• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Sömntutan

Var och tittade på en Brio Happy idag på en butik och blev bara ännu mer kär i den. Hoppas så att jag kan hitta en beg. som är fin och ok i pris. Kan ju inte sticka under stolen med att en ny skulle vara himla roligt. Men jag vet att min man inte går med på det och samtidigt känns det onödigt eftersom detta är sista barnet. Kollade på en olivgrön och I loved it! Detta var dock en ny färg.för 2013 så den bli nog svår att hitta beg.

• Sömntutan

Wieee, kände precis något som måste ha varit en liten spark. Kändes tydligt och var alldeles för högt upp för att vara någon tarm. Åhhh blir varm i hela kroppen!

• Solrosen82

Meoow: Makens brorsa och hans fru klädde sin dotter i väldigt neutrala kläder från början. Men nu är hon så tjejig man kan bli, så jag håller med dig. Klä barnen i det ni själva tycker om och sen får de bestämma själva. :)

Babylei: Perfekt! ;)

• AlexandraViberg

Båtmorsan: Bra information! Vet de varför ditt sprack?

Är livrädd för det där, är även flera mil till sjukhus om det skulle hända..

• Solrosen82
    Båtmorsan skrev 2013-01-03 23:46:46 följande:
    Alexandra!

Jag går och mäter livmoderväggen regelbundet då den brast i v 34+ 5 med barn nr 3. Efter snitt med barn nr2

Dock är det lite för tidigt på RUL tror jag.. Min mäter dom när barnet blivit lite större och börjar fresta på livmoderväggen - och den har ju redan brustit en gång. Mäter gör jag på spec mvc först var 14e dag sedan tätare mellan - tror jag - v. 30 -35

Om barnet är lika stort som de andra plockar dom ut det med snitt dvs ca 3,7 kg + normalt med fostervatten. Senaste snittet var i v 36+0 och det gick fint! Då vägde gossen 3,8 kg

Hur stora barn får du om du går 40 veckor? 3,8 e ju stort för att födas i vecka 36+0...
    Sömntutan skrev 2013-01-03 23:55:43 följande:
    Wieee, kände precis något som måste ha varit en liten spark. Kändes tydligt och var alldeles för högt upp för att vara någon tarm. Åhhh blir varm i hela kroppen!

Härligt!! :)
  • Sömntutan

Och nu en till på samma ställe och nu kunde jag tom känna den på utsidan. Förlåt att jag bombar er med meddelanden, men det känns så jäkla härligt! Den lever!!!

• mytol
    Sömntutan skrev 2013-01-03 23:58:46 följande:
    Och nu en till på samma ställe och nu kunde jag tom känna den på utsidan. Förlåt att jag bombar er med meddelanden, men det känns så jäkla härligt! Den lever!!!

Underbara känsla!
    Bomba på du bara! 
  • mytol

Vad tycker ni om denna skötväska?
    I love it, dock inte priset. Är dock mkt större i verklighet än vad den ser ut på bilden å vara.

• AlexandraViberg

Min dotter var ju rätt liten, kanske går bra om denna är lika liten. Hon kom i 38+3/4 och var 49 och 2980. Så det lär ju inte bli en jätte mycket större nu så det kanske är fördelaktigt för snittet?!

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~