• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • em77

Förstår dig Louise1983, min syster har tre och hon får panik stundtals. Och så olika syn på uppfostran på det.. Ghaaa inte lätt!

• ThereseJohansson

Har varit och kollat barnvagn och nu är vi helt säkra...blir en Tako Laret...jag är helt förälskad i denna vagn :)

• ThereseJohansson

Musmamman2: julen är större än jag trodde och de främre julen kan låsas så jag tror de går bra i snö...vi bor ju i Skåne men kommer från Norrbotten och vill ju kunna köra vagnen där också på vintern och vad jag hört ska de funka bra :)

• Kickilina
    sarabengtsson skrev 2013-01-05 13:27:09 följande:
    Vad det gäller mig och hur jag ska föda vet jag varken ut eller in... Min bm tror att jag blir beviljad snitt men jag vet inte om jag vill. Sprack till max inklusive ringmuskel som rök, har problem än idag. Behöver nog träffa min bm tidigare än 18 februari för att få prata.
    Låter ju som snitt för din del...om du fortfarande har problem...är det i form av läckage? (Du behöver inte svara om du inte vill såklart) Läkarna brukar föredra att kvinnan föder med snitt och hon tidigare haft en sphinkter grad 4 med restsymtom såsom tarmläckage mm.

I Göteborg behöver man gå igenom aurorasamtal för att beviljas snitt om det är pga psykologiska själ och första gången.

Caroliin: Hoppas att magvärken snart lugnar ner sig. Barnet ligger ju välpaketerad därinne, men får sig livmodern en stöt så kan den ju värka på ett tag...

Jag är så glad att Göteborg nu ändrat reglerna så att man blir igångsatt i v 42+0 om man vill istället för 43+0. Tycker det är sjukt att det tidigare varit olika i landet. Om jag bott ex. i Stockholm var det 42+0 och här 43+0. Visst ökar riskerna markant att en igångsättning avslutas instrumentellt (sugklocka, snitt, tång...) men samtidigt känns det hemskt med de mammor som kommer in i 43+0 med en död bebis i magen, om hon bott i Stockholm hade bebisen redan varit ute...Men nu är det ju ändring även här! Hurra!
  • MissMe83

Aaaaj jag har varit dum mot mig själv idag. Har städat och sorterat, handlat å pysslat. Nu har jag sååå ont i höfter, ljumskar å rygg. Jag glömmer ständigt att jag inte kan hålla på som innan .
    Har ni tips på lindring??

• tantS

Sitter med vetekudden på ryggen, katten på magen och fötterna på bordet. Rätt gött mot värkande kropp. Har städat undan julen och håller på att tvätta. Men nu kom mannen hem så han får ta över! Idag äter mannen vegetariskt så jag får sova inatt :D

• Caroliin

Magen har blivit bättre, vilade lite. Har fortfarande värk i den men inte som innan. Skönt!

Jag har fått havandeskapsförgiftning med första sonen när jag gått över tiden så när jag gått 10 dagar över tiden. 2 dagar efter fick han en infektion och vi låg några dagar på neonatal. Det va hemskt, jag stor grät. Usch. Förlossningen tog ca 7timmar.

Men minstingen började mina symptom på havandeskapsförgiftning i v.26. Huvudvärk, magvärk, svullen, högt blodtryck, protein i ruiner osv. Åkte in och ut på sjukhus och när jag gått 11 dagar över tiden blev jag igångsatt. Förlossningen tog ca 4 och en halv timme.

Jag va öppen 3cm med båda barnen. Hade starka värkar med andra barnen men det verkar som min kropp inte riktigt kan starta förlossningen själv. Hoppas på att det startar av sig själv denna gång och ingen havandeskapsförgiftning.

Vill så gärna veta hur det känns när den startar själv och få uppleva det :)

• Hjärtat3

Jag är en dålig människa. Skäms
    Kunde inte motstå frestelsen utan köpte en powerking igår. Har ej öppnat den, men jag är sååå sugen!
    EN borde väl inte göra nån skada om jag smuttar på den o inte häller i mig hela på en gång?  

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~