• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • AlexandraViberg
    mytol skrev 2013-01-06 18:15:22 följande:
    ett tips oxå förresten. kolla så att dom har den i lager, om inte så kan du beställa den på hemsidan så skickar dom den till den butik du vill gratis.
    Gjorde det! Det fanns hemma, vi har tre stadium nere i Sundsvall. :)
    The greater the fight, the greater the victory! BF Juni 2013 | Dotter -07
  • mytol

jag jobbar som personlig assistent och jobbar alltid själv.
    jag har sökt hp och har inga tvivel om att de blir godkänt. Alla som tidigare varit gravida hos oss har blivit beviljade å ja fick de på min förra arbetsplats fast där hade vi ändå liftar å hjälpmedel och en del dubbelbemanning. Nu har ja inget utav det och gör ca 20-30 lyft per arbetspass på 35 kg. Förutom när jag jobbar natt, då blir det mellan 10-15 lyft å de räcker gott å väl bara de.

Så från å med den 12 april har jag sökt hp. 

• Alicantina
    skjuter illa skrev 2013-01-06 18:03:52 följande:
    I vilka ämnen? Jag skulle vilja bli gymnasielärare men nöjer mig med att "bara" bli förskollärare. ;)

Jag pluggar så jag ska skriva min C-uppsats i vår. Hoppas bara jag hinner bli klar med den innan bebis kommer. Dottern föddes 3 veckor innan BF så det kan ju ske även denna gången...

Spanska & Engelska kanske går ner till 60 % mot slutet.
  • Zora
    AlexandraViberg skrev 2013-01-06 18:15:07 följande:
    Zora: Kul! Svårt att hålla sig om man har ett kuvert med svar på ens funderingar :P

Enligt kinesiska så blir det en pojke och enligt en pendel med, men bikarbonatet visar på en tjej, jag mådde ju skit dåligt mellan v.8 och 16. Men mådde super bra med dottern.. Haha, så jag vet inte alls jag!

Tror ändå på tjej på något vis! Vill ha torsdag och RUL nu! Less på att spekulera nu! :P

Ja, det gick ju liksom inte att hålla sig med facit liggandes brevid sängen. Fast hade vi bestämt oss för att inte kolla så hade vi kastat kuvertet, eller bränt det så det absolut inte skulle gå att kolla senare heller
    MissMe83 skrev 2013-01-06 18:16:56 följande:
    Zora: grattis till flickan i magen
    Vi kommer ta reda på vad vi väntar och tror än så länge att det är en kille.
    Men om jag jämför mig med dina symtom så pekar drt på att vi väntar en tjej. Men känner ändå på mig att jag bär på en kille. Får se vad som stämmer

För övrigt så har min foglossning varit hemsk idag. Var bra i förmiddags och gick då göad i hågen ut med hunden på en lång runda... Sista biten fick jag kämpa mig fram och resten av dagen har jag fått ta mitt straff.
    Tack! Ska bli spännande att se vad som stämmer för dig och Tessss (och er andra förstås).
  • mytol

kinesiska kalendern säger att vi ska få en pojke. Jag velar hela tiden å har inte haft några drömmar.
    Med vincent så var det en helt självklar känsla från början att de var en pojke. men inte denna gång. När andra frågar säger ja spontant pojke men tror att de e för att jag vill gardera mig eftersom jag väldigt gärna vill att de ska vara en flicka.
    Sonen säger att de e en tjej i magen men vill ha en lillebror. Dom flesta på jobbet gissar på tjej.
    Jag tror oxå att det som gör att ja tvivlar lite på pojke är mitt utseende och utstrålning emot förra gången.
    Med Vincent kände jag mig aldrig risig, hade perfekt hy och inget besvär med håret. Denna gång e de helt tvärtom, de ploppar upp finnar både här å där å håret e en katastrof och lever helt å hållet sitt eget liv.    

• Kamillan

Idag köpte vi vagn.... Det blev en helt ny brio sing, grön för 4000!! Den är såååå fin, så nu saknas bara babyn!! Ska köpa ett brio primo som man kan fästa direkt på vagnen... Kanon blir det!!

• louise1983

Friiidaaay: Jag jobbar inom järnvägen, på bangården med godståg. Det innebär mkt krypande mellan vagnar, tunga lyft med vagnskoppel, vi flyttar vagnar och tåget till och ifrån bangården till kunder för lastning och lossning. Man kliver upp på och av vagnar och lok ofta i ganska höga farter. Arbetet är klassat som säkerhetstjänst och det är aldrig någon som blivit nekad havandeskapspenning där tidigare. Men troligtvis räcker det inte med de två månaderna för mig utan arbetsgivaren kommer nog att få lov att omplacera mig mkt tidigare. Fr.o.m. Imorgon har vi kurs teori i 4 veckor och efter det är jag osäker på om jag orkar vara ute å jobba längre.

Är det någon annan som har tunga jobb fysiskt? Allt kan ju självklart anses tungt utifrån hur man mår men ni förstår nog vad jag menar?

• mytol
    louise1983 skrev 2013-01-06 19:00:13 följande:
    Friiidaaay: Jag jobbar inom järnvägen, på bangården med godståg. Det innebär mkt krypande mellan vagnar, tunga lyft med vagnskoppel, vi flyttar vagnar och tåget till och ifrån bangården till kunder för lastning och lossning. Man kliver upp på och av vagnar och lok ofta i ganska höga farter. Arbetet är klassat som säkerhetstjänst och det är aldrig någon som blivit nekad havandeskapspenning där tidigare. Men troligtvis räcker det inte med de två månaderna för mig utan arbetsgivaren kommer nog att få lov att omplacera mig mkt tidigare. Fr.o.m. Imorgon har vi kurs teori i 4 veckor och efter det är jag osäker på om jag orkar vara ute å jobba längre.

Är det någon annan som har tunga jobb fysiskt? Allt kan ju självklart anses tungt utifrån hur man mår men ni förstår nog vad jag menar?

Jag anser att mitt jobb är tungt fysiskt med tanke på att jag har en brukare som väger 35 kg, 35 kg muskler som vi kallar min brukare, så enormt stark,  som inte kan hjälpa till själv att ställa sig upp. Det blir många lyft. Sjukgymnastik som ska utföras från golv varje dag som är påfrestande och oxå en säkerhetsrisk då detta inte är ngt som uppskattas av brukaren och man riskerar att få både slag och sparkar.
  • MissMe83

Louise1983: jobbar inom sjukvården och har många tunga uppgifter men även enkla rent medicinska saker. Min läkare anser inte att jag får jobba vilket jag inte alls är glad för. Men med den foglossning jag haft idag hade jobb inte gått

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~