• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • AlexandraViberg

Tycker det är svårt att bestämma sig för vettiga sängkläder faktiskt! Känns som att det blir vitt i slutänden :P

The greater the fight, the greater the victory! BF Juni 2013 | Dotter -07
  • gorek86
    skjuter illa skrev 2013-01-04 18:48:28 följande:
    Min sambo är oxå lång (över 190). Vi har köpt en Kronan o den är lite för liten men det är mest jag som kommer att köra ändå.

Men Kronan har gjort en ny vagn som heter Duo S med svängbara framhjul o den är högre. Min sambo provade den o den passade superbra. Även min syster som är 175 cm lång tyckte den var bra. Går även att höja/sänka handtaget. För övrigt en väldigt snygg o proffsig vagn som fått många utmärkelser o goda betyg! (ja jag är såld på Kronan!)

Kolla här:

www.kronan.com/sv/barnvagn/duovagn-s-2012-sva...
    Å tack så mycket för tipset! Ska genast kolla :)
  • Sömntutan
    AlexandraViberg skrev 2013-01-06 14:03:31 följande:
    Jag köpte detta också färg och form! Men de ä ju dyra, jag köpte mitt oanvänt på tradera för 300 med frakten. Köpte även matchande lampa och blir sedan skötbädden också, den kostar runt 400 med och verkar inte finnas begagnat men det blir den ändå!

Men så snyggt! Själv har jag inte ens börjat kolla efter sånna grejer. Jag ska få låna en säng från en kompis och man kan ju hoppas att hon kanske har spjälskydd också. Haha, känner mig så snål, men när man vet att det är sista bebisen så känns det lite halvonödigt att köpa en massa nya saker om man kan få låna. Men visst kommer det bli en del nyinköp också såklart.
    Äntligen! BF ~8 juni
  • tantS

På väg hem till mamma där vi ska leta upp min babylåda :D Aldrig sett den så det blir spännande!

• AlexandraViberg
    Sömntutan skrev 2013-01-06 14:29:33 följande:
    Men så snyggt! Själv har jag inte ens börjat kolla efter sånna grejer. Jag ska få låna en säng från en kompis och man kan ju hoppas att hon kanske har spjälskydd också. Haha, känner mig så snål, men när man vet att det är sista bebisen så känns det lite halvonödigt att köpa en massa nya saker om man kan få låna. Men visst kommer det bli en del nyinköp också såklart.
    Förstår precis och vi försöker köpa det mesta begagnat men mest för att det känns bättre. Spjälskyddet var ju begagnat men oanvänt :P
    Vi kör på grått och neutrala färger på de saker som vi planerar att återanvända nästa gång, för vi hoppas få ett till barn. Så då känns det smart! :)
  • Sömntutan
    AlexandraViberg skrev 2013-01-06 14:39:33 följande:
    Förstår precis och vi försöker köpa det mesta begagnat men mest för att det känns bättre. Spjälskyddet var ju begagnat men oanvänt :P
    Vi kör på grått och neutrala färger på de saker som vi planerar att återanvända nästa gång, för vi hoppas få ett till barn. Så då känns det smart! :)
    Såklart! Vi köpte ju det mesta när vi väntade ettan som vi sen kunde ha till nummer två. Dock har vi i stort sett inget kvar få det var ett tag sedan vi fick barn sist. Skötbordet är det enda som finns kvar i källaren, men jag vet ändå inte om jag kommer att använda det då det är ett man hänger på väggen. Tror jag vill ha ett stående om  det ska passa i det nya barnrummet. Ja vi får se .
    Äntligen! BF ~8 juni
  • MissMe83

Det e nåt fel på mig! Har gråtit sedan 12 å jag har ingen aning varför! Vad händer med mig? Min man blir orolig och vill veta vad som e fel men jag har ingen aning! Bara gråter.

• AlexandraViberg
    Sömntutan skrev 2013-01-06 14:46:56 följande:
    Såklart! Vi köpte ju det mesta när vi väntade ettan som vi sen kunde ha till nummer två. Dock har vi i stort sett inget kvar få det var ett tag sedan vi fick barn sist. Skötbordet är det enda som finns kvar i källaren, men jag vet ändå inte om jag kommer att använda det då det är ett man hänger på väggen. Tror jag vill ha ett stående om  det ska passa i det nya barnrummet. Ja vi får se .
    Ja jag fick barn för 6 år sedan och separerade när hon var 2 och då när hon växte ur saker så började jag sälja dom. Fanns ju ingen anledning att ha kvar, hade ju ingen karl :P
    Fast åh andra sidan skulle jag inte vilja ha dom sakerna nu heller. Det enda jag har kvar är en resevagn.

Har lite kläder kvar också, de finaste som de första kläderna osv men det är inget jag planerar att ha på detta barn i vilket fall! Hur som helst så blir det mest begagnat av de större dyrare sakerna.

Börjar fundera på en ny vagn nu dock. Finns 12.or för cirka 4200 av den jag vill ha, medan 09.or ligger på 3000 och sen blir det ju marginellt dyrare för varje år. Så då känns det som man kan lägga till 1200 och köpa en ny :P
    Men vi får se, håller utkik på blocket!

Uppdrag spjälsäng har jag märkt är omöjligt. Vill ha en med sänkbar långsida men under 3 månader har det bara funnits en sån på blocket här omkring. Så det kommer sluta med en ny där med..
  • Sömntutan

Har rensat barnens rum idag. Fy fasiken vad mycket skit som de samlar på sig som bara ligger. Vår minsting är en sakletare av rang och det är allt från skruvar till äggkartonger som hamnar i rummet. Jag blir så trött! Höll på hela förmiddagen och slängde och slängde. Tänk att det ska vara så svårt att städa sitt rum?! Nu är jag helt slut i ryggen och det blir nog ryggläge i soffan resten av dagen. I morgon är det tillbaka till vardagen igen. Skola för både mig och barnen.

Äntligen! BF ~8 juni
Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~