• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • mabelle

Någon som vet någon med erfarenhet av Teutonia Team Cosmo? Är intresserad av den vs Donkeyn. Prisskillnaden är ju en hel del men är inte helt avgörande. Sonen kommer att vara 18 mån när lillen föds.

Hej hej btw! Hoppas att det är ok att jag dundrar in :)

• AlexandraViberg

Åh idag kom ett oanvänt och paketerat spjälskydd från färg och form, grått med moln, som jag vann på tradera i mellandagarna! Ska matchas med rislampa från samma kollektion! Så fint :D

The greater the fight, the greater the victory! BF Juni 2013 | Dotter -07
  • mytol
    mysmamman2 skrev 2013-01-03 17:40:41 följande:
    Idag var vi på inskrivning enligt barnmorskan går ja in i v 18 på lördag men jag går nog på min egen räkning v 18 på tis :) hoppas på ul ganska snart :)

Någon som testat eller har haft crescent classic??? Tycker den verkar bra!

Hade en city cross sist med citykorg..

sijm skrev 2013-01-03 18:22:39 följande:
    Jag och sambon var och kände lite på en Crescent Classic i mellandagarna, jag har också fastnat för den särskilt med tanke på priset! Dock känns den lite plastigare än t.ex. Brio Happy som vi också tittade på. Men verkade väldigt lätt att fälla ihop m.m. Fast vi får nog ta oss en tur till för att testköra och känna lite till innan vi bestämmer oss. :)

Vi hade crescent Classic till sonen å var hur nöjd som helst. Underbart med det svängbara styret. Min kompis som hade en brio happy avundades det ibland när vi var ute å gick å solen låg bakom å hennes var ledsen över att bli bländad. Vi har behållt den vagnen å skulle jag köpt en ny hade de blivit en likadan fast i nån av don nya färgerna men de e ju ganska onödigt....

Så jag rekommenderar den verkligen!
  • Madelen21

min mamma ringde just hon ska vara barnvakt när vi ska på rutin ultraljud... Nu var d så att hon har möte på jobbet den dagen den tiden och d är obligatoriskt.. så nu lär vi ta me oss barna.. eller hon sa att hon kunde ta mä sig älsta barnet på mötet på jobbet så får vi ta me oss minstingen.. fast står på deras sida att syskon inte bör följa med.. men nu har vi inget val då all annan släkt bor långt borta.. läste om andra som tagit mä sina barn pga samma orsak å sambon fick gå ut m barnet om det blev för jobbigt å stimmigt...  lär väl ringa igen i morgon å höra mig för antar jag...

• KarinF
    Tessss skrev 2013-01-03 17:05:18 följande:
    Någon mer än jag som har hund? Jag har en liten, men även den lille gör att det blir svårt att hitta en vagn som får plats tillsammans med hundbur i bagaget.. och då har vi ändå kombi! Åkte hem till min svägerska idag när hon hade mammaträff och provade med allas vagnar Men inte en enda funkade om hunden skulle med... skitjobbigt ju! Hur tänker ni andra om plats i bilen?
    Gravid med första barnet! BF 16 juni 2013 ♥

Vi har hund, en liten dvärgschnauzer. Hon har en sele som man fäster i bilbältet. Nackdelen är väl att hon tar upp en hel plats. Funkar nu när vi är två vuxna och ett barn, men när tvillingarna kommer så blir det ju lite problem förstås.....
  • Elfwinter84
    Baby Lei skrev 2013-01-03 16:30:38 följande:

Vad kul!! Hur gör man? Är det krångligt?
    Du tar 1-2 tsk bikarbonat i en plastmugg. Sen kissar du lite i den (ungefär lika mycket som du har bikarbonat) om det händer något - pyser, fräser, skummar eller så är det en pojke, händer det absolut inget är det en flicka. Tydligen är det extra syror i urinen om det är en pojk. =)
  • Tessss
    2003ett lycko år skrev 2013-01-03 17:41:40 följande:

vi har köpt en babytravell smart att ha i bilen tillsammans med en hundbur vi testade både vagn å bur i bilen innan vi köpte bil. dock kommer vi inte få plats med så mycket packning så mannen gick å köpte en begagnad takbox nu när vi är på semester. vill dock ha en emmaljunga men det får bli en hemmavagn när valpen å jag ska gå ner mammakilona i sommar tillsammans med bebis
    Vi har nyligen bytt bil så kommer inte byta igen.. så blir att anpassa vagn och bur typ. Har en så liten bur så trodde inte det skulle göra så stor skillnad. Smart att ha en stor vagn att ha hemma Försökte googla på babytravell smart men hittade bara cykelvagnar?
    Baby Lei skrev 2013-01-03 17:49:28 följande:

Måste hunden sitta i bur i bilen då? Om den kan ligga i ett av sätena eller på golvet framför ett säte så slipper du ju problemet, så gör min syrra med sin lilla hund.
    Ja vi vill allra helst ha henne i bur. Är betydligt säkrare och dessutom kommer hon inte riktigt till ro inne i bilen och det gör hon i bagaget Men det får bli den absoluta nödlösningen om ingenting annat fungerar. Känns så dumt bara att hunden ska ta ett helt säte.
    LillStrumpan82 skrev 2013-01-03 17:55:56 följande:
    Tessss: Har samma problem som du! En liten Jack Russell som vi verkligen vill ha i bur mest pga säkerheten. Har en ganska stor suv så vi får se vad vi får plats med! Kan gå ner en storlek på bur, men inte mer än så. Har kikat på Trille Viper, den blir väldigt liten ihopfälld. Ska be att få prova när vi väl bestämmer oss på riktigt. Provade du någon sån?

Min hund är ungefär i samma storlek som din då Vi har valt en ganska liten bur för vår hund kommer bättre till ro på liten yta så vi kan inte skaffa mindre tyvärr Nej en Trille Viper provade jag inte, men en av vagnarna såg ganska så lik ut.. fast det kan ju skilja mycket i ihopfällning på olika modeller. Var en Teutonia Cosmo. Provade med en emmaljunga också, special edition från 2012 - båda för stora

• Tessss
    Mjj83l skrev 2013-01-03 18:06:26 följande:
    Jag har uppåt 5-6 hundar i bilen ibland...
    Har alltid haft utrymmet bak delat m skiljevägg. Hundarna på ena sidan, chassit på andra. Liggdelen inne i bilen. Ibland har hundarna behövt hela utrymmet bak, då har jag haft vagnen ihop fälld i baksätet. Funkar utmärkt, o jag har haft stora vagnar
    ThereseJohansson skrev 2013-01-03 18:40:07 följande:
    Finns bilbälte till hunden och sätesskydd så de inte smutsar ner eller river med klorna på sätet...
    KarinF skrev 2013-01-03 19:16:08 följande:

Vi har hund, en liten dvärgschnauzer. Hon har en sele som man fäster i bilbältet. Nackdelen är väl att hon tar upp en hel plats. Funkar nu när vi är två vuxna och ett barn, men när tvillingarna kommer så blir det ju lite problem förstås.....
    Ja det får väl bli någon av nödlösningarna - hunden inne i bilen eller vagnen... Men känneer lite som du KarinF, bökigt att hunden ska ta en hel plats inne i bilen. Tänk om man behöver åka fler någon gång? Hur funderar ni på att lösa det nu när ni blir en betydligt större familj?

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~