• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Novasmamma02
    mysmamman2 skrev 2012-10-15 08:55:43 följande:
    ja allt började med att jag hade förvärkar i en hel vecka var 10 min dygnet runt, dom gjorde lika ont som de riktiga värkarna.. sov inget på en vecka så tillslut så satt dom igång mig ( när dom sätter igång en så kan det bli att dom måste det nästa gång med) jag hade skit jobbigt, fick sy några stygn så det var ju lugnt men har fått lätt framfall eller vad det nu heter sen fick jag en bristning mellan hål 1 och 2 ... skinnet imellan är suuuupertunnt så jag har ibland svårt att göra nr 2 på toa och är rädd det ska bli värre :(

Men fy. då förstår jag att du vill snittas. du måst ha varkt helt slut. hur gammal är ditt barn?
  • Cupcake1985

Ibland mår man som vanligt men idag var jag illamående och jättetrött. Så idag är jag hemma och är sjukskriven. Är mycket press på jobbet nu också vilket bidrar.

• mysmamman2
    Novasmamma02 skrev 2012-10-15 09:25:00 följande:

Men fy. då förstår jag att du vill snittas. du måst ha varkt helt slut. hur gammal är ditt barn?

ja kroppen var helt slut det var därför det aldrig satt igång.... hon är 5,5 år!
  • skjuter illa

Mycket prat om missfall o jag förstår att man är orolig om man haft det innan men nånstans måste vi vara glada o försöka njuta. Att kroppen blir gravid visar på att den funkar men faktiskt även om det blir missfall (såvida det inte blir missfall onaturligt mycket). Ett missfall beror ju på att något var fel o kroppen reagerar helt normalt som den ska. Jag vet, tufft att tänka så men sant. Tänk nu på lilla pyret som ligger där inne o växer o väntar på er. Solig

Och ni illamående, jag tipsade om Beviplex Comp vitamintabletter! Jag har tagit sen i lördags o illamåendet har försvunnit! Ni måste prova!

mysmamman2 skrev 2012-10-15 08:55:43 följande:

ja allt började med att jag hade förvärkar i en hel vecka var 10 min dygnet runt, dom gjorde lika ont som de riktiga värkarna.. sov inget på en vecka så tillslut så satt dom igång mig ( när dom sätter igång en så kan det bli att dom måste det nästa gång med) jag hade skit jobbigt, fick sy några stygn så det var ju lugnt men har fått lätt framfall eller vad det nu heter sen fick jag en bristning mellan hål 1 och 2 ... skinnet imellan är suuuupertunnt så jag har ibland svårt att göra nr 2 på toa och är rädd det ska bli värre :(
    Vill oxå snittas då min ena slidvägg har försvagats efter förlossning o jag vill inte ha förvärra tillståndet. Samtidigt vill jag gärna föda naturligt igen då det var oerhört häftigt. Åtminstone de sista 10 minutrarna. Och jag vill gärna vara lite klarare i huvudet denna gången. Fick Petidin sist o var heeelt väck. Slumrade mellan värkarna o drömde allt möjligt sjukt. Minns nästan ingenting av förlossningen eftersom jag var så drogad. Haha! Kanske lika bra! Flört
  • Zora

Nån som har tips på vad man kan göra åt tröttheten? Jag orkar ingenting längre :( Fasar för nästa vecka då jag ska tillbaka till jobbet efter en veckas ledighet.. fattar inte hur jag ska orka! Jobbar utomhus hela dagarna och går nästan hela tiden bärandes på diverse mer eller mindre tunga prylar.. Har varit tillräckligt jobbigt hittills, men nu vetesjutton hur jag ska orka med..

Min arbetsgivare vet inget ännu, jag har en provanställning och jag vet att dom inte direkt uppskattar gravid personal så att säga.. Vill iof inte vara kvar där egentligen, men jag måste ju ha en inkomst så jag får en någorlunda vettig föräldrapenning. Har jobbat där i snart 4 mån och innan dess pluggade jag på högskola. Vill egentligen helst av allt bara säga upp mig och ligga hemma och sova!

• Novasmamma02
    Zora skrev 2012-10-15 10:38:08 följande:
    Nån som har tips på vad man kan göra åt tröttheten? Jag orkar ingenting längre :( Fasar för nästa vecka då jag ska tillbaka till jobbet efter en veckas ledighet.. fattar inte hur jag ska orka! Jobbar utomhus hela dagarna och går nästan hela tiden bärandes på diverse mer eller mindre tunga prylar.. Har varit tillräckligt jobbigt hittills, men nu vetesjutton hur jag ska orka med.. Min arbetsgivare vet inget ännu, jag har en provanställning och jag vet att dom inte direkt uppskattar gravid personal så att säga.. Vill iof inte vara kvar där egentligen, men jag måste ju ha en inkomst så jag får en någorlunda vettig föräldrapenning. Har jobbat där i snart 4 mån och innan dess pluggade jag på högskola. Vill egentligen helst av allt bara säga upp mig och ligga hemma och sova!

Du kanske ska satsa på järntabletter. Niferex är bra. ditt hb kanske är lågt. Jag har också bekymmer med jobb. jobbar som timanställd och har snart jobbat så många timmar att jag kan bli fastanställd. mitt sommarschema börjar precis när bebis är beräknad. hoppas bara att jag blir fast innan. är lite oroad faktiskt.
  • Zora

Jaha, järntabletter alltså. Kanske kan vara värt att testa, för att vara så här trött orkar jag inte riktigt med.. Finns det inte risk att bli hård i magen när man äter järn? Har för mig att jag hört det någonstans. Ska kolla upp dom där tabletterna i allafall. Äter iof ACO Gravid redan och dom innehåller väl också järn? Så jag borde ju få i mig en del redan tycker jag.

• Sömntutan
    mysmamman2 skrev 2012-10-15 08:30:13 följande:

Jag har läst att risken är störst mellan v 9-11

oxå läste jag att en läkare hade sagt till en tjej på ett forum ja läste att efter 8 fullgånga veckor är missfallsrisken 5 % och innan dess 30 %

Jag fick mitt missfall 14 aug och va i v6, hade bruna flytningar i en vecka och symtomen avtog, sen kom blödningen en dag ganska sparsamt sen tok blödde jag i ca 5 dagar, hade inte ont alls...

sen äl, mens, äl och gravid igen, går in i v 6 imorrn, läskigt och tror ja blöder varje gång jag är oå toaletten!

Ja jag vet man hakar upp sig och är orolig men samtidigt tycker jag det är viktigt att prata om det, det är så många som blundar för mf. när det ändå är så himla vanligt!

dom säger ju att 1 av 5 får missfall men man kankse ska vända på det att 4 av 5 graviditeter går BRA
    Tack för infon. Nu ska jag verkligen försöka att släppa detta och njuta av graviditeten. Det som händer händer.
    Det är vanligt med missfall, men det är också vanligt med graviditeter som går bra.

Äntligen! BF ~14 juni
  • FruJensen1987

Heej :)

Plussade idag! :) verkar va i vecka 7 :) 6+0.

har en son på 1 år o en bonusdotter på 5.

har också 2 missfall i rad bakom mig men hoppas det ska gå vägen denna gång :)

bf 9 juni :)

• Blåbärssaft

Hej alla tjejer! Sitter här på jobbet och skriver! Har precis ätit kycklinggryta och lägger det nu på min "att inte äta utan att kräkas-lista" Ska man må illa varje gång man äter? Med min son mådde jag aldrig illa! Alla graviditeter är förstås olika men visst går det väl över någongång? Ska snart ha lektion med 30 elever i åk 9! Tror det blir tystläsning idag :) Såg att det pratade om kejsarsnitt i tråden. Jag fick akutsnitt med min son pga av att han aldrig lyckades tränga ner i bäckenet och jag hade inga krystvärkar. Låg 36 timmar och hade fruktansvärt ont! Lite nojjig att det ska bli samma sak den här gången. Men jag är ambivalent, jag vill samtidigt prova att föda naturligt men vet inte om jag vågar...

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~