• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • mytol

Vi berättade för vår närmsta familj innan v.12.
    Efter ul:et i vecka 12 så la jag ut ul bilden med texten, "nu gör vi det officielt, den 10 juni är det beräknat att Vincent ska få en lillebror eller lillasyster.
    Jag har många släktingar på facebook som jag inte har så mkt kontakt med pga avstånd. Sen har jag mina vänner i olika listor på facebook och där kan man ju ställa in vad man vill att dom ska se. Det är till exempel inte alla som kan se mina inlägg och foton även om dom finns på min vänlista.  

• Friiidaaay

Vi berätta för familjerna (mammor & pappor) i v.7 för vi står alla varandra väldigt nära och skulle det hända något så vill jag ha stödet från dom. Facebook fick stoltsera med det efter kub, kändes svårt att vänta längre dels av mitt illamående & att jag inte var på jobbet + att jag svullnade upp väldigt snabbt i magen. Så från att inte ha mage alla såg det ut som om jag klämt 7 pizzor (;

• Friiidaaay

Sen skriver jag om det öppet i bloggen & det känns väldigt naturligt att göra det. Dels för att väldigt många släktingar långt bort dagligen följer vår vardag :)

• em77

Jösses, halka in på en maj tråd å vilket liv.. En som har fött tvillingar i v.22 och ingen tror på henne. Man kan ju undra vad det tjänar till att ljuga om en sådan sak.hmm. Och tänk om det skulle vara sant å folk ifrågasätter!!

Gonatt alla.. Sweet dreams!!!

• Alicantina
    Solrosen82 skrev 2013-01-05 22:27:06 följande:
    Jag tänkte skriva nåt på Facebook när vi fått svaret från fvp:et och varit på Rul som är på torsdag. Tror inte det blir UL bilden, mer nåt i stil med att barnen längtar så till juni då bebis kommer :)

Jag var jättesugen på mjölk, fil och ost tidigare, men sen jag började med kvinna-vitaminer så har det lagt sig. Hoppas slippa järntabletter då en tablett innehållet dagsbehovet av järn.

Förlossningen vill jag helst bli igångsatt. Gick 10 dagar över tiden sist och ut kom en pojke på 5410gr. Moderkakan släppte inte och jag var en hårsmån från att åka in på operation. Bm har redan pratat med spec mvc om att vi ska få prata med en läkare några veckor innan bf om en igångsättning. Jag har hört att det brukar vara svårt så de flesta är emot onaturliga förlossningar. Och jag är spyless på vårdpersonal som säger att jag e lång och klarar av stora barn!

Jag äter gravid/amning vitaminer och kalciumet och järnet går inte så bra ihop ju så min barnmorska rekommendera att ta vitaminen på morgonen och sen järntablett på kvällen.
  • ThereseJohansson

Em77: såg på sjukhuset på 7:an i veckan och då hade en fått snittas i v22 för svår havandeskapsförgiftning..barnet levde och kämpade på...vet ju givetvis inte hur det gick sen men läkaren hade goda förhoppningar...jag trodde det var helt omöjligt innan v24, men hade uppenbarligen fel!

• Solrosen82
    Mjj83l skrev 2013-01-05 23:01:51 följande:
    5,4 kg!!!

SHIT!!!!!

Ja det kan man lugnt säga! ;) dottern vägde 4,9 så jag räknar med ett stort barn även denna gång.

Alicantina: Det har hon ju rätt i. Får se vad proverna visar nästa gång. Syrran slapp järntabletter när hon var gravid och åt vitaminerna, men det e ju inte säkert att jag har lika tur...
  • AlexandraViberg
    ThereseJohansson skrev 2013-01-05 23:50:49 följande:
    Em77: såg på sjukhuset på 7:an i veckan och då hade en fått snittas i v22 för svår havandeskapsförgiftning..barnet levde och kämpade på...vet ju givetvis inte hur det gick sen men läkaren hade goda förhoppningar...jag trodde det var helt omöjligt innan v24, men hade uppenbarligen fel!
    Trodde jag var omöjligt innan v.23 eller rättare sagt att de inte ger vård innan 23 veckor. Har en väninna vars vatten gick i v.22 och då sa dom att de inte kan göra något alls för henne förrän i v.24 men att om den kom i v.23 så fick de iallafall hjälpa den. v.24 nu och den är kvar där inne!
    The greater the fight, the greater the victory! BF Juni 2013 | Dotter -07
  • mytol

De e bra tur att inte min sambo kan läsa mina tankar. Han är en sån person som "tar det som de kommer" medans jag gärna planerar å tänker å grummar. En av dom första tankarna som pluppa upp i min skalle när vi fick veta att ja var gravid var, "hmm, juni... vad ska bebisen ha på sig när vi åker hem från bb". Kan vara för att man är lite arbetsskadad å sett så många föräldrar lämna bb med sina barn i kortärmad body å när bm påpekat att det kanske skulle ha lite mer på sig fått svaret "men de e ju sommar".
    Början av juni är ju inte alls säkert att det är högsommarvärme å bebisen har ju faktiskt nyss vistas i tropikerna de senaste 9 månaderna .

Vår son är ju född i januari så alla ytterkläder vi har i 50/56 är ju overaller så nu, trots att ja sagt att ja inget skulle köpa innan ul, har jag beställt hem en jacka från lundmyr of sweden. Många skulle säkert tycka att den e pojkig men för mig så är lundmyrkläderna väldigt unisex. Även fast den hette baseball jacka, en tjej kan väl oxå gilla sport .
    Helt svart iaf med deras röda hjärta på.

De e inte bra å jobba natt å inte ha ngt att göra. Blir lätt alldeles för mkt nätshopping....   

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~