• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Caroliin

Jag bor utanför helsingborg. Gör det på Helsingborgs sjukhus. Gjorde ett i 3D/4d när jag vänta minstingen på Emma ultraljudklinik och tänkte göra det nu med :)

• Zora
    AlexandraViberg skrev 2013-01-04 14:56:19 följande:
    Åh! Kul att hon ändå skrev ner det åt er så ni kan kolla om ni vill! :D

Ja det var jättebra! Nu hinner vi fundera lite om vi vill veta eller inte, fast vi vill nog egentligen.. kanske ha ha! Vi är så veliga Lär nog sluta med att vi inte klarar av att hålla oss från att öppna det. Jag försökte kolla under själva undersökningen, men jag kunde inte se nåt alls..
  • gorek86

Tänkte höra med er om lite tips på barnvagnar, eftersom jag är helt grön på det området :)  Har alltid drömt om en trehjuling men en del tycker att dom är så ostadiga?? Vill inte ha en med fyra fasta hjul utan antingen en trehjuling eller med två svängbara hjul fram.

Min kille är ca 1,90 och jag är 1, 60 så det ska va en vagn som passar båda längderna :)

Är det nån som har nåt tips till mig?

• Alicantina
    Zora skrev 2013-01-04 14:26:59 följande:
    Vi har varit på RUL idag. Allt såg jättebra ut och den var så söt med sina små knubbiga ben Vi valde att inte köpa några bilder (har från KUB) för den låg lite tokigt så det hade ändå inte blivit nåt bra. Vi har varit väldigt veliga vad gäller att ta reda på kön eller inte. Innan jag blev gravid så var jag säker på att jag inte skulle vilja veta, men nu så är jag jättenyfiken och killen vill gärna veta! Hon såg iallafall vilket kön det var (till 90%) och skrev det på en lapp som vi nu har i ett kuvert här hemma... återstår att se hur länge vi klarar av att hålla oss ha ha!

Blev även flyttad från 1 juni till 23 maj, men hon sa att vi skulle ta den nya dateringen med en nypa salt eftersom den tydligen är mer osäker än den som gjordes vid KUB. Så jag väljer att fortsätta gå på 1 juni, men har den andra dateringen i åtanke. Är rätt säker på att 1 juni är mer korrekt. 
    Åhh vad spännande:):)  Du får berätta när du har kollat;)
  • Alicantina
    Mjj83l skrev 2013-01-04 13:06:24 följande:

Min favvo!!!!
    Blir det en tjej ska jag lätt ha denna!!!
    Det enda jag kommer att spendera mkt pengar på   
    Superfin!!  Men måste fråga har man den hänger vid handtaget i fram på vagnen? 
    Där har jag tidigare haft den "tråkiga" som ingår med vagnen. Har ni både den som ingår m vagnen och ytterligare en till? 
  • Mjj83l
    Alicantina skrev 2013-01-04 15:25:02 följande:
    Superfin!!  Men måste fråga har man den hänger vid handtaget i fram på vagnen?  Där har jag tidigare haft den "tråkiga" som ingår med vagnen. Har ni både den som ingår m vagnen och ytterligare en till? 

Alicantina skrev 2013-01-04 15:25:02 följande:
    Superfin!!  Men måste fråga har man den hänger vid handtaget i fram på vagnen?  Där har jag tidigare haft den "tråkiga" som ingår med vagnen. Har ni både den som ingår m vagnen och ytterligare en till? 

Där finns en axelrem oxå så den kan hängas på styret o man kan bära den över axlen Min vagn är vit så vilka färger som helst funkar på skötväskan Blir det en tjej o denna skötväskan ska matchande filt köpas att ha på sommaren, och matchande åkpåse att ha på vintern
  • Alicantina
    Mjj83l skrev 2013-01-04 16:01:27 följande:

Där finns en axelrem oxå så den kan hängas på styret o man kan bära den över axlen Min vagn är vit så vilka färger som helst funkar på skötväskan Blir det en tjej o denna skötväskan ska matchande filt köpas att ha på sommaren, och matchande åkpåse att ha på vintern
    Det kommer bli superfint!!   Själv är jag förälskad i en vagn som är ljusrosa ser det ut som på bilden den heter Vanilla...mondial duo.  Får se hur jag lyckas hitta en sån begagnad;)  Första vagnen jag hade kostade 500kr fr blocket(en fin emmaljunga dock)  Nu vill jag lägga lite mer än så men inte 8000 på en ny det är lite galet, haha som att köpa en begagnad bil!  
  • Kickilina
    Vi har varit på RUL idag. Allt såg jättebra ut och den var så söt med sina små knubbiga ben Vi valde att inte köpa några bilder (har från KUB) för den låg lite tokigt så det hade ändå inte blivit nåt bra. Vi har varit väldigt veliga vad gäller att ta reda på kön eller inte. Innan jag blev gravid så var jag säker på att jag inte skulle vilja veta, men nu så är jag jättenyfiken och killen vill gärna veta! Hon såg iallafall vilket kön det var (till 90%) och skrev det på en lapp som vi nu har i ett kuvert här hemma... återstår att se hur länge vi klarar av att hålla oss ha ha!

Blev även flyttad från 1 juni till 23 maj, men hon sa att vi skulle ta den nya dateringen med en nypa salt eftersom den tydligen är mer osäker än den som gjordes vid KUB. Så jag väljer att fortsätta gå på 1 juni, men har den andra dateringen i åtanke. Är rätt säker på att 1 juni är mer korrekt. 
    Nämen, hjälp, jag är alldeles för nyfiken, hade slitit upp kuvertet direkt... Sicka coolingar ni er som har ett brev därhemma

Jag var så inställd på att det var en flicka i magen, så blev först lite besviken (ja, jag vet, det låter tragiskt och hemskt) när jag såg att det var en pojke. Sen blev det inte bättre när jag berättade för storasyster..."NEJ!!, inte en till..."sa hon då. Och så berättade jag för både mamma och syster och båda hade hoppats på en tjej. Men nu känner jag bara lycka och glädje och tacksam för att det är en levande liten bebis i min mage! Får faktiskt skuldkänslor över hur jag reagerade!
  • Baby Lei
    Caroliin skrev 2013-01-04 14:22:15 följande:
    Baby Lei : när ska du göra det ultraljudet? Vilken vecka? :)

Jag kommer vara i v.18+6 på RUL nästa torsdag. Idag gick jag in i v. 19 :)
    Vi har varit på RUL idag. Allt såg jättebra ut och den var så söt med sina små knubbiga ben Vi valde att inte köpa några bilder (har från KUB) för den låg lite tokigt så det hade ändå inte blivit nåt bra. Vi har varit väldigt veliga vad gäller att ta reda på kön eller inte. Innan jag blev gravid så var jag säker på att jag inte skulle vilja veta, men nu så är jag jättenyfiken och killen vill gärna veta! Hon såg iallafall vilket kön det var (till 90%) och skrev det på en lapp som vi nu har i ett kuvert här hemma... återstår att se hur länge vi klarar av att hålla oss ha ha! Blev även flyttad från 1 juni till 23 maj, men hon sa att vi skulle ta den nya dateringen med en nypa salt eftersom den tydligen är mer osäker än den som gjordes vid KUB. Så jag väljer att fortsätta gå på 1 juni, men har den andra dateringen i åtanke. Är rätt säker på att 1 juni är mer korrekt. 

Grattis till det fina resultatet! Jag är redan jättenervös inför mitt RUL nästa vecka, det känns jobbigt att inte ha känt några tydliga sparkar ännu. Vilken bra idé att be dem skriva vad det blir på en lapp!
  • Kamillan

Tillbaka från ul, allt såg bra ut!! På vägen dit lyckades jag övertala sambon att vi skulle kolla könet...,,men när vi kom dit så kunde hon inte se vad det var....så nu väntar vi o ser vad det blir. Skönt att allt såg bra ut i alla fall o vi fortsätter sickta in oss på 3:e juni!!

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~