• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • sijm
    regnskogen skrev 2013-01-04 23:58:05 följande:
    Någon som har berättat för utomstående än? Menar typ facebook, eller bekanta människor som ni träffar sällan.  Jag och pojkvännen funderar på att släpppa bomben på facebook, för att slippa rykten. Ack vad nervös jag är för det :/ 

Vi berättade för våra föräldrar och syskon efter KUB. Mest för att ifall det gick galet så skulle inte de också behöva känna den sorgen och för att jag hade tyckt det vart jobbigt med den typen av sympati som följer. Dock visste 2 av mina vänner och 1 av sambons. Däremot kommer jag nog inte outa på facebook överhuvudtaget, mest för att jag är ganska privat av mig.. Då menar jag inte lägga ut magbild/UL-bild förutom möjligen utan publicering. De jag vill ska veta vet ju ändå. För efter KUB fick även övriga vänner veta (de vi umgås mest med vill säga) rörigt det blev nu men, sorry :)
  • tantS
    AlexandraViberg skrev 2013-01-05 00:46:34 följande:
    Tants: Han verkar gilla köttfärs han!

Ja, mer än min sömn tydligen :/ Kunde välja vad som helst på menyn!

Sömntutan - man skulle ta fram nån typ av andningsmask för gravida med luftfräschare :P
  • AlexandraViberg

Haha irriterande! :P

Vi berättade förövrigt för familjen nån dag efter plus för att vi behövde mycket barnpassning i samband med operationen graviditeten innan, så det var bra att de visste om det skulle hända igen. :)

The greater the fight, the greater the victory! BF Juni 2013 | Dotter -07
  • Kroa

Mitt första symptom var en ordentligt humörsväng! Hade fått reda på att en släkting opererat sig, men mådde bra och allt var okej. Inget annat så, men jag skulle prata med min chef (jag var ny på jobbet och han märkte att något var knas) och efter att jag sagt "jag känner mig lite konstig" och berättat vad som hänt så grät jag i två timmar. Kan ju säga att jag fick ledigt resten av dagen iaf ;)

Annars kom de lite symptom med tiden, som ex ömma bröstvårtor, större bröst och svullen mage.

• Kickilina

Berättade för familj i v. 13 och för vännerna vi träffade allt eftersom. På facebook brukar vi inte outa överhuvudtaget, förutom då bebin kommit...det kanske är tråkigt...

Mina symtom är fortfarande det samma som från första start. Illamående, kräkningar, ömma bröst, tjoho!

• Ung Mamma 91

Jag hade inga symptomer , Vi fick reda på det redan i vecka 5 för jag trodde det var något fel på mig då vi hade tagit 3 st test. Enda det nu var var ju att brösten började spänna men intalade ju mig sj att jag ej var gravid :P Sedan började illamåendet i vecka 6-7 och höll på enda till vecka 12-14. Vid vecka 13-14 började livmodern växa. Fick molande värk. Nu är vi i vecka 17 och känns som sammandragningar , haha. 

• Ung Mamma 91

Vi berättade för föräldrar tidigt eftersom vi har 2 barn på 1 och 2 år från förrut och visste inte riktigt hur vi skulle göra. 3 st på 3 år är rätt så tight endå liksom. Men det blev som det blev. Alla vet inte ennu heller. Men på nätet fick dom reda på det efter vecka 12 :)

• skjuter illa

Jag plussade och sen ringde jag mamma och lillasyster omedelbart! Nästa dag fick bror och den andra systern reda på det samt sambons mamma och syskon. Nån vecka senare berättade jag för min chef. Jag är ingen som kan hålla sånt hemligt och förstår inte varför det ska vara hemligt för de närmsta. Händer något vill jag ha deras stöd. Däremot tycker jag det är mindre viktigt att ytligt bekanta på Facebook vet något.

• Oreos

Jag plussade i början av oktober och berättade för familjen på sonens födelsedag den 12:e oktober. På Facebook berättade jag i v. 13 tror jag, men har inte skrivit nått om graviditeten sen dess där. Blir väl möjligen en UL bild sen (för se hur jag gör) och efter det skriva då bebisen kommit. Är ingen sån som lägger ut hela livet där.

• MissMe83

Jag fattade inte förens i v 8 att det var något . Jag hade mens i v 4 trodde jag. Men alla mina PMS symtom stannade kvar . Det som jag först reagerade på var svullna bröst. Ett litet tag senare fick jag yrsel och det var till slut det som gjorde att jag testade, samma dag som jag testa kom illamåendet

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~