• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • tantS

Usch! Sambon har ätit köttfärs vilket ger honom äckligaste andedräkten. Gravidnäsan gjorde det svårt att va där inne så har bäddat i soffan nu. Det går inte att lägga veto på köttfärs väl? Kanske kan förhandla med honom :P

• mytol

Jobbar natt å har inget å göra så jag fördrev lite av tiden med att göra bikarbonattestet som ngn skrev om för skojs skull. Tror det visade pojke. Var väldigt nogrann, hade upp bikarbonat i en mugg å kissa i en annan å hade sen i lika del med urin å det uppstod ca 2-3 små bubblor direkt.

Ska göra rödkålstestet nån annan natt tror jag, för skojs skull. 

• Sherita
    mytol skrev 2013-01-04 03:39:03 följande:
    Jobbar natt å har inget å göra så jag fördrev lite av tiden med att göra bikarbonattestet som ngn skrev om för skojs skull. Tror det visade pojke. Var väldigt nogrann, hade upp bikarbonat i en mugg å kissa i en annan å hade sen i lika del med urin å det uppstod ca 2-3 små bubblor direkt.

Ska göra rödkålstestet nån annan natt tror jag, för skojs skull. 
    Ska också testa Jag tror redan det är en kille, bara för att jag inte har några symtom.
  • alv

Till er som inte känner sparkar: min moderkaka låg i framlägg första grav. o kände inte honom förrän i vecka 23. Då hade han dock blivit så stark att det var rejäla sparkar. Med denna har jag känt minikickar sedan v. 16

• KarinF
    Tessss skrev 2013-01-03 19:54:28 följande:
    ThereseJohansson skrev 2013-01-03 18:40:07 följande:
    Finns bilbälte till hunden och sätesskydd så de inte smutsar ner eller river med klorna på sätet...
    Ja det får väl bli någon av nödlösningarna - hunden inne i bilen eller vagnen... Men känneer lite som du KarinF, bökigt att hunden ska ta en hel plats inne i bilen. Tänk om man behöver åka fler någon gång? Hur funderar ni på att lösa det nu när ni blir en betydligt större familj?
    Gravid med första barnet! BF 16 juni 2013 ♥

Jag vet inte riktigt hur hunden ska få plats när vi är fem i familjen. Beror lite på vilken typ av bil vi köper. I dagsläget har vi en liten Toyota Corolla som är en kvarleva från tiden innan jag träffade skaffade hund, träffade min man och skaffade barn :) den är på tok för liten, så nu är vi på jakt efter nåt större. Antingen köper vi en stor kombi eller så får det bli nåt ännu större med fler sittplatser. Blir det en större modell så får ju hunden en plats, annars vet jag inte hur vi gör....
  • Baby Lei
    Solrosen82 skrev 2013-01-03 20:20:03 följande:
    Em77: Grattis till det positiva beskedet och en tredje tös! :) Baby Lei: Visst var det din kille som byggde Meccano? Kan du inte ta en bild och lägga ut? ;)

Hahaha! Absolut, det kommer!
    Bebislängtar skrev 2013-01-03 19:36:20 följande:
    Du tar 1-2 tsk bikarbonat i en plastmugg. Sen kissar du lite i den (ungefär lika mycket som du har bikarbonat) om det händer något - pyser, fräser, skummar eller så är det en pojke, händer det absolut inget är det en flicka. Tydligen är det extra syror i urinen om det är en pojk. =)

Tack! Det måste jag testa! Måste det vara en plastmugg eller går det bra med en glasburk tror du? Plasten kanske också måste vara med för att få den rätta kemin? :)
  • KarinF
    alv skrev 2013-01-04 06:38:31 följande:
    Till er som inte känner sparkar: min moderkaka låg i framlägg första grav. o kände inte honom förrän i vecka 23. Då hade han dock blivit så stark att det var rejäla sparkar. Med denna har jag känt minikickar sedan v. 16

Nä, man ska inte oroa sig ifall man inte känner något än. Min son kände jag inte heller förrän i v.22-23 och då låg moderkakan i framvägg. Denna gång så har det ena barnet moderkakan i framvägg och den andra i bakvägg. Har inte känt nåt alls hittills (tror jag) är i v.16. Däremot hör jag båda tydligt med dopplern.
Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~