Friiidaaay skrev 2013-01-05 12:46:29 följande:
Alexandra - ja det förstår jag då:) Jag födde pojken vanligt så jag har inga ärr som det kan dra i, så jag hoppas innerligt de kan hjälpa mig med detta så jag slipper må som jag gjorde sist i slutet :)
De kan ju i grund och botten inte neka dig om de inte har medicinska anledningar för att göra det, typ att det är mer riskfullt för dig pga någon sjukdom du har eller sådär. Annars kan de mer eller mindre inte neka dig, om du inte säger att det är för att det är bekvämast så, såklart :P
Är du rädd så är du rädd. Du kanske får prata med massa olika läkare osv men bara säga samma till alla och stå på sig.
Mitt första var pga sätes och fotbjudning och bestämdes i v.36 och ut kom hon i v.38. Minns att jag kände mig berövad på förlossningen lite grann men det gick över fort. Vill föda vanligt nu men inte om det finns några uppenbara risker eller om ingen kan göra mig tillräckligt lugn och övertygad om att snittet inte kommer spricka. För då kommer jag bara tänka på det under förlossningen och det är kanske inte heller bra att vara begränsad av det.
Stå på dig med vården iallafall så kommer det gå bra :)