• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Sömntutan

Usch den här dagen har inte börjat bra alls. Känner mig fet och ful och inga kläder passar. Ser inte gravid ut utan enbart jättetjock. Bröt i hop totalt när jag skulle klä mig idag. Mannen försöker trösta så gott det går stackarn. Ja ja nu blir det en sväng till stan för inhandlande av kläder till äldste sonen. Han har växt som sjutton så ingenting passar. Hade varit kul att få köpa sig ett par mammabyxor, men här finns det bara en butik som har lite mammakläder och inte i min storlek. *suck*

• em77

mysmamman2, måste du inte gå på massa Aurora samtal och sånt innan om dom ska bevilja snitt. Det måste man här i Gbg. Så ska på ett så får vi se vad som händer! Om dom lyckas övertala mig att föda vaginalt eller inte!!!

• Tessss

Usch vas tråkigt sömntutan! Beställ från nätet? Inget slår ett par sköna mammabyxor nu när man tjockat till sig lite

Själv har jag gått och lagt mig igen. Tvingade i mig ca 1dl fil till frukost och mår nu som om det varit 2kg godis

• tantS

Sömntutan - När jag känt mig på det humöret har jag internetshoppat :P Finns inga gravidkläder över strlk 44 typ i hela Sverige känns det som (utom kanske ullared). Fick mitt paket hem igår! 2 klänningar och 3 toppar med magutrymme. Dejligt :D

• Tessss

Hm bara halva kom med... Skulle i alla fall stå att jag mår blääää då jag är tokmätt redan när jag börjar äta och därför blir illamående tröttsamt det här!

• mysmamman2

Em77:

Ja du jag vet inte men jag sa att det spelar ingen roll jag vägrar få mer komplikationer! Har tom från Början tänkt abort pga rädslan att gå sönder och inte få snitt..usch .... Skit jobbigt ! Jag sa att det spelar ingen roll om jag går på samtal jag ändrar mig inte!

• Ung Mamma 91
    cj2 skrev 2013-01-05 10:39:20 följande:
    aha.. men bikarbonat pysel och bubblar väl redan om man blandar det med vatten? eller tänker jag på bakpulver nu?
    Ja vet inte riktigt , det är väl soda man använder , typ matsoda , vet inte alls
  • Ung Mamma 91
    mysmamman2 skrev 2013-01-05 11:54:23 följande:
    Em77:

Ja du jag vet inte men jag sa att det spelar ingen roll jag vägrar få mer komplikationer! Har tom från Början tänkt abort pga rädslan att gå sönder och inte få snitt..usch .... Skit jobbigt ! Jag sa att det spelar ingen roll om jag går på samtal jag ändrar mig inte!
    Det är bara å kräva. Om du inte vill så vill du inte. Det borde din BM förstå då du pratar med henne... Jag var ju påväg å ta snitt men ändrade mig och födde på det andra viset istället.
  • Friiidaaay

Jag vill absolut inte ha kejsarsnitt, men däremot kommer jag trycka på att få tid direkt för igångsättning om bebis inte kommit på BF. Men det ska väll till kurator samtal och annat innan antar jag. Vill man ha kejsarsnitt så måste man gå igenom aurorasamtal här i Örebro iaf om det inte finns en specifik medicinsk anledning. Om jag inte är helt ute cyklar så tror jag det är så :)

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~