Första ultraljuder jag gjorde var i v.6 pga utomkvedshavandeskap tidigare!
Och herre min jävla gud, jag var så nervös att jag grät och hyperventilerade i väntrummet så en sköterska fick komma och leda mig till ett rum med en säng så jag inte skulle svimma..
Var nära på att jag kräktes! Fyfan.. Läkaren frågade varför jag var så nervös.
Ja vad fan tror du? Jag vill ju inte ha en till graviditet som fastnar i en äggledare, speciellt inte nu när jag bara har EN KVAR??? Dum läkare verkligen.
Sen när vi gjorde vul och hon äntligen hittade hinnsäcken (bakåtlutad livmoder) ja då började jag storböla då istället! Haha!
Men sen har jag gjort två vul, ett i v7 och fick se hjärtat och ett i v.13 och då var det en bebis.
Jag har ju känt bebisen nu men det ger ju bara garanti på att den lever och inte på att den är frisk. Vet inte om jag psykiskt skulle klara ett till misslyckande nu. Så är väl mest därför jag är så fruktansvärt nervös, redan!
Pust, jag vill vara 17 igen och inte lika medveten om allt som kan vara fel.. var lite, lite nervös då men inget märkvärdigt.
Madelen: Ja det är garanterat olika beroende på vart man bor och hur generösa de landstingen är!