• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • AlexandraViberg
    Sömntutan skrev 2013-01-06 09:57:18 följande:
    Alexandra: du beskrev en känsla precis vid naveln. Ungefär som man får en stöt på sidan om den. Precis så får jag också ibland, men har inte kunnat beskriva känslan. Tack!
    Gör inte alls ont, men man reagerar ganska starkt ändå då det känns en aning obehagligt.
    Åh! Skönt att inte vara ensam :P
    Nej men precis, inte ont men man hajjar till rätt kraftigt endå! Första gången så så rycktes hela jag framåt, fattade inte alls vad som hände :P
    MissMe83 skrev 2013-01-06 10:37:48 följande:
    Äh My god! Måste klaga lite till!
    Insåg häromdagen att alla kläder sitter väldigt obekvämt! Provade väninnans mamma byxor i strlk 40! Satt perfekt! Shit! Jag hade ju 34/36 innan. Hur gick detta till?
    Fler som fått byta klädstorlek?
    Jag har 36 eller 38 på byxor i vanliga fall, bredare höfter efter första barnet då jag hade 34 :P
    Men nu har jag 38 eller 40 på mammabyxor beroende på vart jag provat dom och om det är stumt material eller inte! Mina vanliga bomullsklänningar/långa tröjor kan jag fortfarande ha! Men har en mammatröja med.
    mytol skrev 2013-01-06 02:52:28 följande:

Den ser nog bra ut.
    Om du vill ha en vanlig rymlig skötväska så kan ja tipsa om en väska som stadium har. Min kompis hade den som skötväska och vi har även den till min brukare. Om jag inte köper en mer trendig skötväska så kommer jag köpa den.
    www.stadium.se/klader/barnklader-122-164/acce...

Sen att den är extremt billig gör ju inget heller  

Ska kika på den! Finns ju på tradera insatser till vanliga väskor så det blir som fack! Smart det med! :)
    ThereseJohansson skrev 2013-01-06 08:54:18 följande:
    Alexandra: jag trodde som sagt också att det var helt omöjligt...de sa också att förr så hade de inte möjlighet att ta hand om de barnen men nu hade de börjat med det...sjukhuset sänds från Uppsala tror jag, kanske är att de har större möjlighet att försöka rädda dem där? Har ingen aning men blev förvånad när de sa att hon snittats i v22..
    Ja det är nog olika bestämmelser, i Umeå är det v.24 iallafall eftersom hon inte fick komma in förrän då! Men hon fick spruta med kortison i v.23, men fick inte bli inlagd innan och skulle den kommit innan så var det kört, sa dom.

The greater the fight, the greater the victory! BF Juni 2013 | Dotter -07
  • Friiidaaay
    Meoow skrev 2013-01-06 12:41:55 följande:
    Humm en till fråga... När får man moderskapsintyget från mvc?
    Tror också samma, att vi här får det på det första besöket hos BM efter RUL :) 
  • MissMe83

Det e nåt fel på mig! Har gråtit sedan 12 å jag har ingen aning varför! Vad händer med mig? Min man blir orolig och vill veta vad som e fel men jag har ingen aning! Bara gråter.

• MissMe83

Det e nåt fel på mig! Har gråtit sedan 12 å jag har ingen aning varför! Vad händer med mig? Min man blir orolig och vill veta vad som e fel men jag har ingen aning! Bara gråter.

• AlexandraViberg

Mytol: Ja men den där såg ju hur bra som helst ut! Precis sådär i utseendet vi tänkt också, för båda ska ha den och den ska kunna hänga på vagnen och svart var ett krav! Blir nog denna efter ultraljudet på torsdag när vi ändå är där nere där det finns ett stadium (5 mil bort till sjukhuset)

• MissMe83

• Friiidaaay
    MissMe83 skrev 2013-01-06 13:36:53 följande:
    Hormoner! Eller mår du dåligt över något? Jag grinade igår när vår pojke skulle sova över hos sin moror o morfar.. Så nu får han vara hemma ett tag Tungan ute
  • Tessss
    Meoow skrev 2013-01-06 12:23:53 följande:
    Satt precis och kikade på just skötväskor när jag fick se att ni diskuterat det lite smått här :) Vill jättegärna ha tips om någon vill dela med sig :)

Väljer även mellan dessa bäddset till bebisen (vill gärna ha så neutralt som möjligt så de eventuellt kan användas till nästa bebis också)

lekmer.se/barn-och-baby/barnrum/sangar-och-sa...#.UOldXHdJIRI

lekmer.se/inredning/barnrum/sangar-och-sangkl...#.UOlekndJIRI

Vilket tycker ni? (Det från färg och form blir ju ganska mycket dyrare då inget spjälskydd ingår där.. )
    Jättefina! Den här föll jag för.... men usch vilka priser...

Gravid med första barnet! BF 16 juni 2013 ♥
  • AlexandraViberg

Jag köpte detta också färg och form! Men de ä ju dyra, jag köpte mitt oanvänt på tradera för 300 med frakten. Köpte även matchande lampa och blir sedan skötbädden också, den kostar runt 400 med och verkar inte finnas begagnat men det blir den ändå!

• Meoow
    Tessss skrev 2013-01-06 13:48:41 följande:
    Jättefina! Den här föll jag för.... men usch vilka priser...

Här blev det det "billiga" setet då spjälskydd ingick.. Insåg ju att sälar kanske inte känns jätteaktuellt i juni när bebis kommer, men tänkte köpa ett till bäddset som går att ha till det svarta spjälskyddet och sedan använda det med sälarna på lite senare.. :)
Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~