2003ett lycko år skrev 2013-01-03 17:41:40 följande:
vi har köpt en babytravell smart att ha i bilen tillsammans med en hundbur vi testade både vagn å bur i bilen innan vi köpte bil. dock kommer vi inte få plats med så mycket packning så mannen gick å köpte en begagnad takbox nu när vi är på semester. vill dock ha en emmaljunga men det får bli en hemmavagn när valpen å jag ska gå ner mammakilona i sommar tillsammans med bebis
Vi har nyligen bytt bil så kommer inte byta igen.. så blir att anpassa vagn och bur typ. Har en så liten bur så trodde inte det skulle göra så stor skillnad. Smart att ha en stor vagn att ha hemma

Försökte googla på babytravell smart men hittade bara cykelvagnar?
Baby Lei skrev 2013-01-03 17:49:28 följande:
Måste hunden sitta i bur i bilen då? Om den kan ligga i ett av sätena eller på golvet framför ett säte så slipper du ju problemet, så gör min syrra med sin lilla hund.
Ja vi vill allra helst ha henne i bur. Är betydligt säkrare och dessutom kommer hon inte riktigt till ro inne i bilen och det gör hon i bagaget

Men det får bli den absoluta nödlösningen om ingenting annat fungerar. Känns så dumt bara att hunden ska ta ett helt säte.
LillStrumpan82 skrev 2013-01-03 17:55:56 följande:
Tessss: Har samma problem som du! En liten Jack Russell som vi verkligen vill ha i bur mest pga säkerheten. Har en ganska stor suv så vi får se vad vi får plats med! Kan gå ner en storlek på bur, men inte mer än så. Har kikat på Trille Viper, den blir väldigt liten ihopfälld. Ska be att få prova när vi väl bestämmer oss på riktigt. Provade du någon sån?
Min hund är ungefär i samma storlek som din då

Vi har valt en ganska liten bur för vår hund kommer bättre till ro på liten yta så vi kan inte skaffa mindre tyvärr

Nej en Trille Viper provade jag inte, men en av vagnarna såg ganska så lik ut.. fast det kan ju skilja mycket i ihopfällning på olika modeller. Var en
Teutonia Cosmo. Provade med en emmaljunga också, special edition från 2012 - båda för stora