• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • AlexandraViberg

Baby lei: Ja för mig känns det fint med naturligt på de minsta! Inte för neutralt skull utan för att de känns naturliga i sig :)
    Svårt att förklara!

• Friiidaaay
    Mjj83l skrev 2013-01-03 16:08:23 följande:
    Blir man uppsagd från sitt arbete om man inte börjar jobba efter 18 mån mammaledighet?

Tänker inte starta nån diskution kring rosa i blått för det e så känsligt...
    Men vi kör absolut inget könsneutralt på bebisen... Rosa till tjej, blått till pojke. Klart det är individer men hur kan man förneka att vi är olika??
    Tror inte "köns rollerna" sitter i kläderna, det sitter i uppfostran o uppväxten.
    Nej det tror jag inte. Är du fast anställd? De kan ju inte direkt neka en graviditet.. Det är väldigt känsligt med färger, det tråkiga med det hela är att många ser det "fel" att klä flickor i rosa respektive blått på pojkar. Man ska nästan göra tvärtom för att alla ska vara lika. Alla för göra som de vill, men jag tycker det är kul att klä min pojke i killkläder och får vi en flicka kommer hon förmodligen ha en garderob bestående av nästan bara flickiga färger. 
  • Baby Lei
    Kickilina skrev 2013-01-03 15:59:53 följande:
    Tycker att allt funkar på allt Sonen har nog haft mer rosa än dottern. Det kommer komma en tid ändå när samhället (som det är idag) sätter in pojkar och flickor i fack och där barnen utan vilje dras med och vill ha det som de andra har. Men om jag på något sätt kan påverka dem nu så gör jag ett försök i alla fall. Är inte extrem på något vis. Tycker det bara är löjligt med tjej-killfäger, tjej-killeksaker. Alla är unika personer, inte bara ett kön!

Kunde inte hålla med mer!
  • Mjj83l

Jag har alltid haft mkt vitt till min dotter, i kombination med rosa

Gillar inte för mkt färg till en bebis. Ljus rosa o vitt, el ljus blått o vitt e sååå fint

• sarabengtsson

Herregud åkte en sväng till allum (shoppingcentrum) handlade på pop, kapp Ahl oh Åhléns, flickkläder Loggar in och det är skrivet 56 nya kommentarer jisses vad ni legat i...

¤¤Amor vincit omnia et nos cedamus amori¤¤
  • Mjj83l
    Friiidaaay skrev 2013-01-03 16:16:30 följande:
    Nej det tror jag inte. Är du fast anställd? De kan ju inte direkt neka en graviditet.. Det är väldigt känsligt med färger, det tråkiga med det hela är att många ser det "fel" att klä flickor i rosa respektive blått på pojkar. Man ska nästan göra tvärtom för att alla ska vara lika. Alla för göra som de vill, men jag tycker det är kul att klä min pojke i killkläder och får vi en flicka kommer hon förmodligen ha en garderob bestående av nästan bara flickiga färger. 

Jag är fast anställd!

Men enligt lag har man bara rätt att vara ledig 18 mån. Så om dom nekar mig längre ledighet så får dom ju säga upp mig!?
  • Valborgs

Har inte heller varit så känslig med blått/rosa till tidigare barn. Men de har kommit på vintern och våren. Känns svårare nu när det blir sommarbebis tycker jag, det finns ju mest bara klänningar till tjejer då (för det tänker jag inte sätta på en kille) och shorts till killar typ. Tycker det finns mer neutralt på vintern, men kanske bara inbillning? :)

• Baby Lei
    Mjj83l skrev 2013-01-03 16:08:23 följande:
    Blir man uppsagd från sitt arbete om man inte börjar jobba efter 18 mån mammaledighet? Tänker inte starta nån diskution kring rosa i blått för det e så känsligt... Men vi kör absolut inget könsneutralt på bebisen... Rosa till tjej, blått till pojke. Klart det är individer men hur kan man förneka att vi är olika?? Tror inte "köns rollerna" sitter i kläderna, det sitter i uppfostran o uppväxten.

Jag tror att vi i Sverige har rätt att vara hemma i upp till tre år, utan att riskera att förlora jobbet. Och därefter har vi väl rätt att gå ner till deltid om vi vill. I USA är det tre månader, och då helt utan ersättning och bara för mamman... Fatta vad jobbigt att börja jobba heltid när man har en tremånaders bebis därhemma.
  • Elfwinter84

Gjorde det berömda bikarbonattestet idag och det verkar som det är en liten kille därinne, precis som maken trott hela tiden =) Vi får se på RUL 17/1 om det stämmer =)

• Baby Lei
    em77 skrev 2013-01-03 16:08:28 följande:
    Fick besked att fvp såg normalt ut så nu kan jag andas ut lite. Fick också veta att vi väntar en liten tjej till. Så det blir triss i tjejor precis som vi misstänkte . En liten Livia! Tjejorna kommer hoppa högt av lycka men dom vill inte veta förrän det e dax.. Min sambo hade nog gärna sett att det hade varit en liten kille men är självklart lika glad för en till liten sessa!!

Grattis till det fina resultatet och till triss i sessor! Vilken lycka!!
Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~