• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • agtiwi

Solrosen82: Jag har en pojk sedan innan som hinner bli 13 innan bebis kommer, min man och jag har två töser gemensamt! De är när bebisen kommer 8 1/2 och 7 år.

• Baby Lei
    Båtmorsan skrev 2013-01-03 23:46:46 följande:
    Alexandra! Jag går och mäter livmoderväggen regelbundet då den brast i v 34+ 5 med barn nr 3. Efter snitt med barn nr2 Dock är det lite för tidigt på RUL tror jag.. Min mäter dom när barnet blivit lite större och börjar fresta på livmoderväggen - och den har ju redan brustit en gång. Mäter gör jag på spec mvc först var 14e dag sedan tätare mellan - tror jag - v. 30 -35 Om barnet är lika stort som de andra plockar dom ut det med snitt dvs ca 3,7 kg + normalt med fostervatten. Senaste snittet var i v 36+0 och det gick fint! Då vägde gossen 3,8 kg

Hjälp det låter läskigt! Hur gick det till? Fick du plötsligt väldigt ont bara? Hur lång tid hade det gått sedan snittet när du blev gravid andra gången? Hur påverkar det din nuvarande graviditet?
  • Baby Lei
    mytol skrev 2013-01-04 03:39:03 följande:
    Jobbar natt å har inget å göra så jag fördrev lite av tiden med att göra bikarbonattestet som ngn skrev om för skojs skull. Tror det visade pojke. Var väldigt nogrann, hade upp bikarbonat i en mugg å kissa i en annan å hade sen i lika del med urin å det uppstod ca 2-3 små bubblor direkt. Ska göra rödkålstestet nån annan natt tror jag, för skojs skull. 

Spännande :) hur gör man det då? Återkom gärna med resultat :)
  • Baby Lei
    mytol skrev 2013-01-04 00:05:16 följande:
    Vad tycker ni om denna skötväska? I love it, dock inte priset. Är dock mkt större i verklighet än vad den ser ut på bilden å vara.      

Fin! Jag tänkte använda någon av mina vanliga väskor, är inte så förtjust i vanliga skötväskor, även om det kanske är praktiskt.
  • Sömntutan

TantS: ska du sälja din Happy?
    Haha, det där med andedräkten känner jag igen. Hade exakt samma problem i natt. Fan, kan de inte andas genom näsan??

• Sömntutan

Jag älskade min skötväska och använde den hela tiden med mina pojkar. Tyckte den var dyr när vi köpte till den, men den var värd varenda öre. Få se vad det blir denna gång.

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~