• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Båtmorsan

Jag har haft fler UVI än jag kan räkna till. Kom tillslut på att jag fick det av mannen! Hans första PC kur var på 14 dagsr. Jag klarade mig 2-3 v efter det. Fick en ny kur på 30 dagar och sen slapp jag infektionerna!!!!
    Det är ett h-vete att övertyga vården om att det beror på karln - han hade inte bakterier i urinen utan i testikeln som jag inte tålde. Så urinprov på honom hjälpte inte. Gav den "modiga" läkaren som skrev it 30 dagarskuren feedback och tackade. Han hade aldrig hört talas om det men jag är ju ett levande bevis :) hoppas jag kan hjälpa någon med vår historia.
    Ps. Flera saker blev bättre för honom efter kuren. Då först förstod han att han faktiskt haft problem tidigare som han vant sig vid.

• Hjärtat3
    Friiidaaay skrev 2013-01-05 19:53:07 följande:
    Ja jag såg det, men skulle jag få tillbaka samma bakterie igen, så tror jag inte hiprex hjälper. Det finns ju inget "botemedel" mot gbs utan man behandlar ju bara uvi-infektionerna den ger med antibiotika samt att man får antibiotika under förlossningen med. 
    Fy vad jobbigt. Rynkar på näsan Håller tummarna för dig att du klarar dig!
  • AlexandraViberg

Jag får en konstig känsla i övre delen av magen! Höger sida. Hela jag rycker till för det känns som en kärringstöt på ett område som är ungefär 5*5 cm cirka 4-5 cm höger om naveln. Gör inte ont men rycker till och utbrister "oh" för att det kommer så plötsligt! Började förra veckan.

Kan bebisen klämma någon nerv redan? Går in i v.19 på måndag.

• Mjj83l
    Sömntutan skrev 2013-01-05 18:28:48 följande:
    Ja hua! Jag vet inte hur många UVI jag har haft i mina dagar. Var värre när jag var yngre. Men när jag väntade första sonen fick jag en UVI som jag gick med för länge så det gick upp i njurarna. Det var smärta vill jag lova.

Har oxå mkt problem med urinvägarna...

Hamnade på sjukhuset i 5 dagar i våras. Efter feber o kissat blod i 3 veckor, 2 antibiotika kurer o ändå fick jag njurbäcken infektion som gick vidare ut i blodet. Intravenöst penicilin och morfin. Va sjuk i ytterligare 6 veckor, totalt däckad..

Mina bästa tips är undvik string, ät tranbärstabletter alltid och drick massor.

Känner ni av det, sök läkare DIREKT!!!
  • flagnell

Jag är lite sen, men hinner inte med i allt som skrivs här :)

Tänkte inte släppa nyheten på facebook, men har många bra-att-ha-kontakter där som politiker och internationella aktivister som jag bara har känt genom mitt arbete och som inte har någonting med mitt privatliv att göra. Kanske en bebisbild när den väl kommit, men tidigare barn hamnade inte på bild där över huvud taget fören det var dryga två. Många jag har arbetat med har inte ens vetat att jag är förälder.

Däremot vet både nära vänner, och efter mellandagarnas och ledigheternas "träffar" av människor vet många bekanta också eftersom det syns på mig. Så personer jag sällan träffar (bara någon eller några gånger per månad) ställer frågan "och hur går det med graviditeten?" pga att det inte går att dölja längre (om jag inte har vinterjacka på mig såklart, men det har en sällan inomhus :))  

• MissMe83

Alexandra: det är nog inte alls omöjligt att bebis kommer åt något. Den är ju starkare nu

• cj2
    tantS skrev 2013-01-05 17:40:37 följande:
    Hjärtat - ta en liten klunk och häll ut resten. Det är inte gott ändå, smakar giftigt när man inte är van :P Jag drack också alldeles för mkt red bull innan. En varje morgon. Har hört att de rekommenderar det vid förlossningen så ska packa en i bb-väskan :D
    Tror det är sportdrycker och inte energi drycker dom rekommenderar till förlossningen.
  • AlexandraViberg
    MissMe83 skrev 2013-01-05 21:42:35 följande:
    Alexandra: det är nog inte alls omöjligt att bebis kommer åt något. Den är ju starkare nu
    Nä, jag ska fråga BM men ska ju inte dit förrän i v.25 och är inget jag oroar mig för egentligen så känns onödigt att ringa och fråga. Om jag inte bestämmer mig för att foglossningen blir för mycket, då kan jag slå två flugor i en smäll ;P

Det blir verkligen som en kärringstöt så nerv låter ju logiskt iallafall.
    The greater the fight, the greater the victory! BF Juni 2013 | Dotter -07
  • Sömntutan
    flagnell skrev 2013-01-05 21:13:07 följande:

Jag är lite sen, men hinner inte med i allt som skrivs här :)

Tänkte inte släppa nyheten på facebook, men har många bra-att-ha-kontakter där som politiker och internationella aktivister som jag bara har känt genom mitt arbete och som inte har någonting med mitt privatliv att göra. Kanske en bebisbild när den väl kommit, men tidigare barn hamnade inte på bild där över huvud taget fören det var dryga två. Många jag har arbetat med har inte ens vetat att jag är förälder.

Däremot vet både nära vänner, och efter mellandagarnas och ledigheternas "träffar" av människor vet många bekanta också eftersom det syns på mig. Så personer jag sällan träffar (bara någon eller några gånger per månad) ställer frågan "och hur går det med graviditeten?" pga att det inte går att dölja längre (om jag inte har vinterjacka på mig såklart, men det har en sällan inomhus :))  

Ja det beror nog helt på vad man har för kontaktnät/vänner på Facebook.
    Äntligen! BF ~8 juni
  • Solrosen82

Jag tänkte skriva nåt på Facebook när vi fått svaret från fvp:et och varit på Rul som är på torsdag. Tror inte det blir UL bilden, mer nåt i stil med att barnen längtar så till juni då bebis kommer :)

Jag var jättesugen på mjölk, fil och ost tidigare, men sen jag började med kvinna-vitaminer så har det lagt sig. Hoppas slippa järntabletter då en tablett innehållet dagsbehovet av järn.

Förlossningen vill jag helst bli igångsatt. Gick 10 dagar över tiden sist och ut kom en pojke på 5410gr. Moderkakan släppte inte och jag var en hårsmån från att åka in på operation. Bm har redan pratat med spec mvc om att vi ska få prata med en läkare några veckor innan bf om en igångsättning. Jag har hört att det brukar vara svårt så de flesta är emot onaturliga förlossningar. Och jag är spyless på vårdpersonal som säger att jag e lång och klarar av stora barn!

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~