• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • MissMe83

Äh My god! Måste klaga lite till!
    Insåg häromdagen att alla kläder sitter väldigt obekvämt! Provade väninnans mamma byxor i strlk 40! Satt perfekt! Shit! Jag hade ju 34/36 innan. Hur gick detta till?
    Fler som fått byta klädstorlek?

• Baby Lei
    MissMe83 skrev 2013-01-06 10:37:48 följande:
    Äh My god! Måste klaga lite till! Insåg häromdagen att alla kläder sitter väldigt obekvämt! Provade väninnans mamma byxor i strlk 40! Satt perfekt! Shit! Jag hade ju 34/36 innan. Hur gick detta till? Fler som fått byta klädstorlek?

Jag är normalt en 38'a, men nu sitter både 40 och 42 som en smäck... Var ska det här sluta??
  • Madelen21

här är en som vakna mä huvudvärk och skittrött och små klen i magen.åå va drygt...
    min fasa är å åka på kräksjukan.... häromdagen så stog d på min lokal tidning att d slagit till nu :(
    nu kommer jag tänka mig för extra noga när man handlar att tvätta händer xtra mkt å ha handsprit mä till affärn nästan :) Visst d kan låta extremt å överdrivet men jag har haft kräksjuka i bägge graviditeter och då innan v 12 och jag blir JÄMT jättesjuk och spyr i ett helt dygn.. börjar jämt mä barna å sen sambon sist jag lr jag å sist sambon... usssshs...

Nog om det... ska försöka plocka bort alla julsakerna idag och byta gardiner... har bara sovrummet och dottern rum kvar.. sen ska ju allt in på vinden.... fast d får min sambo ta... ja orkar inte bära å bubba.... 

• Sömntutan

MissMe83: jo du det där med att vakna så fort man vänder på sig pga. foglossningssmärtor känner jag igen. Har haft så i flera veckor nu, Skitdrygt! För mig då värker det mellan benen och jag kan vakna av bara värken utan att jag. Vänder mig. Den sista veckan har jag sovit som en kratta. Dels pga. foglossningen men också pga att jag måste springa på toa hela tiden.

• Madelen21

sömntutan: jag har också smärtan mellan benen fast ja har alltid trott d var pga att jag har åderbråck där nere.. fast jag har ju även börjat få ont i bak i ländryggen nu så då är d nog delvis pga åderbråck men även foglossning säkert....

Nu ska ja börja rota fram gardiner mm å sen ska vi iväg å storhandla.... Januari är då alltid en knaper månad... ush å fy.. mkt pasta blir det :) men inte mig å barna emot :)
    så länge man får mat i magen är d väl lugnt :) 

• Alicantina
    MissMe83 skrev 2013-01-06 10:37:48 följande:
    Äh My god! Måste klaga lite till!

Insåg häromdagen att alla kläder sitter väldigt obekvämt! Provade väninnans mamma byxor i strlk 40! Satt perfekt! Shit! Jag hade ju 34/36 innan. Hur gick detta till?

Fler som fått byta klädstorlek?

Jag har normalt 40 och nu kommer 40 inte över låren så 42 passar bra. Blev så irriterad när jag försökte beställa jeans på nätet och överallt nästan stod det extra skinny och smal passform...plus att jag ville beställa jeans till min 9-åring som är lite mullig om lår o mage samma problem där smal passform överallt! Sjuukt ju! Vi gravida ska ju bli större och inte smalare. Och alla barn är inte supersmala!!!
  • Meoow

Satt precis och kikade på just skötväskor när jag fick se att ni diskuterat det lite smått här :) Vill jättegärna ha tips om någon vill dela med sig :)

Väljer även mellan dessa bäddset till bebisen (vill gärna ha så neutralt som möjligt så de eventuellt kan användas till nästa bebis också)

lekmer.se/barn-och-baby/barnrum/sangar-och-sangklader/baby-trold-textilpaket-spj%C3%A4ls%C3%A4ng-s%C3%A4l-svart#.UOldXHdJIRI

lekmer.se/inredning/barnrum/sangar-och-sangklader/f%C3%A4rg-form-prickig-barn-b%C3%A4ddset-gr%C3%A5#.UOlekndJIRI

Vilket tycker ni? (Det från färg och form blir ju ganska mycket dyrare då inget spjälskydd ingår där.. )

• Tessss

Meoow: min BM sa att vi ordnar det efter rul.

Gravid med första barnet! BF 16 juni 2013 ♥
  • Madelen21

meeow: vid besöket efter rutin ul... min bm sa att nästa besök är runt v 25... ja kommer ringa efter ul å få tid 

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~