• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Solrosen82

Em77: Grattis till det positiva beskedet och en tredje tös! :)

Baby Lei: Visst var det din kille som byggde Meccano? Kan du inte ta en bild och lägga ut? ;)

• Hannathu

Hejsan,
    har läst tråden ett tag men inte vågat skriva ngt.

Är gravid typ v 15 med andra barnet. Var på KUB 12/12 och ska på RUL 1/2 om jag inte fattat fel så är BF 27/6

Såg att ni diskuterar vagnar som blir små ihopfällda, och det är ett gissel verkligen. Liggdelen brukar ju ta galet mycket plats och chassina är väldigt varierande.

Kikade på Baby Jogger Versa när min syster letade vagn och blev väldigt impad hur liten den blev, synd bara att de misslyckats lite med fäll ihopfunktionen när sitsen är bakåtvänd så de återkallar vagnarna.

Sen kikade vi även på Phil and Teds promenade - den blir visserligen ganska stor men vilken smart syskonvagn!

• sijm
    mytol skrev 2013-01-03 19:09:13 följande:
    Vi hade crescent Classic till sonen å var hur nöjd som helst. Underbart med det svängbara styret. Min kompis som hade en brio happy avundades det ibland när vi var ute å gick å solen låg bakom å hennes var ledsen över att bli bländad. Vi har behållt den vagnen å skulle jag köpt en ny hade de blivit en likadan fast i nån av don nya färgerna men de e ju ganska onödigt....
    Så jag rekommenderar den verkligen!
    Ja det är ju det att den faktiskt har allt jag söker i en vagn.. är mest orolig över kvalitén men har iofs nära till Karlstad där återförsäljaren finns ifall det skulle hända nåt.. finns nämligen för knappt 4900:- inkl regnskydd och myggnät! Annars lutar det åt att köpa begagnat men är ju väldigt osäkert om man faktiskt kommer hitta nån man gillar.. Fats får åka och titta igen innan vi bestämmer oss! :)
  • Solrosen82

Frågade förresten läkaren igår varför man inte får göra kub här. Hon berätta att det var så dyrt att skaffa tekniken och att de bara skulle upptäcka 2-3 barn per år med ds. Men tydligen så kommer man på några år kunna kolla om barnet är sjukt genom ett vanligt blodprov på mamman :) Låter ju nästan för bra för att vara sant ;)

• Kickilina
    Bebislängtar skrev 2013-01-03 19:36:20 följande:
    Du tar 1-2 tsk bikarbonat i en plastmugg. Sen kissar du lite i den (ungefär lika mycket som du har bikarbonat) om det händer något - pyser, fräser, skummar eller så är det en pojke, händer det absolut inget är det en flicka. Tydligen är det extra syror i urinen om det är en pojk. =)
    Borde pysa och fräsa beroende på vad jag ätit också...och när på dygnet man kissar i muggen...och hur mycket jag druckit osv. Tror inte riktigt på det där, men det är lite roligt ändå

Em77: Åh, grattis till tredje tösen!! Underbart!

Ja, hen-diskussioner väcker mycket tankar och kan absolut gå till överdrift! Jag tror på att vi är en hon och han och inte skall skämmas för det samtidigt som vi inte skall glömma att vi är så mycket mer än vårt kön. Men...tror ändå det är bra att diskutera det och fundera kring det hela. Det känns ex. inte sunt att om du går in på Lindex, Kappahl, H&M mm. och skall köpa kläder till dottern som är 5 år och så är kläderna "för tjejer" tajta, glittriga, kortkort. "För killar" däremot så är det lekvänliga, slittåliga, lediga plagg. Suck! Skall vi kvinnor redan från start förväntas vara ett objekt och inruta oss i en mall på hur tjejer "skall" vara...
  • Friiidaaay
    Kickilina skrev 2013-01-03 20:58:38 följande:
    Borde pysa och fräsa beroende på vad jag ätit också...och när på dygnet man kissar i muggen...och hur mycket jag druckit osv. Tror inte riktigt på det där, men det är lite roligt ändå

Em77: Åh, grattis till tredje tösen!! Underbart!

Ja, hen-diskussioner väcker mycket tankar och kan absolut gå till överdrift! Jag tror på att vi är en hon och han och inte skall skämmas för det samtidigt som vi inte skall glömma att vi är så mycket mer än vårt kön. Men...tror ändå det är bra att diskutera det och fundera kring det hela. Det känns ex. inte sunt att om du går in på Lindex, Kappahl, H&M mm. och skall köpa kläder till dottern som är 5 år och så är kläderna "för tjejer" tajta, glittriga, kortkort. "För killar" däremot så är det lekvänliga, slittåliga, lediga plagg. Suck! Skall vi kvinnor redan från start förväntas vara ett objekt och inruta oss i en mall på hur tjejer "skall" vara...
    Jag håller helt med dig att små tjejer inte ska såna kläder och tycker det är vansinne att det finns de som faktiskt köper det åt barnen. Barn är barn och inget annat. Något som affärerna glömmer bort och uppenbarligen säljer ju kortkort, bh´ar och annat dumt, annars skulle det ju inte finnas vilket är lite otäckt ..
  • Friiidaaay
    Hannathu skrev 2013-01-03 20:29:52 följande:
    Hejsan,
    har läst tråden ett tag men inte vågat skriva ngt.

Är gravid typ v 15 med andra barnet. Var på KUB 12/12 och ska på RUL 1/2 om jag inte fattat fel så är BF 27/6

Såg att ni diskuterar vagnar som blir små ihopfällda, och det är ett gissel verkligen. Liggdelen brukar ju ta galet mycket plats och chassina är väldigt varierande.

Kikade på Baby Jogger Versa när min syster letade vagn och blev väldigt impad hur liten den blev, synd bara att de misslyckats lite med fäll ihopfunktionen när sitsen är bakåtvänd så de återkallar vagnarna.

Sen kikade vi även på Phil and Teds promenade - den blir visserligen ganska stor men vilken smart syskonvagn!
    Välkommen! Är också beräknad till den 27/6 enligt BM, men min egna beräkning säger 30/6 :) Inte någon vidare stor skillnad dock Tungan ute 
  • MissMe83

Lindex gjorde mig mycket upprörd när jag skulle handla till mannens 6 åriga syster dotter. Där var er tröja med tryck, snygg tills jag såg vad det stog på den "cant tuch this" öööh?? Va?! Skojar dom eller. Eller ett par byxor med ett väl utplacerat princess tryck på rumpan och super låga i midjan! Aldrig i mitt luv att min dotter hade fått gå i sånt

• Friiidaaay
    MissMe83 skrev 2013-01-03 21:11:54 följande:
    Lindex gjorde mig mycket upprörd när jag skulle handla till mannens 6 åriga syster dotter. Där var er tröja med tryck, snygg tills jag såg vad det stog på den "cant tuch this" öööh?? Va?! Skojar dom eller. Eller ett par byxor med ett väl utplacerat princess tryck på rumpan och super låga i midjan! Aldrig i mitt luv att min dotter hade fått gå i sånt
    Haha nej fy! Jag vet inte vem överhuvudtaget som vill ha en tröja där det står "cant tuch this" Flört Får vi en dotter någongång så kommer få vara ordentligt klädd till den dagen hon fyller 18 iaf ;)
  • em77

Tack solrosen82 och Kickilina

Håller med helt ang. Tjejkläderna!! Blir så trött, var på inköp för ett märke.. Och vi gick därifrån. Blev helt irriterade,det var vuxen kläder som dom hade krympt!! T o m vadderad bikini bh..fy! Till en 6-åring. Usch!

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~