• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Sömntutan

50 spänn för en bild? Jösses, det var dyrt. Men såklart skulle man ju snällt betala .Jag vet att vi fick bilder med första barnet, men att vi sen fick betala typ 20 spänn för bilderna med andra barnet. Nu har jag ju flyttat och vet inte hur det är här i Västernorrland.

• cj2

Haha kommentar från sambon. Jag har suttit en stund och tjatat på att jag vill att det ska vara juni nu, för jag vill ha henne i mina armar. Sambon: "Men då kommer du ju säkert säga något om att hon är så söt så du vill äta upp henne, nu har du ju henne i magen, sluta klaga, närmare än så kommer man ju liksom inte." Hahaha han har väldigt rätt där! ;)

• AlexandraViberg
    Sömntutan skrev 2013-01-04 22:45:40 följande:
    50 spänn för en bild? Jösses, det var dyrt. Men såklart skulle man ju snällt betala .Jag vet att vi fick bilder med första barnet, men att vi sen fick betala typ 20 spänn för bilderna med andra barnet. Nu har jag ju flyttat och vet inte hur det är här i Västernorrland.
    sömntutan: Jag bor i västernorrland, fick gratis med dottern på RUL 06. Men står i mina papper nu att de kostar 10 kr styck! Är ju inte farligt tycker jag, men fått gratis av kvinnokliniken i v.6 iallafall :P
    Sen i v.7 och 13 av min fertilitetsläkare men det är ju en helt annan sak :)
    The greater the fight, the greater the victory! BF Juni 2013 | Dotter -07
  • AlexandraViberg
    cj2 skrev 2013-01-04 22:47:08 följande:
    Haha kommentar från sambon. Jag har suttit en stund och tjatat på att jag vill att det ska vara juni nu, för jag vill ha henne i mina armar. Sambon: "Men då kommer du ju säkert säga något om att hon är så söt så du vill äta upp henne, nu har du ju henne i magen, sluta klaga, närmare än så kommer man ju liksom inte." Hahaha han har väldigt rätt där! ;)
  • Sömntutan

Jag vet att man ibland tycker att tiden segar sig fram. Men fatta att några av oss snart gått halva tiden. Jag måste säga att jag tycker att det har gått fort. Å andra sidan så har jag varit helt upptagen med skolan och resorna dit i stort sett varje dag. Det är nog först nu som jag börjar känna mig gravid och faktiskt förstå det. Lär ju bli ännu mer verkligt på ULet på onsdag. Om jag tänker att det är ungefär lika långt kvar tills det är dags så får jag lite smått panik. Vi har en hel del att göra innan bebben tittar ut. Först ska vi fixa så stora sonen får eget rum. Ett projekt som lär ta sin lilla tid. Vi hade lovat honom innan bebis blev till så det känns som att det måste göras innan vi fixar bebisens kryp in. Lite orättvist annars tycker jag. Sen som sagt ska bebisens rum göras i ordning. Ett projekt det med. Barnvagn ska letas, kläder och div. saker ska inhandlad. Ja ni, frågan är om tiden kommer att räcka till.

• AlexandraViberg

Ja, blir ju v.19 på måndag, nästan halva tiden, men så får man ju tänka att de flesta inte fick reda på det förrän i v.4-5 så man har ju "bara" vetat om det i 14-15 veckor ;)
    Men nu ska vi inte tänka så! Haha, ser halva tiden som en liten milstolpe ändå! Fast vill hemskt gärna förbi vecka 23 först, då det finns chans att rädda dom om de föds! (är såklart pessimist till naturen när det gäller graviditeter..)

Vi ska ju byta rum hela högen med, ska flytta in dottern i vårt rum, vi till det tomma fjärde rummet och bebisen får dotterns rum. Vi gör det helgen efter rul för att hon ska hinna bli hemmastadd i nya rummet! :)

Ja 10 kr styck är rimligt, kommer nog be om 5 stycken i olika vinklar om det går :P haha

• Hjärtat3

Vi måste oxå betala 50 kr för en bild. Men får faktura hemskickad så vi behöver inte ha mågra pengar med oss.
    Sist gång bodde jag i Gbg och då betalade vi 20 kr/st. 

• AlexandraViberg

50 tycker jag låter mycket men hade ju köpt ändå!

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~