Nä jag har tack å lov inte läckage, men kan än idag inte krysta ordentligt och det behövs ju många ggr
Som sagt tror jag att jag ska beställa en ny tidigare tid hos bm, med sonen gick jag kontinuerligt från vecka 14 och nu med nya rön träffas man inte förrän vecka 25...
Kickilina skrev 2013-01-05 16:27:59 följande:
Låter ju som snitt för din del...om du fortfarande har problem...är det i form av läckage? (Du behöver inte svara om du inte vill såklart) Läkarna brukar föredra att kvinnan föder med snitt och hon tidigare haft en sphinkter grad 4 med restsymtom såsom tarmläckage mm. I Göteborg behöver man gå igenom aurorasamtal för att beviljas snitt om det är pga psykologiska själ och första gången. Caroliin: Hoppas att magvärken snart lugnar ner sig. Barnet ligger ju välpaketerad därinne, men får sig livmodern en stöt så kan den ju värka på ett tag... Jag är så glad att Göteborg nu ändrat reglerna så att man blir igångsatt i v 42+0 om man vill istället för 43+0. Tycker det är sjukt att det tidigare varit olika i landet. Om jag bott ex. i Stockholm var det 42+0 och här 43+0. Visst ökar riskerna markant att en igångsättning avslutas instrumentellt (sugklocka, snitt, tång...) men samtidigt känns det hemskt med de mammor som kommer in i 43+0 med en död bebis i magen, om hon bott i Stockholm hade bebisen redan varit ute...Men nu är det ju ändring även här! Hurra!