• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Mjj83l
    Alicantina skrev 2013-01-04 17:20:36 följande:
    Åhh jag vill oxå hitta en sån, det är nog samma som du har då..tyckte den såg ljusrosa ut på bilden.

Det är inte samma, finns en vit och en vanilj.

Jag har den vita o den e verkligen VIT

Vaniljen e supersnygg den med
  • Madelen21

hej allihopa
    idag blev ja ägare till en emmaljunga edge duo combi m svängbart styre...
    ovanpå allt så har jag fruktansvärd foglossning så ont bak i ländryggen...
    16 januari ska jag på ultraljud, tyvärr så har vi ingen som kan ha barna just då så sambon lär ta barna så får jag gå på ul själv.. men han sa att d inte gjorde nåt, vi får ju iaf bilder med hem.. jaja det är som det är.. ska iaf kolla könet är så sjukt nyfiken.. känner bäbis ganska långt ner nåt som sprattlar till lite då och då :) 

• Alicantina
    Baby Lei skrev 2013-01-04 18:09:53 följande:

Grattis! Skönt att allt såg bra ut med den lilla blygisen!
    Välkommen hit!
    Jag har jobbat med Per Morberg tidigare, han har ju fem döttrar, han brukade säga: jag måste vara macho och jaga, hemma handlar allt om strumpbyxor och toppar :) vilket han älskade såklart.
    Haha oj visste inte att han hade så många tjejer:)  Det är rätt häftigt faktiskt , Kan man ju se fram emot att bli mormor sen och då kanske nån av mina tjejer får en liten kille!! Men det spelar ingen roll egentligen , är så oerhört tacksam att allt verkar vara bra med bebisen!
  • Alicantina
    Mjj83l skrev 2013-01-04 18:22:04 följande:

Det är inte samma, finns en vit och en vanilj.
    Jag har den vita o den e verkligen VIT
    Vaniljen e supersnygg den med
    Jaha ok:) Hoppas jag hittar en!
  • skjuter illa
    gorek86 skrev 2013-01-04 15:06:42 följande:
    Tänkte höra med er om lite tips på barnvagnar, eftersom jag är helt grön på det området :)  Har alltid drömt om en trehjuling men en del tycker att dom är så ostadiga?? Vill inte ha en med fyra fasta hjul utan antingen en trehjuling eller med två svängbara hjul fram.

Min kille är ca 1,90 och jag är 1, 60 så det ska va en vagn som passar båda längderna :)

Är det nån som har nåt tips till mig?
    Min sambo är oxå lång (över 190). Vi har köpt en Kronan o den är lite för liten men det är mest jag som kommer att köra ändå.

Men Kronan har gjort en ny vagn som heter Duo S med svängbara framhjul o den är högre. Min sambo provade den o den passade superbra. Även min syster som är 175 cm lång tyckte den var bra. Går även att höja/sänka handtaget. För övrigt en väldigt snygg o proffsig vagn som fått många utmärkelser o goda betyg! (ja jag är såld på Kronan!)

Kolla här:

www.kronan.com/sv/barnvagn/duovagn-s-2012-svart
  • Madelen21

nån som vet om man kan tvätta en skip hop skötväska i maskin i 40 grader?
    står på nätet att man kan tvätta i maskin men inga grader.... fick mä en skip hop väska då ja bytte vagn idag :) 

• tantS

Ni som har en sån där bola, eller änglapingla. Hur långa kedjor har ni till den? På sök och finn där mamma köpte den i julklapp till mig påstod de att kedjan skulle va 80 eller 90cm, vilket på mig hamnar på bysten, typ inne i klykan. Jag gick dit för att byta den då jag menade att en bola i klykan inte fyller den funktion en bola har - alltså att bebis ska höra den. Hon sa att det var en smaksak och att det inte görs silverkedjor längre än 90. Fattar inte varför folk ska hitta på sånt skitsnack, som om man vore född igår liksom. Förklarade för henne att mina vänner minsann haft bolor på sina magar och de har varit över 110cm långa. Sa att jag tyckte det är konstigt att de säljer fel saker till folk och sen vägrar ta tillbaka det. Att det inte var riktigt seriöst. Ville få pengarna tillbaka, men de hade bara byte så hon tyckte jag skulle byta till nån av deras hokus pokusböcker (typ Ät rätt - hitta din inre chi", inte riktigt min grej) istället. Graaahw, va arg jag blev på henne. Mitt första officiella gravidutbrott! Fast hade nog blivit förbannad annars också."Ni får ringa er chef så får han ge mig mina 300 kr tillbaka!!". Slutade med att hon skulle prata med chefen i helgen. Sen jag gick jag till Hallbergs och köpte en 130cm silverkedja för 400kr. På Hallbergs tyckte de också det var konstigt att sälja så korta bolor. Nu har jag min pingla på magen iaf :)  

• Caroliin

Tants: har en bola som jag köpte 2008 när jag vänta första barnet och den går ner på magen. Det är ju det som är meningen.

T - 090207. M - 110506. BF - 130609.
  • Sömntutan
    tantS skrev 2013-01-04 19:36:00 följande:
    Ni som har en sån där bola, eller änglapingla. Hur långa kedjor har ni till den? På sök och finn där mamma köpte den i julklapp till mig påstod de att kedjan skulle va 80 eller 90cm, vilket på mig hamnar på bysten, typ inne i klykan. Jag gick dit för att byta den då jag menade att en bola i klykan inte fyller den funktion en bola har - alltså att bebis ska höra den. Hon sa att det var en smaksak och att det inte görs silverkedjor längre än 90. Fattar inte varför folk ska hitta på sånt skitsnack, som om man vore född igår liksom. Förklarade för henne att mina vänner minsann haft bolor på sina magar och de har varit över 110cm långa. Sa att jag tyckte det är konstigt att de säljer fel saker till folk och sen vägrar ta tillbaka det. Att det inte var riktigt seriöst. Ville få pengarna tillbaka, men de hade bara byte så hon tyckte jag skulle byta till nån av deras hokus pokusböcker (typ Ät rätt - hitta din inre chi", inte riktigt min grej) istället. Graaahw, va arg jag blev på henne. Mitt första officiella gravidutbrott! Fast hade nog blivit förbannad annars också."Ni får ringa er chef så får han ge mig mina 300 kr tillbaka!!". Slutade med att hon skulle prata med chefen i helgen. Sen jag gick jag till Hallbergs och köpte en 130cm silverkedja för 400kr. På Hallbergs tyckte de också det var konstigt att sälja så korta bolor. Nu har jag min pingla på magen iaf :)  
    Haha, vad var det för blåbär som stog i den kassan? Dessa pinglor ska ju hänga på magen, det är ju liksom vitsen, hela idén så att säga. Låter ju helt sjukt tycker jag. Förlorar ju liksom sitt syfte om man har den runt halsen. Nä här ska du stå på dig tycker jag.
    Äntligen! BF ~8 juni
  • tantS

Nä, eller hur! Precis som om jag skulle gå runt med en pingla runt halsen som en katt eller nåt. Jkla nöt. Hoppas chefen ringer på måndag så jag får skälla mer. De sa att de inte kunde återta köpet för deras revisorer skulle kalla det skattebrott. Men nu har de  mina pengar och min kedja. Skulle kalla det stöld jag. Grahw :D 

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~