• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • MissMe83

Sömntutan: jag har alltid druckit mycket men sen jag blev gravid är jag ett bottenlöst hål. Är gräsligt törstig och vågar inte ens gissa hur många liter vatten jag häller i mig. Har jag inte vatten med överallt får jag panik

• Sömntutan
    MissMe83 skrev 2013-01-05 18:34:49 följande:
    Sömntutan: jag har alltid druckit mycket men sen jag blev gravid är jag ett bottenlöst hål. Är gräsligt törstig och vågar inte ens gissa hur många liter vatten jag häller i mig. Har jag inte vatten med överallt får jag panik
    Skönt att höra. Då är det inte bara jag....
    Äntligen! BF ~8 juni
  • MissMe83

Sömntutan: tänker fråga min bm D 14 om vad som är för mycket. Min man reagerar tom på mängden

• Hjärtat3
    MissMe83 skrev 2013-01-05 18:34:49 följande:
    Du menar "Cháteau H2O"? Flört
    Sömntutan skrev 2013-01-05 18:28:48 följande:
    Ja hua! Jag vet inte hur många UVI jag har haft i mina dagar. Var värre när jag var yngre. Men när jag väntade första sonen fick jag en UVI som jag gick med för länge så det gick upp i njurarna. Det var smärta vill jag lova.
    Fy, det förstår jag!
    Ett tips om du har mycket besvär med ständigt återkommande UVI så be om att få Hiprex utskrivet. Det kan du även ta utan risk när du är gravid. Det är alltså tabletter du tar i förebyggande syfte en gång om dagen som gör urinen ogästvänlig för bakterier. Jag har ätit det i ett par år, men burken tog slut strax innan jag blev gravid, sen hann jag inte få nya utskrivet innan de va kört. :( 

• MissMe83

Hjäryat3: ja precis finns ingen annan dryck för mig. Så har det varit sedan jag var barn

• Sömntutan
    Hjärtat3 skrev 2013-01-05 19:02:56 följande:
    Du menar "Cháteau H2O"? Flört
    Fy, det förstår jag!
    Ett tips om du har mycket besvär med ständigt återkommande UVI så be om att få Hiprex utskrivet. Det kan du även ta utan risk när du är gravid. Det är alltså tabletter du tar i förebyggande syfte en gång om dagen som gör urinen ogästvänlig för bakterier. Jag har ätit det i ett par år, men burken tog slut strax innan jag blev gravid, sen hann jag inte få nya utskrivet innan de va kört. :( 

Bra tipps! Tack!
    Äntligen! BF ~8 juni
  • AlexandraViberg

Jag blir bara törstig när jag pratar med folk.. Typ som att munnen rör sig mycket och torkar ut då.. Annars inte mer törstig än vanligt!

• Friiidaaay
    AlexandraViberg skrev 2013-01-05 18:10:42 följande:
    Ramlösa mango är det enda som dricks här hemma.. av min man! :P

Finns det några Brio happy entusiaster här? Har en fråga.. De har ju bilstolsadapter man kan fästa på chassit och sätta fast bilstolen i. Är det någon som vet om de passar på alla chassin eller om man minst måste ha en viss årgång för att det ska gå?
    Jag vet inte riktigt, för jag pratade med köpbarnvagn igår om deras liggdelar just för att vi har ett chassi med sittdel från 2009 och vill köpa en ren liggdel med och hade tänkt en ny. Men 2010 gjorde de om chassit, sen om det gäller bilstolen med vet jag inte? :)
  • Friiidaaay
    Hjärtat3 skrev 2013-01-05 18:26:36 följande:
    Samma här. Har sen jag blev gravid ätit mig igenom 2 pencillinkurer mot UVI. Det gör ju så ont!  Rynkar på näsanSå var 14:e dag går jag och lämnar urinprov hos bm. Det är inget kul, men är samtidigt glad att dom kollar regelbundet för att kunna upptäcka det tidigt.
    Har de kollar upp varför du får så mycket UVI? Jag hade det genom hela min förra graviditet och åt pencillin från vecka 6 till förlossningen och det berodde på gbs infektion hos mig.. Inte alltid de kollar upp en ordentligt Obestämd
Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~