• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Oreos

Haha, jo jag vet att det inte finns regler och så, men känns så tidigt ändå.. ;P

• mysmamman2
    Emeliten skrev 2012-10-15 01:07:45 följande:
    Hej tjejer!

Jag har varit väldigt tveksam om jag vågar hoppa in i någon BF-tråd än, men går in i vecka 6 idag (5+0) så vad sjutton... Får jag hänga med er här?

Detta var vårt andra syskonförsök (första slutade i tidigt MF) och vi har en liten kille på 3,5 sedan tidigare. Är så galet rädd för att även detta ska sluta i missfall men försöker verkligen njuta litegrann i alla fall.

Tycker mig känna av denna graviditet mycket mer än den förra. Tröttare än tröttast, svagt illamående, konstant kissnödig men kanske framför allt har jag plötsligt drabbats av humörsvängningar version värre än värst! Skäms

Jag går in i v 6 imorrn, gruvensamt då jag fick missfall precis dagen innan v 6 ( 14 aug) så hoppas det vill sig denna gång :) känns som jag går på nålar och igår trodde jag det skitit sig för det kändes som de rann till och ja kuta på toa men det var lugnt... det var bara flytn. huga man får ju magsår av detta.......
  • mysmamman2
    Sagolina skrev 2012-10-15 07:09:15 följande:
    Igår på kvällen fick jag igen en blödning, andra på 3 dagar... Är så rädd att något skall vara fel! Måste verkligen försöka få kontakt med rådgivningen idag och se om jag kunde få gå på vul eller något, för att se att allt är ok! Har inte särskillt mycket värk i samband med blödningarna, på fredagen värkte det inte alls och igår värkte det tilll lite en stund innan blodet kom... v7 (6+0) idag, så något borde det ju synnas om allt är ok!

nä usch vad jobbigt, hoppas det inte är någon fara ... Hoppas du kan tjata till dig en undersökning och kolla!
  • Novasmamma02
    Sagolina skrev 2012-10-15 07:09:15 följande:
    Igår på kvällen fick jag igen en blödning, andra på 3 dagar... Är så rädd att något skall vara fel! Måste verkligen försöka få kontakt med rådgivningen idag och se om jag kunde få gå på vul eller något, för att se att allt är ok! Har inte särskillt mycket värk i samband med blödningarna, på fredagen värkte det inte alls och igår värkte det tilll lite en stund innan blodet kom... v7 (6+0) idag, så något borde det ju synnas om allt är ok!

Jag håller alla tummar och tår för att din ärta stannar. Ring till gyn idag och begär en kontroll. Dessa blödningar kan komma iaf så det behöver inte vara något fel. Men kontrollera så att du slipper att vara nervös och orolig. Hur ser blödningen ut? Mycket, lite?
  • Sagolina
    mysmamman2 skrev 2012-10-15 07:20:19 följande:

nä usch vad jobbigt, hoppas det inte är någon fara ... Hoppas du kan tjata till dig en undersökning och kolla!

Hoppas jag också! Förra graviditetn slutade ju med MA, så oroar mig ju ändå lite extra. Blir verkligen livrädd varje gång det värker till just nu och varje gång jag känner att det känns lite blött, är säker på att se en massa blod då jag går på toa.
    Har som sagt inte haft några värkar i samband med mina blödningar och de värkar jag fick då jag tog pille för att få ut mitt MA var verkligen hemska! Inte alls som mensvärk eller den växtvärk jag kan känna av lite nu, så hoppas det betyder att allting ändå är bra med lill*n! 
  • Sagolina
    Novasmamma02 skrev 2012-10-15 07:28:16 följande:

Jag håller alla tummar och tår för att din ärta stannar. Ring till gyn idag och begär en kontroll. Dessa blödningar kan komma iaf så det behöver inte vara något fel. Men kontrollera så att du slipper att vara nervös och orolig. Hur ser blödningen ut? Mycket, lite?

På fredagn började det med att jag kände att det blev blött i trosorna och märkte att det var blod då jag gick på toa. Kom ganska mycke(ungefär som då jag har som mest mens)t just då, men lugnade sig snabbt. Sen kom det bara på pappret då jag var på toa, inte i bindan. Några timmar senare kom det bara brunt/gammalt blod.
    Igår var det en bandning med lite röt blod men mest brunt/gammalt och det kom ganska lite.

Fick ju ett MA i slutet av juli och då tog jag piller för att få ut det. Den mängd blod som kom då och de värkar  var ju mååånga gånger värre än nu och blödningen höll på mycket längre. 
  • mytol
    AlexandraViberg skrev 2012-10-14 22:39:55 följande:
    Mytol: har ni ul redan i nov? Rutin här blir julveckan som tidigast :O Men det kanske är annat än RUL då antar jag? :)

Precis, rul har vi inte fått nån tid inför utan det ul jag ska göra i nov är ju för att vi blir erbjudna kub och nupptestet. Vi ska dock inte göra testen men vi får ändå göra ul:et. Blir inte ni erbjudna nupptestet i era kommuner?
  • Novasmamma02
    Sagolina skrev 2012-10-15 07:41:10 följande:
    På fredagn började det med att jag kände att det blev blött i trosorna och märkte att det var blod då jag gick på toa. Kom ganska mycke(ungefär som då jag har som mest mens)t just då, men lugnade sig snabbt. Sen kom det bara på pappret då jag var på toa, inte i bindan. Några timmar senare kom det bara brunt/gammalt blod. Igår var det en bandning med lite röt blod men mest brunt/gammalt och det kom ganska lite. Fick ju ett MA i slutet av juli och då tog jag piller för att få ut det. Den mängd blod som kom då och de värkar  var ju mååånga gånger värre än nu och blödningen höll på mycket längre. 

När jag fick mf i mitten på augusti så blödde jag hela tiden. De låte som att det kommer blod och sen attvdet stannar upp. Så det är säkert en "vanlig" gravid blödning. men ring och rådfråga iaf, så kanske du får en tid till att titta. hoppas att det lugnar ner sig. Skickar en cyberkram till dig.
  • Sömntutan

God morgon!
    Verkar vara många här inne som fått missfall och jag undrar när ni fick era missfall? Var det tidigt eller lite senare? Någon som vet i vilken vecka risken är som störst? Jag vet ju att risken minskar betydligt efter v.12, men är det någon speciell vecka innan där risken är som störst?

Åh vad mycket fokus det är på detta med missfall, man borde ju vara glad och njuta, men det är ju så svårt.

Äntligen! BF ~14 juni
  • Sagolina
    Novasmamma02 skrev 2012-10-15 07:46:18 följande:

När jag fick mf i mitten på augusti så blödde jag hela tiden. De låte som att det kommer blod och sen attvdet stannar upp. Så det är säkert en "vanlig" gravid blödning. men ring och rådfråga iaf, så kanske du får en tid till att titta. hoppas att det lugnar ner sig. Skickar en cyberkram till dig.

Hoppas verkligen att det är vanliga gravidblödningar. Vet att min sambos mamma blödde genom nästan hela graviditetn med honom och det gick ju bra i alla fall! Hoppas på att få hjälp av rådgivningen, så att jag kan lugna mig lite:)
    Tack för stöttande orden! 
Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~