• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • AlexandraViberg

Mytol: Jag tänker samma, men absolut långärmat och långt på benen, herregud! Deras hud tål ju inte solen heller så.. En liten tunn bomullsmössa med, möjligtvis en filt om det inte blivit så varmt än. I början på juni i år var det inte varmt!

Dottern kom i februari, så det var ju liksom overallen på, på en gång!

Älskar Lundmyr förresten! Fina! :)

The greater the fight, the greater the victory! BF Juni 2013 | Dotter -07
  • mytol
    AlexandraViberg skrev 2013-01-06 00:24:44 följande:
    Mytol: Jag tänker samma, men absolut långärmat och långt på benen, herregud! Deras hud tål ju inte solen heller så.. En liten tunn bomullsmössa med, möjligtvis en filt om det inte blivit så varmt än. I början på juni i år var det inte varmt!

Dottern kom i februari, så det var ju liksom overallen på, på en gång!

Älskar Lundmyr förresten! Fina! :)

Näe, våra svenska sommrar e ju inte alltid så varma i juni. Vem vet, kan ju vara riktig värmebölja men sånt vet man ju aldrig å ja e hellre förbered. Å skulle vi vilja åka hem på tidig hemgång så hinner ju inte sambon direkt iväg å ska hitta ngt.
  • AlexandraViberg
    mytol skrev 2013-01-06 00:34:53 följande:

Näe, våra svenska sommrar e ju inte alltid så varma i juni. Vem vet, kan ju vara riktig värmebölja men sånt vet man ju aldrig å ja e hellre förbered. Å skulle vi vilja åka hem på tidig hemgång så hinner ju inte sambon direkt iväg å ska hitta ngt.
    Nä men precis, jag kommer ändå klä bebisen i mycket långärmat trots sommaren just för att de är för små för solskyddskräm och så, om man inte är noga med att de är i skuggan osv. Men blir nog byxor, body och en kofta.

Min kan ju komma i maj också och då är det ju verkligen inte sommar! Blev ju en liten värmebölja i juni i år i typ två dagar men blir det så i år får man väl ändå hoppas att man slipper föda barn en sån varm dag :P
  • AlexandraViberg

www.polarnopyret.se/Admin-Pages/Enova/Produktvisning/&colorid=2504945

Vad tror ni om denna eller är polarn inte bra på skötväskor?
    Erkänner att jag inte hade någon med dottern, så jag har INGEN aning om vad som är bra och inte. Vet bara att allt som har mer än ETT fack känns rimligt! Blev jäkla struligt i min väska :P

• mytol
    AlexandraViberg skrev 2013-01-06 01:55:18 följande:
    www.polarnopyret.se/Admin-Pages/Enova/Produkt...

Vad tror ni om denna eller är polarn inte bra på skötväskor?
    Erkänner att jag inte hade någon med dottern, så jag har INGEN aning om vad som är bra och inte. Vet bara att allt som har mer än ETT fack känns rimligt! Blev jäkla struligt i min väska :P

Den ser nog bra ut.
    Om du vill ha en vanlig rymlig skötväska så kan ja tipsa om en väska som stadium har. Min kompis hade den som skötväska och vi har även den till min brukare. Om jag inte köper en mer trendig skötväska så kommer jag köpa den.
    http://www.stadium.se/klader/barnklader-122-164/accessoarer/120142/revolution-one-strap-bike-bag?SelectedProductUUID=dgjCROioocEAAAEtQks5jcTc

Sen att den är extremt billig gör ju inget heller  

• ThereseJohansson

Alexandra: jag trodde som sagt också att det var helt omöjligt...de sa också att förr så hade de inte möjlighet att ta hand om de barnen men nu hade de börjat med det...sjukhuset sänds från Uppsala tror jag, kanske är att de har större möjlighet att försöka rädda dem där? Har ingen aning men blev förvånad när de sa att hon snittats i v22..

• joino
    ThereseJohansson skrev 2013-01-06 08:54:18 följande:
    Alexandra: jag trodde som sagt också att det var helt omöjligt...de sa också att förr så hade de inte möjlighet att ta hand om de barnen men nu hade de börjat med det...sjukhuset sänds från Uppsala tror jag, kanske är att de har större möjlighet att försöka rädda dem där? Har ingen aning men blev förvånad när de sa att hon snittats i v22..

Jag vet att olika sjukhus har olika policy. Uppsala och Linköping har inställningen att försöka i vecka 23, dvs 22+ men sen lite beroende på hur stort barnet är. Sös i Sthlm gör inga försök förrän vecka 24.
  • ThereseJohansson

Joino: då fick vi ju förklaringen :)

• Sömntutan

Alexandra: du beskrev en känsla precis vid naveln. Ungefär som man får en stöt på sidan om den. Precis så får jag också ibland, men har inte kunnat beskriva känslan. Tack!
    Gör inte alls ont, men man reagerar ganska starkt ändå då det känns en aning obehagligt.

• MissMe83

Åh fy denna natten har inte varit kul. Foglossning från helvetet, har haft svårt att ligga skönt och har vaknat när jag rört mig i sömnen. Plus gräsliga mardrömmar hela natten. Jag är helt slut!
    Ni som har foglossning, hur står ni ut på nätterna??

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~