Bebislängtar skrev 2013-01-03 19:36:20 följande:
Du tar 1-2 tsk bikarbonat i en plastmugg. Sen kissar du lite i den (ungefär lika mycket som du har bikarbonat) om det händer något - pyser, fräser, skummar eller så är det en pojke, händer det absolut inget är det en flicka. Tydligen är det extra syror i urinen om det är en pojk. =)
Borde pysa och fräsa beroende på vad jag ätit också...och när på dygnet man kissar i muggen...och hur mycket jag druckit osv. Tror inte riktigt på det där, men det är lite roligt ändå
Em77: Åh, grattis till tredje tösen!! Underbart!
Ja, hen-diskussioner väcker mycket tankar och kan absolut gå till överdrift! Jag tror på att vi är en hon och han och inte skall skämmas för det samtidigt som vi inte skall glömma att vi är så mycket mer än vårt kön. Men...tror ändå det är bra att diskutera det och fundera kring det hela. Det känns ex. inte sunt att om du går in på Lindex, Kappahl, H&M mm. och skall köpa kläder till dottern som är 5 år och så är kläderna "för tjejer" tajta, glittriga, kortkort. "För killar" däremot så är det lekvänliga, slittåliga, lediga plagg. Suck! Skall vi kvinnor redan från start förväntas vara ett objekt och inruta oss i en mall på hur tjejer "skall" vara...