tantS skrev 2013-01-04 19:36:00 följande:
Ni som har en sån där bola, eller änglapingla. Hur långa kedjor har ni till den? På sök och finn där mamma köpte den i julklapp till mig påstod de att kedjan skulle va 80 eller 90cm, vilket på mig hamnar på bysten, typ inne i klykan. Jag gick dit för att byta den då jag menade att en bola i klykan inte fyller den funktion en bola har - alltså att bebis ska höra den. Hon sa att det var en smaksak och att det inte görs silverkedjor längre än 90. Fattar inte varför folk ska hitta på sånt skitsnack, som om man vore född igår liksom. Förklarade för henne att mina vänner minsann haft bolor på sina magar och de har varit över 110cm långa. Sa att jag tyckte det är konstigt att de säljer fel saker till folk och sen vägrar ta tillbaka det. Att det inte var riktigt seriöst. Ville få pengarna tillbaka, men de hade bara byte så hon tyckte jag skulle byta till nån av deras hokus pokusböcker (typ Ät rätt - hitta din inre chi", inte riktigt min grej) istället. Graaahw, va arg jag blev på henne. Mitt första officiella gravidutbrott! Fast hade nog blivit förbannad annars också."Ni får ringa er chef så får han ge mig mina 300 kr tillbaka!!". Slutade med att hon skulle prata med chefen i helgen. Sen jag gick jag till Hallbergs och köpte en 130cm silverkedja för 400kr. På Hallbergs tyckte de också det var konstigt att sälja så korta bolor. Nu har jag min pingla på magen iaf :)
Haha, vad var det för blåbär som stog i den kassan? Dessa pinglor ska ju hänga på magen, det är ju liksom vitsen, hela idén så att säga. Låter ju helt sjukt tycker jag. Förlorar ju liksom sitt syfte om man har den runt halsen. Nä här ska du stå på dig tycker jag.