• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • mco

Valborgs: köper du ett ångrar du dig inte! :) man får vara väldigt koncentrerad bara och ha tålamod :)

• mytol
    sijm skrev 2013-01-03 20:30:18 följande:
    Ja det är ju det att den faktiskt har allt jag söker i en vagn.. är mest orolig över kvalitén men har iofs nära till Karlstad där återförsäljaren finns ifall det skulle hända nåt.. finns nämligen för knappt 4900:- inkl regnskydd och myggnät! Annars lutar det åt att köpa begagnat men är ju väldigt osäkert om man faktiskt kommer hitta nån man gillar.. Fats får åka och titta igen innan vi bestämmer oss! :)

Jag kan inte klaga på kvaliten. Vi använde den fram tills vår son var 1 år å 3 månader och det är inget som helst fel på den. Haft punka en gång men hade kört terräng med den på landet å lyckats få in en pinne i hjulet. Enkelt å laga. Vi köpte den för 5500:- men fick köpa till mygg och regnöverdrag så 4900:- är verkligen ett bra pris. Bra gung är det i den oxå!
  • AlexandraViberg

Till nån barnmorska eller vårdinsatt om det finns någon sådan här som kommer hinna se detta inlägg innan det försvinner i flödet!

Vet ni om det på RUL ens är teoretiskt möjligt för den personen att mäta livmoderväggen vid mitt ks ärr, alltså om de ens kan sådant eller om jag måste be om att få ett speciellt ultraljud för det?
    För jag har hört att man kan få den mätt och det känner jag att jag behöver om jag ska kunna föda vanligt. Är så ofantligt rädd för den där lilla risken för ruptur i snittet eftersom snittet varit dåligt hela tiden.

The greater the fight, the greater the victory! BF Juni 2013 | Dotter -07
  • Baby Lei
    Solrosen82 skrev 2013-01-03 20:20:03 följande:
    Em77: Grattis till det positiva beskedet och en tredje tös! :) Baby Lei: Visst var det din kille som byggde Meccano? Kan du inte ta en bild och lägga ut? ;)

Hahaha! Absolut, det kommer!
  • Hannathu
    Meoow skrev 2013-01-03 21:44:49 följande:
    Tänker du på passformen då?

passform och materialval.

Det borde finnas smala byxor och tröjor i samma kraftigare material som pojkkläderna är gjorda i. För tar jag på sonen tjejbrallor så är de sönderslitna och söndertvättade på några veckor istället för flera månader
  • Hannathu
    AlexandraViberg skrev 2013-01-03 22:35:55 följande:
    Till nån barnmorska eller vårdinsatt om det finns någon sådan här som kommer hinna se detta inlägg innan det försvinner i flödet!

Vet ni om det på RUL ens är teoretiskt möjligt för den personen att mäta livmoderväggen vid mitt ks ärr, alltså om de ens kan sådant eller om jag måste be om att få ett speciellt ultraljud för det?
    För jag har hört att man kan få den mätt och det känner jag att jag behöver om jag ska kunna föda vanligt. Är så ofantligt rädd för den där lilla risken för ruptur i snittet eftersom snittet varit dåligt hela tiden.

teoretiskt möjligt ska det enligt min vän som är insatt vara, men det kan vara svårt
  • mytol

Jag såg i bildtråden att ni diskuterade virkning och stickning. Jag har inte virkat eller stickat sen jag var liten å nu finns inte längre min mormor i livet som lärde mig. Skulle så himla gärna vilja ha en stickad eller virkad filt till bebisen.

Jag är så himla sugen på en ny skötväska oxå. Till sonen hade jag en babybjörn, en hård variant. Det var bra med fack i den men ganska tung å otymplig. Denna gången har jag fastnat för dom väskorna som inte alls ser ut som skötväskor. Finns ju mängder med olika märken men priserna, hmmm..... kanske får önska mig det i 30 års present.....     

• AlexandraViberg
    Hannathu skrev 2013-01-03 22:48:59 följande:

teoretiskt möjligt ska det enligt min vän som är insatt vara, men det kan vara svårt
    Jaa.. Jag och BM har ju pratat om min rädsla för det med mitt dåliga snitt, så vet inte om jag ska passa på och fråga på RUL, känns som att det kan ta lite extra tid som de inte har. Så kanske är bäst att be att få ett separat för det, då de verkligen har tid osv!

Tack för svaret :)
    The greater the fight, the greater the victory! BF Juni 2013 | Dotter -07
  • Båtmorsan

Alexandra!
    Jag går och mäter livmoderväggen regelbundet då den brast i v 34+ 5 med barn nr 3. Efter snitt med barn nr2
    Dock är det lite för tidigt på RUL tror jag.. Min mäter dom när barnet blivit lite större och börjar fresta på livmoderväggen - och den har ju redan brustit en gång. Mäter gör jag på spec mvc först var 14e dag sedan tätare mellan - tror jag - v. 30 -35
    Om barnet är lika stort som de andra plockar dom ut det med snitt dvs ca 3,7 kg + normalt med fostervatten. Senaste snittet var i v 36+0 och det gick fint! Då vägde gossen 3,8 kg

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~