• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • AlexandraViberg
    mytol skrev 2013-01-06 17:42:17 följande:

ja, den är toppen som skötväska. Det blir nog en sådan här oxå och eventuellt en trendigare till mig oxå
    Haha låter bra! Den var ju rätt lik den från polarn och vi kommer bara ha en, så då måste maken också gilla den! Och denna gillade han så vi köper den på torsdag efter rul!
    The greater the fight, the greater the victory! BF Juni 2013 | Dotter -07
  • skjuter illa
    Alicantina skrev 2013-01-06 17:42:10 följande:
    Ska ni jobba på tills det är dags? Jag får se om jag går ner i tid..mitt jobb är stressigt..gymnasielärare.
    I vilka ämnen? Jag skulle vilja bli gymnasielärare men nöjer mig med att "bara" bli förskollärare. ;)

Jag pluggar så jag ska skriva min C-uppsats i vår. Hoppas bara jag hinner bli klar med den innan bebis kommer. Dottern föddes 3 veckor innan BF så det kan ju ske även denna gången...
  • Zora
    Alicantina skrev 2013-01-04 15:19:24 följande:
    Åhh vad spännande:):)  Du får berätta när du har kollat;)

Ha ha! Så där ja Vi kunde inte hålla oss från att öppna kuvertet med vilket kön bebis har. Blivande sambon har velat veta hela tiden, är mest jag som har varit velig. Så imorse öppnade vi det. På RUL sa hon att hon var ca 90% säker, så det finns ju utrymme för en överraskning i juni iallfall. Men det troliga är att det ligger en liten tjej i min mage! Känns lite lustigt, för vi har båda varit inställda på att det är en kille, fråga mig inte varför. Känns iallafall bra att vi fick med ett kuvert hem och kunde fundera lite i lugn och ro om vi ville veta eller inte. Hade vi inte fått reda på det på RUL så hade vi inte gjort ett extra UL bara för att ta reda på könet, det blir ju ändå vad det blir, är ju liksom redan klart. Vi kommer fokusera på tjejnamn nu men försöka ha några pojknamn i reserv, för man vet ju aldrig!

Iallafall, för er som inte tänker kolla könet eller tänker kolla det men inte har gjort det än och vill spekulera lite så kan jag ju dela med mig av lite skrock och hur jag har mått. Enligt kinesiska kalendern är barnet i min mage en flicka och jag har även gjort bikarbonattestet 2 ggr, båda gångerna skedde inte minsta lilla reaktion, så även det pekar ju på en tjej. Däremot har jag inte spytt en enda gång (sägs väl att man mår mer illa med flickor?). Hade en period runt v 7-13 (eller nåt sånt) då jag mådde illa, särskilt på förmiddagarna. Men det var aldrig så jag kände för att kräkas, var mer en känsla av att vara åksjuk.

Har inte varit extra sugen på något särskilt, men ätit ganska mycket grape och apelsin (gör jag iof i vanliga fall också), men inget särskilt sug efter choklad eller annat godis, snarare hade jag en period när jag inte ville ha godis alls fast det hade nog att göra med att jag var "åksjuk" och kände mig mätt mest hela tiden. Vet inte om det finns nåt skrock om just dom sakerna, men så var det. Har (än sålänge) ingen rand på magen och den vikt jag lagt på mig hittills sitter runt lår, höfter rumpa he he...

Ja, jag vet inte om det där hjälper någon att spekulera, men det är ju alltid kul att fundera på om skrocket stämmer (tycker jag). Kommer nog fortsätta fundera själv också, för det är ju faktiskt inte helt säkert att det är en tjej, även om kuvertet avslöjade att det troligen är det
  • Tessss
    Ska ni jobba på tills det är dags? Jag får se om jag går ner i tid..mitt jobb är stressigt..gymnasielärare.
    Jag är förskollärare och vad jag har hört är det väldigt få som får havandeskapspenning.. I med att man arbetar i arbetslag så räknar de väl med att man kan bli lite avlastad av sina kolleger.. (?) Men jag har inte riktigt undersökt det än.
    Gravid med första barnet! BF 16 juni 2013 ♥
  • mytol

ohhh, jag vill bara shoppa, shoppa å åter shoppa. Jag är en shoppaholic men har senaste månaderna haft shoppingförbud för att min sambo sura till lite på mig . Å de har gått ganska bra, vincent har numera en ganska normal klädgarderob . Men nu är det ju så mkt som man vill köpa till bebis.

Dessutom skulle jag vilja åka en sväng till ikea å inhandla lite grejer å få lite ordning på Vincents rum. Ska rensa lite på onsdag när ja har några timmar för mig själv hemma och sen mäta å se om ja kan få in den hyllan jag vill ha, hoppas hoppas. Avskyr när grejerna nästan står på varann på hyllorna.

Jag har trots allt en ganska duktig 4 åring här hemma som vet att alla saker har sin plats och att lego har en låda, bilar en, tågbana en osv så han städar duktigt men nu efter jul har det tillkommit så mkt saker och så har han så mkt grejer han inte leker med längre. Hans kök till exempel, de leker han aldrig med så spisen ställs undan å en hel låda med redskap till spisen. Sitt playdough å redskap till kan vara kvar för de händer att han vill pyssla med....   

• Tessss
    Zora skrev 2013-01-06 18:10:47 följande:

Ha ha! Så där ja Vi kunde inte hålla oss från att öppna kuvertet med vilket kön bebis har. Blivande sambon har velat veta hela tiden, är mest jag som har varit velig. Så imorse öppnade vi det. På RUL sa hon att hon var ca 90% säker, så det finns ju utrymme för en överraskning i juni iallfall. Men det troliga är att det ligger en liten tjej i min mage! Känns lite lustigt, för vi har båda varit inställda på att det är en kille, fråga mig inte varför. Känns iallafall bra att vi fick med ett kuvert hem och kunde fundera lite i lugn och ro om vi ville veta eller inte. Hade vi inte fått reda på det på RUL så hade vi inte gjort ett extra UL bara för att ta reda på könet, det blir ju ändå vad det blir, är ju liksom redan klart. Vi kommer fokusera på tjejnamn nu men försöka ha några pojknamn i reserv, för man vet ju aldrig!

Iallafall, för er som inte tänker kolla könet eller tänker kolla det men inte har gjort det än och vill spekulera lite så kan jag ju dela med mig av lite skrock och hur jag har mått. Enligt kinesiska kalendern är barnet i min mage en flicka och jag har även gjort bikarbonattestet 2 ggr, båda gångerna skedde inte minsta lilla reaktion, så även det pekar ju på en tjej. Däremot har jag inte spytt en enda gång (sägs väl att man mår mer illa med flickor?). Hade en period runt v 7-13 (eller nåt sånt) då jag mådde illa, särskilt på förmiddagarna. Men det var aldrig så jag kände för att kräkas, var mer en känsla av att vara åksjuk.

Har inte varit extra sugen på något särskilt, men ätit ganska mycket grape och apelsin (gör jag iof i vanliga fall också), men inget särskilt sug efter choklad eller annat godis, snarare hade jag en period när jag inte ville ha godis alls fast det hade nog att göra med att jag var "åksjuk" och kände mig mätt mest hela tiden. Vet inte om det finns nåt skrock om just dom sakerna, men så var det. Har (än sålänge) ingen rand på magen och den vikt jag lagt på mig hittills sitter runt lår, höfter rumpa he he...

Ja, jag vet inte om det där hjälper någon att spekulera, men det är ju alltid kul att fundera på om skrocket stämmer (tycker jag). Kommer nog fortsätta fundera själv också, för det är ju faktiskt inte helt säkert att det är en tjej, även om kuvertet avslöjade att det troligen är det
    Mycket av det du skriver stämmer överens med mig, men jag har inte gjort något bikarbonattest (men jag gjorde det kinesiska = tjej). vi får väl se om pyret behagar visa den 16e
    Gravid med första barnet! BF 16 juni 2013 ♥
  • AlexandraViberg

Zora: Kul! Svårt att hålla sig om man har ett kuvert med svar på ens funderingar :P

Enligt kinesiska så blir det en pojke och enligt en pendel med, men bikarbonatet visar på en tjej, jag mådde ju skit dåligt mellan v.8 och 16. Men mådde super bra med dottern.. Haha, så jag vet inte alls jag!

Tror ändå på tjej på något vis! Vill ha torsdag och RUL nu! Less på att spekulera nu! :P

The greater the fight, the greater the victory! BF Juni 2013 | Dotter -07
  • mytol
    AlexandraViberg skrev 2013-01-06 17:43:26 följande:
    Haha låter bra! Den var ju rätt lik den från polarn och vi kommer bara ha en, så då måste maken också gilla den! Och denna gillade han så vi köper den på torsdag efter rul!
    ett tips oxå förresten. kolla så att dom har den i lager, om inte så kan du beställa den på hemsidan så skickar dom den till den butik du vill gratis.
  • MissMe83

Zora: grattis till flickan i magen
    Vi kommer ta reda på vad vi väntar och tror än så länge att det är en kille.
    Men om jag jämför mig med dina symtom så pekar drt på att vi väntar en tjej. Men känner ändå på mig att jag bär på en kille. Får se vad som stämmer

För övrigt så har min foglossning varit hemsk idag. Var bra i förmiddags och gick då göad i hågen ut med hunden på en lång runda... Sista biten fick jag kämpa mig fram och resten av dagen har jag fått ta mitt straff.

• Mjj83l

Med dottern jobbade jag (då endast 50%) till v 30. Då tog jag ut semester och sedan havandeskapspenning.

Nu har jag varit sjukskriven sedan vecka 7. Sjukskriven till sista februari, lär bli sjukskriven därefter de sista 1,5 månaden tills jag får havandeskapspenning istället.

Hade planerat att vara hemma från v 30 nu med, men räknade såklart inte med att vara sjukskriven typ hela graviditeten. Jag arbetade 1 vecka efter vi plussat, sen va det kört...
Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~