• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Baby Lei
    Bebislängtar skrev 2013-01-03 16:26:49 följande:
    Gjorde det berömda bikarbonattestet idag och det verkar som det är en liten kille därinne, precis som maken trott hela tiden =) Vi får se på RUL 17/1 om det stämmer =)

Vad kul!! Hur gör man? Är det krångligt?
  • Baby Lei
    Valborgs skrev 2013-01-03 16:23:51 följande:
    Har inte heller varit så känslig med blått/rosa till tidigare barn. Men de har kommit på vintern och våren. Känns svårare nu när det blir sommarbebis tycker jag, det finns ju mest bara klänningar till tjejer då (för det tänker jag inte sätta på en kille) och shorts till killar typ. Tycker det finns mer neutralt på vintern, men kanske bara inbillning? :)

Så kan det nog vara. Jag bara älskar de fina stickade sparkdräkterna de har haft som reklam för Kapp Ahl här inne på FL.. Men det är kanske galet att köpa något som är till nästa höst/vinter nu?!? Men jag har varit sugen :)
  • Tessss

Någon mer än jag som har hund? Jag har en liten, men även den lille gör att det blir svårt att hitta en vagn som får plats tillsammans med hundbur i bagaget.. och då har vi ändå kombi! Åkte hem till min svägerska idag när hon hade mammaträff och provade med allas vagnar Men inte en enda funkade om hunden skulle med... skitjobbigt ju! Hur tänker ni andra om plats i bilen?

Gravid med första barnet! BF 16 juni 2013 ♥
  • Tessss
    Baby Lei skrev 2013-01-03 16:33:31 följande:

Så kan det nog vara. Jag bara älskar de fina stickade sparkdräkterna de har haft som reklam för Kapp Ahl här inne på FL.. Men det är kanske galet att köpa något som är till nästa höst/vinter nu?!? Men jag har varit sugen :)
    Har också varit sugen på de dräkterna! Men kommer man vilja klä sin sjumånaders i sparkdräkt?
  • Baby Lei
    Tessss skrev 2013-01-03 17:06:17 följande:
    Har också varit sugen på de dräkterna! Men kommer man vilja klä sin sjumånaders i sparkdräkt?

Njae, det ska väl i så fall bara vara den stickade, varmt och skönt i vagnen tänker jag :)
  • Caroliin
    Friiidaaay skrev 2013-01-03 17:14:48 följande:
    www.babyland.se/carena_tvillingvagn_double_sw...

Denna vagn är det vi kikat på som syskonvagn Glad 
    Kan verkligen rekomendera den barnvagnen. Hade den med mina två, stora va då 2år&3månader när lilla föddes. super bra barnvagn. SUPER LÄTTKÖRD och väger nästan ingenting inte ens med barn i. verkligen en toppen barnvagn..

Vi gjorde av med den för vi inte skulle ha ett barn till än men vi ändrade oss och ska låna mannens brors syskonvagn en emmaljunga, annars hade jag köpt en carena igen.
    T - 090207. M - 110506. BF - 130609.
  • mysmamman2

Idag var vi på inskrivning enligt barnmorskan går ja in i v 18 på lördag men jag går nog på min egen räkning v 18 på tis :) hoppas på ul ganska snart :)

Någon som testat eller har haft crescent classic??? Tycker den verkar bra!

Hade en city cross sist med citykorg..

• 2003ett lycko år
    Tessss skrev 2013-01-03 17:05:18 följande:
    Någon mer än jag som har hund? Jag har en liten, men även den lille gör att det blir svårt att hitta en vagn som får plats tillsammans med hundbur i bagaget.. och då har vi ändå kombi! Åkte hem till min svägerska idag när hon hade mammaträff och provade med allas vagnar Men inte en enda funkade om hunden skulle med... skitjobbigt ju! Hur tänker ni andra om plats i bilen?

vi har köpt en babytravell smart att ha i bilen tillsammans med en hundbur vi testade både vagn å bur i bilen innan vi köpte bil. dock kommer vi inte få plats med så mycket packning så mannen gick å köpte en begagnad takbox nu när vi är på semester. vill dock ha en emmaljunga men det får bli en hemmavagn när valpen å jag ska gå ner mammakilona i sommar tillsammans med bebis
  • Baby Lei
    Tessss skrev 2013-01-03 17:05:18 följande:

Måste hunden sitta i bur i bilen då? Om den kan ligga i ett av sätena eller på golvet framför ett säte så slipper du ju problemet, så gör min syrra med sin lilla hund.
Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~