• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • joino
    Madelen21 skrev 2013-01-04 21:35:52 följande:
    tänkte fråga en fråga

hur funkar det hos er, får man bilder från rutin ultraljudet gratis?

Här jag bor så har vi alltid fått det. jag fick 4 m första barnet å 3 me nr 2.

har läst en del som får betala för det... jag har en kvällsvaken bäbis... sitter här med lite små pickande i magen.. men om jag lägger handen dit så slutar det direkt :/ en busig liten bäbis tror jag minsann :)

Sitter här med 2 kvällspigga barn som tittar på film å minsting sitter å håller i sin blixten bil han fick i julklapp.. han älskar blixten.. han säger: mamma tingten brum brum ( mamma blixten brum brum ) haha. 

Bodde i Sthlm förut, då var det gratis. Fick massor med bilder. Nu Östergötland, 50 kr per bild. Så larvigt dyrt tycker jag... :(
  • AlexandraViberg
    Madelen21 skrev 2013-01-04 21:35:52 följande:
    tänkte fråga en fråga
    hur funkar det hos er, får man bilder från rutin ultraljudet gratis?
    Jag fick det med dottern, tre stycken, men så var jag 17 och de kanske tyckte att de kunde vara snälla med mig eller något :P

Det står på papperna att de kostar 10 kr styck, men vet många som fått dom, så beror väl lite på vem som gör ul också kanske.
    The greater the fight, the greater the victory! BF Juni 2013 | Dotter -07
  • AlexandraViberg

Bara jag som förövrigt är nervös inför RUL? Kanske är naturligt förvisso. Lite pirrig också, men mest nervös.

The greater the fight, the greater the victory! BF Juni 2013 | Dotter -07
  • Hera
    AlexandraViberg skrev 2013-01-04 21:51:12 följande:
    Bara jag som förövrigt är nervös inför RUL? Kanske är naturligt förvisso. Lite pirrig också, men mest nervös.
    Jag är inte nervös. Jag är livrädd! Så otroligt orolig över att något ska vara fel.
  • Caroliin

Alexandra : jag va också jätte nervös. Är nog ganska vanligt.
    Va nervös tills hon sa i slutet : Carolin allt ser normalt ut för denna graviditets vecka och det är en busig och pigg bebis.

Då släppte en sten från mitt hjärta. Det va så skönt att höra.

• Madelen21

jag googlade å hitta en tjej från dalarna där ja bor som skrev att här i dalarna får man 4 bilder gratis.

• MissMe83

Ush ja vågar knappt tänka på rul. Är jätte nervös. Vi har sett bebis 4 ggr fram till v 12 men är jätte rädd ändå. Något kan ju ha gått fel nu. Men jag tacklar det genom att inte tänka på det fram till D 18/1

Föresten, har fått sånna hugg i höger ljumske och upp mot naveln flera ggr den senaste veckan. Drt hugger till så jag måste Pausa allt och böja mig fram... Varför blir det så??

• cj2
    MissMe83 skrev 2013-01-04 22:07:34 följande:
    Ush ja vågar knappt tänka på rul. Är jätte nervös. Vi har sett bebis 4 ggr fram till v 12 men är jätte rädd ändå. Något kan ju ha gått fel nu. Men jag tacklar det genom att inte tänka på det fram till D 18/1

Föresten, har fått sånna hugg i höger ljumske och upp mot naveln flera ggr den senaste veckan. Drt hugger till så jag måste Pausa allt och böja mig fram... Varför blir det så??
    huggen tror jag beror på att "någon" har tagit fram "snickarbyxorna" och börjat "bygga ut": Växtvärk alltså. Jag kan också känna så ibland. skyller det på växtvärk! :)
Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~