Alicantina skrev 2013-01-04 15:19:24 följande:
Åhh vad spännande:):) Du får berätta när du har kollat;)
Ha ha! Så där ja

Vi kunde inte hålla oss från att öppna kuvertet med vilket kön bebis har. Blivande sambon har velat veta hela tiden, är mest jag som har varit velig. Så imorse öppnade vi det. På RUL sa hon att hon var ca 90% säker, så det finns ju utrymme för en överraskning i juni iallfall. Men det troliga är att det ligger en liten tjej i min mage! Känns lite lustigt, för vi har båda varit inställda på att det är en kille, fråga mig inte varför. Känns iallafall bra att vi fick med ett kuvert hem och kunde fundera lite i lugn och ro om vi ville veta eller inte. Hade vi inte fått reda på det på RUL så hade vi inte gjort ett extra UL bara för att ta reda på könet, det blir ju ändå vad det blir, är ju liksom redan klart. Vi kommer fokusera på tjejnamn nu men försöka ha några pojknamn i reserv, för man vet ju aldrig!
Iallafall, för er som inte tänker kolla könet eller tänker kolla det men inte har gjort det än och vill spekulera lite så kan jag ju dela med mig av lite skrock och hur jag har mått. Enligt kinesiska kalendern är barnet i min mage en flicka och jag har även gjort bikarbonattestet 2 ggr, båda gångerna skedde inte minsta lilla reaktion, så även det pekar ju på en tjej. Däremot har jag inte spytt en enda gång (sägs väl att man mår mer illa med flickor?). Hade en period runt v 7-13 (eller nåt sånt) då jag mådde illa, särskilt på förmiddagarna. Men det var aldrig så jag kände för att kräkas, var mer en känsla av att vara åksjuk.
Har inte varit extra sugen på något särskilt, men ätit ganska mycket grape och apelsin (gör jag iof i vanliga fall också), men inget särskilt sug efter choklad eller annat godis, snarare hade jag en period när jag inte ville ha godis alls fast det hade nog att göra med att jag var "åksjuk" och kände mig mätt mest hela tiden. Vet inte om det finns nåt skrock om just dom sakerna, men så var det. Har (än sålänge) ingen rand på magen och den vikt jag lagt på mig hittills sitter runt lår, höfter rumpa he he...
Ja, jag vet inte om det där hjälper någon att spekulera, men det är ju alltid kul att fundera på om skrocket stämmer (tycker jag). Kommer nog fortsätta fundera själv också, för det är ju faktiskt inte helt säkert att det är en tjej, även om kuvertet avslöjade att det troligen är det