• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Hjärtat3
    MissMe83 skrev 2013-01-05 17:00:37 följande:
    Hjärtat3: vad är det? En energidryck??
    Ja, typ som red bull fast billigare.
  • em77

Känner mig hel nöjd.. Har aldrig sålt vidare ngt vi har haft, har gett bort det eller slängt det på tippen. Har tänkt.. Vem vill ha våran gamle skit! Tji fick jag, har fått ihop 15000 på två helger..så nu jäklar!! Haha blir å lägga i ett kuvert å spara till baby tillbehör! Herregud va vi måste ha slängt massa "pengar"genom åren. Ångest!

• sarabengtsson

Nä jag har tack å lov inte läckage, men kan än idag inte krysta ordentligt och det behövs ju många ggr Som sagt tror jag att jag ska beställa en ny tidigare tid hos bm, med sonen gick jag kontinuerligt från vecka 14 och nu med nya rön träffas man inte förrän vecka 25...

Kickilina skrev 2013-01-05 16:27:59 följande:
    Låter ju som snitt för din del...om du fortfarande har problem...är det i form av läckage? (Du behöver inte svara om du inte vill såklart) Läkarna brukar föredra att kvinnan föder med snitt och hon tidigare haft en sphinkter grad 4 med restsymtom såsom tarmläckage mm. I Göteborg behöver man gå igenom aurorasamtal för att beviljas snitt om det är pga psykologiska själ och första gången. Caroliin: Hoppas att magvärken snart lugnar ner sig. Barnet ligger ju välpaketerad därinne, men får sig livmodern en stöt så kan den ju värka på ett tag... Jag är så glad att Göteborg nu ändrat reglerna så att man blir igångsatt i v 42+0 om man vill istället för 43+0. Tycker det är sjukt att det tidigare varit olika i landet. Om jag bott ex. i Stockholm var det 42+0 och här 43+0. Visst ökar riskerna markant att en igångsättning avslutas instrumentellt (sugklocka, snitt, tång...) men samtidigt känns det hemskt med de mammor som kommer in i 43+0 med en död bebis i magen, om hon bott i Stockholm hade bebisen redan varit ute...Men nu är det ju ändring även här! Hurra!

¤¤Amor vincit omnia et nos cedamus amori¤¤
  • Hjärtat3
    MissMe83 skrev 2013-01-05 17:13:50 följande:
    Hjärtat3: är det värt den korta stundens njutning?
    Med tanke på att jag var beroende av Red bull och drack 4-5 om dagen och fick sluta tvärt och slutat både röka och snusa och dricka kaffe så ja, om det inte anses som farligt.
    Vet att det pågår debatter om det, men vissa menar att det är lika mycket koffein i kaffe och coca cola som i red bull. 
  • Hera
    Hjärtat3 skrev 2013-01-05 17:18:34 följande:
    Med tanke på att jag var beroende av Red bull och drack 4-5 om dagen och fick sluta tvärt och slutat både röka och snusa och dricka kaffe så ja, om det inte anses som farligt.
    Eftersom du ställer frågan här så känner du kanske själv att det nog inte är optimalt att dricka energidryck just nu?:)
  • MissMe83

Hjärtat3: du har redan bestämt dig, så skål
    Jag slutade också röka tvärt, så jag vet vad du gått igenom

• Hjärtat3

Såhär står det på Livsmedelsverkets sida:
    Halter av koffein i energidrycker

En burk energidryck á 250 ml med en koffeinhalt 320 mg/l (vilket är den vanligaste halten i energidrycker i Sverige), motsvarar i koffeinmängd ungefär en kopp kaffe (bryggkaffe med koffeinhalt c:a 700 mg/l).

• Hjärtat3

Och min bm har sagt max tre koppar kaffe om dagen, vilket alltså borde vara mer skadligt än om jag går och småsippar på en energidryck.

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~