• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Hannathu

barnkläder är verkligen ett kapitel för sig.

Flickor ska tydligen inte kunna röra sig och pojkar får inte vara för smala för då hasar kläderna ner, och nedhasade brallor passar ingen i.

• Solrosen82

Jag handlar knappt några kläder alls till dottern på Lindex sen hon drog strl 128 och större. De kläderna ser enbart ut att vara gjorda till tonåringar. Har handlat mkt på Åhléns istället. Dottern är en riktig klänning-tjej. Misstänker att hon ratar byxor för att alla e så tajta. Pop har ju också bra kläder men de e lite för dyra tycker jag.

Det kom ju dessutom fram att Lindex gör flickkläder mindre i strl än killarnas, helt sjukt!!

• Meoow

När jag var liten ärvde jag det mesta av min äldre bror, likaså min syster. Syrran är extremt tjejig, älskar skor, klänningar och allt vad det heter. Jag själv har alltid föredragit byxor och ska jag någon gång ha klänning (på sommaren ex) så blir det i princip alltid med leggings under.

Systerdottern (nu 4½), vars föräldrar pga tycke och smak alltid klätt henne i neutrala kläder och färger är idag helt GALEN i allt vad klänningar, glitter och smycken heter.

Välj vad ni tycker är fint för tusan, barnen kommer (förhoppningsvis) ändå utveckla en egen åsikt en vacker dag så det ÄR inte hela världen att någon vill klä sin dotter i en söt klänning och sin son i en tuff t-shirt med dödskalletryck.

Det finns väl ändå större saker att hänga upp sig på tycker jag :)

Sen håller jag med om att kortkort till barn eller sexistiska tryck osv är sjukt osmakligt.. :/

• Hannathu

Det jag vänder mig mot är inte framförallt tryck och färger, där går ju smak och så isär men att funktionen på plaggen inte är densamma för pojkar och flickor.

• Alicantina
    regnskogen skrev 2013-01-02 19:35:17 följande:
    Är det bara jag som knappt känner något? Jag vet inte hur det känns när bebisen sparkar, så jag vet inte om den har gjort det än... :/
    Det är nog ingen fara, det beror på hur den ligger och de flesta känner först i v.20.
  • Meoow
    Hannathu skrev 2013-01-03 21:38:01 följande:
    Det jag vänder mig mot är inte framförallt tryck och färger, där går ju smak och så isär men att funktionen på plaggen inte är densamma för pojkar och flickor.
    Tänker du på passformen då?
  • Valborgs

Håller med, kappahls newbie är så fina! :)
    De stickade overallerna lär nog finnas kvar i höst med, så bättre att vänta känner jag. De fanns när vår 1 åring var liten oxå.

• Valborgs

Visst är det några som köpt angelsound här? Hur funkar det, hittar ni hjärtljuden? Är själv sugen på att köpa en imorgon då jag inte känner sparkar ännu.

• tantS
    Bebislängtar skrev 2013-01-03 19:36:20 följande:
    Du tar 1-2 tsk bikarbonat i en plastmugg. Sen kissar du lite i den (ungefär lika mycket som du har bikarbonat) om det händer något - pyser, fräser, skummar eller så är det en pojke, händer det absolut inget är det en flicka. Tydligen är det extra syror i urinen om det är en pojk. =)

Haha! Jag va tvungen att testa för dkojs skull :P Både jag och min bästa kompis har drömt om ett flickebarn men alla säger att jag är typisk pojkmamma. Hur som så pyste det ingenting. Får se 18/1 om hur det blir ?
  • AlexandraViberg
    Valborgs skrev 2013-01-03 21:53:06 följande:
    Visst är det några som köpt angelsound här? Hur funkar det, hittar ni hjärtljuden? Är själv sugen på att köpa en imorgon då jag inte känner sparkar ännu.
    Japp, rätt lätt, men man måste komma PÅ bebisen typ, för om den ligger på höger och man har på vänster sida så hör man verkligen inte ett SMACK! Men för långsamt över den till olika sidor och ibland måste man vinkla in den lite snett! Men jag har alltid hittat sen v.14 :)
    The greater the fight, the greater the victory! BF Juni 2013 | Dotter -07
Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~