• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Valborgs

Hade inte så mycket symptom innan jag testade och trodde inte alls på det, men ett + var det ändå.. :) Med båda mina tjejer hade jag väldigt ömma bröst innan, men inget sånt denna gång. Tyvärr har de ändå växt :(
    Efter några veckor kom trötthet, växtvärk i livmodern (kändes som kraftig mensvärk) och illamående. Hade väldigt svårt att få i mig någon mat.

• Valborgs

Testat bikarbonat-testet nu och jag antar att jag ska tolka ett tjockt lager med skum (utan bubblor och pys) för pojk. Vi får väl se.. :) med mellantjejen fick jag både skum, pys och bubblor, men ut kom en tjej ändå.. :)

• Alicantina

Ang sympton...jag var hos en vän och vi bestämde att vi efter att ha lagt barnen skulle sitta uppe och snacka men jag somnade 20:30 med barnen...och i vanliga fall är jag nattmänniska..så trötthet skulle jag säga!

• cj2
    Valborgs skrev 2013-01-05 09:44:52 följande:
    Testat bikarbonat-testet nu och jag antar att jag ska tolka ett tjockt lager med skum (utan bubblor och pys) för pojk. Vi får väl se.. :) med mellantjejen fick jag både skum, pys och bubblor, men ut kom en tjej ändå.. :)
    Vad är bikarbonat-testet?
  • em77

Berättade för dom allra närmsta med en gång vi plussa och till kidsen berättade vi i v.13. Skulle först vänta men samtidigt kom vi fram till att om det skulle hända ngt med bebis då behöver dom få reda på varför mamma å pappa är ledsna samt att det kan hända tråkigheter man inte kan påverka.
    Har inte outat på fb än , det får bli en status när bebben e ute! Om allt går bra d v s.

Symtomen va ömma bröst å extrem trötthet toppat med lite illamående! Inget man kunde missa direkt . Med första kände jag ingenting, blev gravid med spiral så att vara gravid fanns inte i huvudet då. Men nu gick det inte att missa .

• MissMe83

Just det, var extremt trött och kände mig sjuk hela tiden åxå. Det gjorde jag ett bra tag innan plus

• cj2

Mina gravsymtom. Började gråta helt utan anledning på jobbet en dag. (slog fingret lite grann) Gick omkring som i lustiga huset i nära två veckor, allt snurrade och så.. Annars mådde jag som vanligt i början.

• mysmamman2

Jäkla mensvärk idag, usch :( å trög o magen ....

Iallafall på inskrivningen nu då i tors så sa jag att jag tänker inte föda igen utan vill ha snitt, trodde hon skulle vägra mig där eller nått men hon sa mest " jaha ja okej" typ...

Skööönt..... Har varit så gruvensamt...

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~