• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Sömntutan
    Hera skrev 2013-01-04 23:47:20 följande:
    Ja första! :)
    Tack för tipset, ska testa sen..
    Kände hur det liksom pirrade i nedre delen av magen i slutet av förra veckan, gas eller bebis?
    Vet inte hur det ska kännas såhär tidigt .:)
    Ja jag låg på magen i går när jag kände första riktiga kcken. Vände då på mig och fick en till spark som jag kände med handen. Med första och andra barnet kände jag inte sparkar förrän i v.20.
    Äntligen! BF ~8 juni
  • regnskogen

Någon som har berättat för utomstående än? Menar typ facebook, eller bekanta människor som ni träffar sällan. 
    Jag och pojkvännen funderar på att släpppa bomben på facebook, för att slippa rykten. Ack vad nervös jag är för det :/ 

• AlexandraViberg
    regnskogen skrev 2013-01-04 23:58:05 följande:
    Någon som har berättat för utomstående än? Menar typ facebook, eller bekanta människor som ni träffar sällan. 
    Jag och pojkvännen funderar på att släpppa bomben på facebook, för att slippa rykten. Ack vad nervös jag är för det :/ 
    På Facebook i v.17 på Julafton när dottern fick veta, då skulle ändå nyheten spridas så att säga.
    Så vi la ut en bild på henne i storasyster tröja. Skönt att slippa rykten!

Jag har fått dementera graviditetsrykten medan vi försökte, för att vi slutade gå ut (hade som tappat lusten till det) och då fick min bror veta att jag var gravid när han bodde i uppsala som är nästan 40 mil härifrån.. Vilket jag inte ens var! :P

Kändes skönt att gå ut med det även om jag inte skriver så mycket om det på facebook i övrigt! :P
    The greater the fight, the greater the victory! BF Juni 2013 | Dotter -07
  • tantS

Jag har bara hintat på Facebook än så länge. Tänkte kanske göra det med bild från rul. Göra nån typ av kollage :) De flesta vet ändå redan.

• längtareftermiraklet

snälla ni som redan har lyckats, skriv alla möjliga symptom som ni hade innan ni plussade. och hur tidigt dom kom?
    Jag skulle uppskatta det, jag tror att det är något på gång! Åh vad jag skulle bli världens lyckligaste tjej om det vore så..

lycka till och ett stort grattis till alla blivande mammor!

• AlexandraViberg

Hela vår familj och närmaste vänner visste förövrigt redan :)

• regnskogen
    AlexandraViberg skrev 2013-01-05 00:03:18 följande:
    Hela vår familj och närmaste vänner visste förövrigt redan :)
    Jo hela min familj och släkt vet om det, dock inte vännerna. De är rätt sura på oss, för att jag inte går ut längre ( pojkvännen har varit ute, bad honom att ljuga lite, så han sa att jag var sjuk ) men de märker att det är något på gång. Ville inte berätta för vännerna, för att jag var orolig för missfall men det verkar gå hur bra som helst. Så nu efter RUL, tänkte jag släppa bomben så vi slipper alla rykten :) 
  • Sömntutan
    regnskogen skrev 2013-01-04 23:58:05 följande:
    Haha, jag är nog lite skadad. Jag har redan bestämt att  jag ska skriva typ " Idag blir det en sväng ner på stan för en efterlängtad träff" innan vi ska iväg på ULet. När jag väl varit där och sett att allt är bra kommer jag att lägga ut UL bilderna och släppa bomben. Många vet ju redan, men eftersom jag har många vänner i min gamla hemstad så är det ju en del som inte vet.
    Äntligen! BF ~8 juni
  • AlexandraViberg

Ja, jag tycker många gör det genom att lägga ut RUL bilder eller använda den där förbaskade "jag är gravid i vecka.." appen som kommer upp jämnt och ständigt på facebook! :P

Jag kommer inte skriva mycket alls om graviditeten, inga appar, ska inte använda ul bilder som visningsbild, inte lägga ut magbilder. För att jag minns hur jobbigt det var för mig att se allt detta från alldeles för många människor hela tiden, varje dag tammefan. Men förstår ju att folk vill göra det och tycker inte illa om dom för det.

Men när jag själv minns hur jobbigt jag tyckte det var så tänker jag att det kan vara andra som går igenom barnlöshet som jag inte vet om. Så jag bestämde mig innan jag ens blev gravid att ta det lite lugnt. Däremot SKRIKER jag ut det på min blogg. Där handlar allt om det, för att kompensera lite!

För jag är ju vansinnigt stolt över att ha lyckats nu så vill ju att alla ska veta, men försöker komma ihåg hur jag kände själv. :)

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~