så lär ja ringa till mvc igen å hon får ringa å kolla upp detta.

nu ska jag steka kycklingfile och göra lite potatisklyftor :) 

Madelen: Idag går jag in i v 18 och  har fortfarande inte fått någon kallelse till RUL. Så idag ledsnade jag ur och ringde direkt till spec. mödravården på Falu lasarett. Hon skyllde den långa hanteringstiden på att de bytte journalsystem men hon hjälpte mig direkt att boka in en tid, så nu har vi ÄNTLIGEN fått tid för RUL 16/1 :)
    Ring dit direkt du också!  
  • Madelen21

Baby lei: vilket datum har du bf?
    har du varit på ul eller fått tid än?
    själv är jag i v 17 (16+2) å har inte ens fått kallelse till ul än..
    hur mår du annars?
    jag har mått skitdåligt och spytt dom första tre månaderna samt varit sjukt trött.. men d släppte typ v 14...
    mår bättre nu men kan bli väldigt trött av å till.. får lätt blodtrycksfall mm..
    å så har ja börjat känna foglossning nu :/

som tur är så är jag hemma me minstingen, vi har vårdnadsbidrag, dvs kommunalt vårdnadsbidrag som innebär att man får 3000 kr i månaden för att ha sitt barn hemma, dvs inte  på dagis... d gäller tills 3 år.. så till hösten ska han börja på dagis är d tänkt .. Jag njuter av detta.. å d passar mig bra... jag har bara timvikarie jobb men har int jobbat på månader för att ja mått så dåligt mm.. trivs å vara hemma....

• Mjj83l
    Caroliin skrev 2013-01-03 13:30:07 följande:
    Baby Lei: ja super skönt :) ja vi kommer göra ett annat ul för att se kön..

Härligt!!!

Men shit va störigt att navelsträngen va i vägen

Vill oxå så gärna veta, kan vi inte se bokas ett nytt ul bums
  • Friiidaaay
    Caroliin skrev 2013-01-03 13:02:29 följande:
    Har nu varit på rul :) blev flyttad så BF är 4/6 istället för 9/6 :) Dock låg navelsträngen i vägen och vi kunde inte se könet. Typiskt haha men underbart va det
    Vad härligt! :D 
  • ThereseJohansson

Fick min kallelse till RUL i Lund i slutet av v18, och ska dit på måndag då i v20...tjihooo :)

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~