Sömntutan skrev 2013-01-06 09:57:18 följande:
Alexandra: du beskrev en känsla precis vid naveln. Ungefär som man får en stöt på sidan om den. Precis så får jag också ibland, men har inte kunnat beskriva känslan. Tack!
Gör inte alls ont, men man reagerar ganska starkt ändå då det känns en aning obehagligt.
Åh! Skönt att inte vara ensam :P
Nej men precis, inte ont men man hajjar till rätt kraftigt endå! Första gången så så rycktes hela jag framåt, fattade inte alls vad som hände :P
MissMe83 skrev 2013-01-06 10:37:48 följande:
Äh My god! Måste klaga lite till!
Insåg häromdagen att alla kläder sitter väldigt obekvämt! Provade väninnans mamma byxor i strlk 40! Satt perfekt! Shit! Jag hade ju 34/36 innan. Hur gick detta till?
Fler som fått byta klädstorlek?
Jag har 36 eller 38 på byxor i vanliga fall, bredare höfter efter första barnet då jag hade 34 :P
Men nu har jag 38 eller 40 på mammabyxor beroende på vart jag provat dom och om det är stumt material eller inte! Mina vanliga bomullsklänningar/långa tröjor kan jag fortfarande ha! Men har en mammatröja med.
mytol skrev 2013-01-06 02:52:28 följande:
Den ser nog bra ut.
Om du vill ha en vanlig rymlig skötväska så kan ja tipsa om en väska som stadium har. Min kompis hade den som skötväska och vi har även den till min brukare. Om jag inte köper en mer trendig skötväska så kommer jag köpa den.
www.stadium.se/klader/barnklader-122-164/acce...
Sen att den är extremt billig gör ju inget heller
Ska kika på den! Finns ju på tradera insatser till vanliga väskor så det blir som fack! Smart det med! :)
ThereseJohansson skrev 2013-01-06 08:54:18 följande:
Alexandra: jag trodde som sagt också att det var helt omöjligt...de sa också att förr så hade de inte möjlighet att ta hand om de barnen men nu hade de börjat med det...sjukhuset sänds från Uppsala tror jag, kanske är att de har större möjlighet att försöka rädda dem där? Har ingen aning men blev förvånad när de sa att hon snittats i v22..
Ja det är nog olika bestämmelser, i Umeå är det v.24 iallafall eftersom hon inte fick komma in förrän då! Men hon fick spruta med kortison i v.23, men fick inte bli inlagd innan och skulle den kommit innan så var det kört, sa dom.