• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Sagolina
    Sömntutan skrev 2012-10-15 08:00:58 följande:
    God morgon!
    Verkar vara många här inne som fått missfall och jag undrar när ni fick era missfall? Var det tidigt eller lite senare? Någon som vet i vilken vecka risken är som störst? Jag vet ju att risken minskar betydligt efter v.12, men är det någon speciell vecka innan där risken är som störst?

Åh vad mycket fokus det är på detta med missfall, man borde ju vara glad och njuta, men det är ju så svårt.

Mitt MA konstaterades i v13 (borde ha varit 12+4 om jag inte kommer fel ihåg) då jag var på ett vul. Fanns inget hjärtljud och fostrets storlek motsvarade v9. Hade inte märkt något och kroppen hade fortsatt som om jag var gravid (ömma bröst, svullen mage...).
  • Önskan
    Sömntutan skrev 2012-10-14 22:26:07 följande:
    Men gud vad era män är engagerade och gulliga. Min man har knappt reagerat kan jag säga, men det är nog sån han är bara. Önskar dock att han var lite mer engagerad i det här, men det kanske kommer. Jag vet att han har uttryck att han inte känner sig så delaktig förrän man börjar få mage och han kan känna sparkar osv.

Jag håller så med dig! Min sambo bryr sig men verkar så oengagerad- okej så sa han det innan, dels för rädslan att nåt går fel men oxå för han inte ser eller känner nåt men jag lever ju med detta hela tiden, tankar, rädsla. Skulle bara önska lite mer- han behöver inte köpa tidning men nåt!!
  • Novasmamma02

åh vad jag vill börja bebis dona. köpa massa kläder och grejer! längtar så tills rul. ska ni ta reda på könet?

• mysmamman2
    Sömntutan skrev 2012-10-15 08:00:58 följande:
    God morgon!
    Verkar vara många här inne som fått missfall och jag undrar när ni fick era missfall? Var det tidigt eller lite senare? Någon som vet i vilken vecka risken är som störst? Jag vet ju att risken minskar betydligt efter v.12, men är det någon speciell vecka innan där risken är som störst?

Åh vad mycket fokus det är på detta med missfall, man borde ju vara glad och njuta, men det är ju så svårt.

Jag har läst att risken är störst mellan v 9-11

oxå läste jag att en läkare hade sagt till en tjej på ett forum ja läste att efter 8 fullgånga veckor är missfallsrisken 5 % och innan dess 30 %

Jag fick mitt missfall 14 aug och va i v6, hade bruna flytningar i en vecka och symtomen avtog, sen kom blödningen en dag ganska sparsamt sen tok blödde jag i ca 5 dagar, hade inte ont alls...

sen äl, mens, äl och gravid igen, går in i v 6 imorrn, läskigt och tror ja blöder varje gång jag är oå toaletten!

Ja jag vet man hakar upp sig och är orolig men samtidigt tycker jag det är viktigt att prata om det, det är så många som blundar för mf. när det ändå är så himla vanligt!

dom säger ju att 1 av 5 får missfall men man kankse ska vända på det att 4 av 5 graviditeter går BRA
  • mytol
    Novasmamma02 skrev 2012-10-15 08:24:07 följande:
    åh vad jag vill börja bebis dona. köpa massa kläder och grejer! längtar så tills rul. ska ni ta reda på könet?

Vi ska inte ta reda på det. Jag tyckte det var så himla spännande å gå å undra mot slutet sist. Sen vet man ju aldrig vad man får för förlossning. Skulle det bli planerat snitt skulle jag nog nästan känna mig lite snuvad på själva mysterikänslan för då vet man ju exakt när och vad. Näe vi sparar å undrar, kläder finns massor med tid till sen å köpa . Ska ni ta reda på det?
  • mysmamman2
    Novasmamma02 skrev 2012-10-15 08:24:07 följande:

vet inte, har inte pratat om det ännu, tror inte vi ska göra det :)

Jag tänker kräva snitt iallfall, usch vill inte föda barn igen............
  • Novasmamma02
    mytol skrev 2012-10-15 08:30:22 följande:
    Vi ska inte ta reda på det. Jag tyckte det var så himla spännande å gå å undra mot slutet sist. Sen vet man ju aldrig vad man får för förlossning. Skulle det bli planerat snitt skulle jag nog nästan känna mig lite snuvad på själva mysterikänslan för då vet man ju exakt när och vad. Näe vi sparar å undrar, kläder finns massor med tid till sen å köpa . Ska ni ta reda på det?

Men första tog vi reda på det, men denna gången så vill jag få en överraskning. Men samtidigt när jag väl är på rul så kommer jag säkert av ren nyfikenhet ta reda på de. Javisst, det är liiite för tidigt än. Vi måste byta rum och måla och tapetsera och så, så det tänkte vi börja med efter vecka 12/13 ungefär. :)
  • Novasmamma02
    mysmamman2 skrev 2012-10-15 08:35:52 följande:
    vet inte, har inte pratat om det ännu, tror inte vi ska göra det :) Jag tänker kräva snitt iallfall, usch vill inte föda barn igen............

Okej :) jag vill verkligen kunna hålla mig men jag tror garanterat att jag vill ta rda på det när jag väl är där. Sambon vill ta reda på det :) Jaså, gick de inte bra sist eller var de något annat?
  • mysmamman2
    Novasmamma02 skrev 2012-10-15 08:41:29 följande:

Okej :) jag vill verkligen kunna hålla mig men jag tror garanterat att jag vill ta rda på det när jag väl är där. Sambon vill ta reda på det :) Jaså, gick de inte bra sist eller var de något annat?

ja allt började med att jag hade förvärkar i en hel vecka var 10 min dygnet runt, dom gjorde lika ont som de riktiga värkarna.. sov inget på en vecka så tillslut så satt dom igång mig ( när dom sätter igång en så kan det bli att dom måste det nästa gång med) jag hade skit jobbigt, fick sy några stygn så det var ju lugnt men har fått lätt framfall eller vad det nu heter sen fick jag en bristning mellan hål 1 och 2 ... skinnet imellan är suuuupertunnt så jag har ibland svårt att göra nr 2 på toa och är rädd det ska bli värre :(
  • vigillarmtb

Hej tjejer! I morgon går jag in i v 7 - tyckte nyss jag plussade. Iaf så mår jag illa, trodde jag skulle slippa den skiten denna gång! Men det är ju värt det ändå! Hur mår ni?

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~