• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • louise1983
    mytol skrev 2013-01-04 13:10:46 följande:

Den e superfin!! Mitt problem är att sambon inte e helt nöjd med att jag köper en trendig å mer girly skötväska pga att han kommer tycka att de e jobbigt å packa om den när han sen kommer ge sig ut på upptäcktsfärd med bebis.....

Precis så säger min sambo här också. Å det kan jag faktiskt respektera, att han också vill känna sig bekväm när han ska flänga runt med bebis och skötvästa på axeln :)
  • Sömntutan
    AlexandraViberg skrev 2013-01-04 13:04:42 följande:
    Haha ja, vi har sagt "han" hela tiden men nu börjar vi båda tro annat.. Haha, jaja, får hoppas att de ser om en vecka så jag slipper gå runt och fundera ihjäl mig! Sticker ju inte under stolen med att det vore roligt med en av varje nu, men känner ju att jag har mer koll på tjejer åh andra sidan! Så det spelar ju ingen roll, vill mest bara ha början på en identitet! :)
    Ja jag har ju två pojkar, så jag tänker ju inte sticka under stolen med att en tjej skulle vara roligt. Själv blir det ju att vänta till den lill* tittar ut då vi bestämt oss för att inte kolla könet.
    Äntligen! BF ~8 juni
  • AlexandraViberg
    Sömntutan skrev 2013-01-04 13:32:53 följande:
    Ja jag har ju två pojkar, så jag tänker ju inte sticka under stolen med att en tjej skulle vara roligt. Själv blir det ju att vänta till den lill* tittar ut då vi bestämt oss för att inte kolla könet.
    Åh! Skulle inte klara det utan att veta, helt ärligt! Hahaha, hemskt men är en sån jäkla planeringsfreak. Behöver verkligen kunna planera och förbereda sig! Men alla är vi ju olika.

Jag skulle tycka det var roligt med en överraskning också såklart (ska försöka det med nästa om vi välsignas med en till) men jag klarar det inte nu. Behöver ha koll :P
    The greater the fight, the greater the victory! BF Juni 2013 | Dotter -07
  • Sömntutan
    AlexandraViberg skrev 2013-01-04 13:38:32 följande:
    Åh! Skulle inte klara det utan att veta, helt ärligt! Hahaha, hemskt men är en sån jäkla planeringsfreak. Behöver verkligen kunna planera och förbereda sig! Men alla är vi ju olika.

Jag skulle tycka det var roligt med en överraskning också såklart (ska försöka det med nästa om vi välsignas med en till) men jag klarar det inte nu. Behöver ha koll :P
    Jag förstår precis. Jag är också nyfiken och har frågat mannen flera ggr om vi inte ska kolla. Men han vill absolut inte. Samtidigt tycker jag att det är lite spännande att inte veta. Splittrad, ja visst!
    Äntligen! BF ~8 juni
  • Zora

Vi har varit på RUL idag. Allt såg jättebra ut och den var så söt med sina små knubbiga ben Vi valde att inte köpa några bilder (har från KUB) för den låg lite tokigt så det hade ändå inte blivit nåt bra. Vi har varit väldigt veliga vad gäller att ta reda på kön eller inte. Innan jag blev gravid så var jag säker på att jag inte skulle vilja veta, men nu så är jag jättenyfiken och killen vill gärna veta! Hon såg iallafall vilket kön det var (till 90%) och skrev det på en lapp som vi nu har i ett kuvert här hemma... återstår att se hur länge vi klarar av att hålla oss ha ha!

Blev även flyttad från 1 juni till 23 maj, men hon sa att vi skulle ta den nya dateringen med en nypa salt eftersom den tydligen är mer osäker än den som gjordes vid KUB. Så jag väljer att fortsätta gå på 1 juni, men har den andra dateringen i åtanke. Är rätt säker på att 1 juni är mer korrekt. 

• mytol
    louise1983 skrev 2013-01-04 13:29:49 följande:
    Precis så säger min sambo här också. Å det kan jag faktiskt respektera, att han också vill känna sig bekväm när han ska flänga runt med bebis och skötvästa på axeln :)

Ja, jag förstår ju honom oxå. Jag skulle själv tycka att de vore ganska jobbigt å behöva packa om den från dag till dag. Får väl kanske spara den gamla å köpa lite dubbla uppsättningar av dom saker som man nästan alltid har där i.
  • AlexandraViberg
    Zora skrev 2013-01-04 14:26:59 följande:
    Vi har varit på RUL idag. Allt såg jättebra ut och den var så söt med sina små knubbiga ben Vi valde att inte köpa några bilder (har från KUB) för den låg lite tokigt så det hade ändå inte blivit nåt bra. Vi har varit väldigt veliga vad gäller att ta reda på kön eller inte. Innan jag blev gravid så var jag säker på att jag inte skulle vilja veta, men nu så är jag jättenyfiken och killen vill gärna veta! Hon såg iallafall vilket kön det var (till 90%) och skrev det på en lapp som vi nu har i ett kuvert här hemma... återstår att se hur länge vi klarar av att hålla oss ha ha!

Blev även flyttad från 1 juni till 23 maj, men hon sa att vi skulle ta den nya dateringen med en nypa salt eftersom den tydligen är mer osäker än den som gjordes vid KUB. Så jag väljer att fortsätta gå på 1 juni, men har den andra dateringen i åtanke. Är rätt säker på att 1 juni är mer korrekt. 
    Åh! Kul att hon ändå skrev ner det åt er så ni kan kolla om ni vill! :D
    The greater the fight, the greater the victory! BF Juni 2013 | Dotter -07
  • Mjj83l
    Caroliin skrev 2013-01-04 14:23:18 följande:
    Mjj83l : jo tänkte det finns i Malmö. Men blir tidigast v.24

Vart gjorde du ul? Jag bor oxå "här nere" Vi gör rul på emma ultraljudsklinik. Sist gjorde vi på lunds lasarett.
Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~