• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • AlexandraViberg
    Sömntutan skrev 2013-01-06 14:51:55 följande:
    Har rensat barnens rum idag. Fy fasiken vad mycket skit som de samlar på sig som bara ligger. Vår minsting är en sakletare av rang och det är allt från skruvar till äggkartonger som hamnar i rummet. Jag blir så trött! Höll på hela förmiddagen och slängde och slängde. Tänk att det ska vara så svårt att städa sitt rum?! Nu är jag helt slut i ryggen och det blir nog ryggläge i soffan resten av dagen. I morgon är det tillbaka till vardagen igen. Skola för både mig och barnen.
    Känner igen mig..
    The greater the fight, the greater the victory! BF Juni 2013 | Dotter -07
  • Sömntutan
    AlexandraViberg skrev 2013-01-06 14:51:48 följande:
    Ja jag fick barn för 6 år sedan och separerade när hon var 2 och då när hon växte ur saker så började jag sälja dom. Fanns ju ingen anledning att ha kvar, hade ju ingen karl :P
    Fast åh andra sidan skulle jag inte vilja ha dom sakerna nu heller. Det enda jag har kvar är en resevagn.

Har lite kläder kvar också, de finaste som de första kläderna osv men det är inget jag planerar att ha på detta barn i vilket fall! Hur som helst så blir det mest begagnat av de större dyrare sakerna.

Börjar fundera på en ny vagn nu dock. Finns 12.or för cirka 4200 av den jag vill ha, medan 09.or ligger på 3000 och sen blir det ju marginellt dyrare för varje år. Så då känns det som man kan lägga till 1200 och köpa en ny :P
    Men vi får se, håller utkik på blocket!

Uppdrag spjälsäng har jag märkt är omöjligt. Vill ha en med sänkbar långsida men under 3 månader har det bara funnits en sån på blocket här omkring. Så det kommer sluta med en ny där med..
    Ja jag blev så fruktansvärt sugen på en ny vagn jag också är jag var i butiken och kollade. Men här vet jag att mannen säger nej. Vagnen jag ville ha gick på 7000 och det tillåter faktiskt inte ekonomin när man är student. Håller utkik på blocket jag också och hoppas på att kap runt 3-4 tusen ist.
    Äntligen! BF ~8 juni
  • AlexandraViberg
    Sömntutan skrev 2013-01-06 14:55:25 följande:
    Ja jag blev så fruktansvärt sugen på en ny vagn jag också är jag var i butiken och kollade. Men här vet jag att mannen säger nej. Vagnen jag ville ha gick på 7000 och det tillåter faktiskt inte ekonomin när man är student. Håller utkik på blocket jag också och hoppas på att kap runt 3-4 tusen ist.
    Nä, vi är ju också studenter båda två. (känns fortfarande ovant att säga då maken slutade jobba och började plugga bara sen september..)

Men fick 6000 i julklappspengar och lägger allt på bebisen. Sen fick jag 2500 retroaktivt från försäkringskassan nu också som också kommer gå till bebisen. Så helt plötsligt hade vi massa pengar att använda istället för någon tusenlapp i månaden :P
    Försöker lägga undan studiemedel också, då man får mindre föräldrapenning än studiemedel.
    Fast så får man ju barnbidrag och förmodligen lite högre bostadsbidrag också, så skillnaden blir inte jätte stor.
  • skjuter illa

Ser att det är många som gillar tyg med moln . Är man lite händig o har en symaskin tillgänglig finns det molntyg på Ohlssons tyger (finns lite överallt i Sverige) som kostar 99 kr/meter o finns i många färger. Jag har sytt både byxor till dottern o bebis o påslakan till vagn.

Älskar retro! Glad
  • AlexandraViberg
    skjuter illa skrev 2013-01-06 15:06:12 följande:
    Ser att det är många som gillar tyg med moln . Är man lite händig o har en symaskin tillgänglig finns det molntyg på Ohlssons tyger (finns lite överallt i Sverige) som kostar 99 kr/meter o finns i många färger. Jag har sytt både byxor till dottern o bebis o påslakan till vagn.

Älskar retro! Glad
    Ja jag har sett detta tidigare! Tänkte sy eget spjälskydd egentligen men så fanns det inte i grått.. Men har tänkt köpa i brunt och göra något! Finns ju i hur många färger som helst känns det som, förutom grått :P
  • skjuter illa

Ja många färger men vad synd att det inte fanns grått. :( Du får köpa i nån annan färg o sy åt annat! ;)

• AlexandraViberg
    skjuter illa skrev 2013-01-06 15:13:17 följande:
    Ja många färger men vad synd att det inte fanns grått. :( Du får köpa i nån annan färg o sy åt annat! ;)
    Ja men precis! Det ska jag absolut göra, finns alltid något att sy :P
  • Madelen21

rensa barnas rum... ja d behöver jag oxå göra fast d får bli en annan dag för just nu håller ja på slänger ut julen

• AlexandraViberg
    Madelen21 skrev 2013-01-06 15:22:10 följande:
    rensa barnas rum... ja d behöver jag oxå göra fast d får bli en annan dag för just nu håller ja på slänger ut julen
    Det gjorde vi igår.. SÅÅÅ skönt! :P
    Alldeles för mycket rött för min smak!
Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~