• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • AlexandraViberg

Första ultraljuder jag gjorde var i v.6 pga utomkvedshavandeskap tidigare!
    Och herre min jävla gud, jag var så nervös att jag grät och hyperventilerade i väntrummet så en sköterska fick komma och leda mig till ett rum med en säng så jag inte skulle svimma..

Var nära på att jag kräktes! Fyfan.. Läkaren frågade varför jag var så nervös.
    Ja vad fan tror du? Jag vill ju inte ha en till graviditet som fastnar i en äggledare, speciellt inte nu när jag bara har EN KVAR??? Dum läkare verkligen.

Sen när vi gjorde vul och hon äntligen hittade hinnsäcken (bakåtlutad livmoder) ja då började jag storböla då istället! Haha!

Men sen har jag gjort två vul, ett i v7 och fick se hjärtat och ett i v.13 och då var det en bebis.
    Jag har ju känt bebisen nu men det ger ju bara garanti på att den lever och inte på att den är frisk. Vet inte om jag psykiskt skulle klara ett till misslyckande nu. Så är väl mest därför jag är så fruktansvärt nervös, redan!

Pust, jag vill vara 17 igen och inte lika medveten om allt som kan vara fel.. var lite, lite nervös då men inget märkvärdigt.

Madelen: Ja det är garanterat olika beroende på vart man bor och hur generösa de landstingen är!

The greater the fight, the greater the victory! BF Juni 2013 | Dotter -07
  • MissMe83

Cj2: aha så det är det ändå? Tycker det är så intensivt och smärtsamt, inte som växtvärken tidigare.

• cj2
    MissMe83 skrev 2013-01-04 22:15:32 följande:
    Cj2: aha så det är det ändå? Tycker det är så intensivt och smärtsamt, inte som växtvärken tidigare.
    Jag är ingen läkare på något vis. Men jag känner igen det du beskriver och allt är bra hos mig i alla fall. Är du orolig så prata med din bm.
  • sijm

Här (i Värmlands landsting) har jag bara hört att man får en bild vid RUL men den är gratis. Dock fick man ingen vid KUB fast då fotade vi skärmen i slutet med mobilen. Börjar också bli nervös inför RUL, det är dags den 10 så inte länge kvar nu! :)

• Baby Lei
    Hera skrev 2013-01-04 21:52:04 följande:
    Jag är inte nervös. Jag är livrädd! Så otroligt orolig över att något ska vara fel.

Jag är också jätterolig för att det ska ha stannat av, eller att något ska vara fel. En vecka känns som en evighet..
  • em77

I Göteborg får man oxå betala för en bild. Står att man ska ha jämna pengar om man vill köpa.

• em77

Jag har oxå det så MissMe83.. Blir super nojjig. Men jag gjorde ju UL på fvp å allt såg bra ut och då hade jag haft det ett tag. Så vi får helt enkelt tro på växtvärk ))

• AlexandraViberg

Är ju inte ett dugg konstigt att man känner stickningar, hugg, dragningar osv med tanke på vad som faktiskt händer där inne! Jag känner mina sammandragningar också, blir som väldigt, väldigt, väldigt lätt och diffus mensvärk/växtvärk. Tar allt som något bra så länge det inte gör riktigt ont! :)

The greater the fight, the greater the victory! BF Juni 2013 | Dotter -07
  • Madelen21

nää tjejjer nu ger jag upp för idag... sitter här å är så seg så nu blir det godnatt :)

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~