• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • MissMe83

Köpte ett par byxor, en grön baby filt, en speldosa och ett jätte gulligt bäddsätt m nyckel pigor.

Hur tänker ni kring färger och kön?
    Jag kommer köpa vad jag tycker är fint oavsett färg. Vet inte vad vi får än men har köpt både rosa och blå kläder och kommer använda allt.

• Mjj83l
    LindaMJ skrev 2013-01-03 14:48:58 följande:
    Så olika det kan va, i min stad bokar man RUL samtidigt som inskrivning + kub och 2st träffar med BM så man har alla de olika datumen med en gång

Med första barnet gick jag hos bm på vanliga vårdcentralen. Blev kallad till rul och gjorde det på lasarettet på en pytteliten tv...

Nu går jag hos bm privat, fick själv boka in rul när det passade på privat ul klinik (emma ultraljuds klinik) 3d och STOR platt tv i fina lyxiga rum.

Mycket bättre!!!!!
  • AlexandraViberg

Jag köper neutrala sängkläder, skötbädd och sånt som kan tänkas bra till nästa barn. De kan ju bli olika kön och vill inte köpa nytt igen nästa gång. Kör på färg och forms moln med grå bakgrund på sånt hittills, spjälskydd och skötbädd. :)

Sen kläder blir nog lite mer könsinriktat men jag älskar kläder i naturfärger. Brunt, grått, naturligt, vitt osv. Så på de minsta kläderna blir det iallafall MEST sånt :)

• Valborgs

Fler som i princip tappar känslorna för barnets pappa när ni är gravida? Här går sambon mig på nerverna, är så irriterad på honom hela tiden och på hur han klär sig, hur han luktar och ja allt, känner mig hemsk! :( var likadant förra gången jag var gravid. Hoppas det går tillbaka till normala igen efteråt.

• AlexandraViberg

Valborgs: njaaa lite men i omgångar. Beror på humöret osv.. Men har även blivit lite nykär. Är upp och ner så att säga, inte konstant som förut..

Förövrigt kollar jag på JVM semifinal på tv och skrek så jag fick ont i ligamenten.. Får lugna mig lite. :P

• Mjj83l
    Valborgs skrev 2013-01-03 15:11:50 följande:
    Fler som i princip tappar känslorna för barnets pappa när ni är gravida? Här går sambon mig på nerverna, är så irriterad på honom hela tiden och på hur han klär sig, hur han luktar och ja allt, känner mig hemsk! :( var likadant förra gången jag var gravid. Hoppas det går tillbaka till normala igen efteråt.

Jepp!!!! *pip* vad skönt att höra att man inte är ensamen om det...
  • Madelen21

valborgs: här är det 5 åringen som går mig på nerverna pga trots och att hon hela tiden måste bråka mä lillebror...  håller på ta bort julgardiner mm nu å vet inte hur många ggr jag fått utbrott :(

jag la ut min enkelvagn på blocket idag vill byta till en emmaljunga.... fått svar från en som har en emmaljunga nu.. så har mailat tillbaks å hört om hon vill byta samt var hon bor och om hon kan maila bilder mm ... håller tummarna :) 

• ThereseJohansson

Jag hör nog till de som blir ännu mer förälskad i sin man...vart tillsammans i 10,5år..gifte oss i sommras och känner mig så oerhört lycklig som har en sån fantastisk man :)

• AlexandraViberg

Lukten håller jag förövrigt väldigt med om! Köpte munskölj åt honom bl.a. och varit mer mysig när han tuggat tuggummi så han fattade själv. Jag sa att det var en överkänslig gravid näsa för att inte såra honom totalt :P

Är i övrigt inte lika mys sugen, man känner sig ju inte lika hot längre heller så! Förutom midjan och upp där det växt till sig lite ;)

• Mjj83l

Jo det ska ju vara sådär pussi gulligt i förhållandet när man väntar bebis.

Men inte för mig, att vara gravid är en riktig killer...

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~