• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • louise1983

Mytol: Ja det kan jag förstå inte är någon man heller kan hålla på med speciellt långt in i graviditeten. Men jag såg att du skrev tidigare här att du inte heller tror det blir svårt att få havandeskapspenning, det är ju skönt att FK fattar något :p

Jag har alltid älskat mitt jobb, men sedan jag blev gravid så ser jag bara allt som har med jobbet att göra som hinder och det har blivit så tungt psykiskt också pga det. Ska bli så skönt att få sitta inne i skolbänken nu på kurs i 4 veckor. Vi ska ta förarbevis för lok genom transportstyrelsen. Sen är det egentligen tänkt att det ska bli lokutbildning direkt efteråt men jag tror jag ska stå över det nu.. Tråkigt då det hade lyft mig rejält i lön men efterrsom att jobbet innebär att man kör loket radiostyrt, från en styrdosa som hänger runt midjan på magen så känns det inte alls bra med tanke på att ingen riktigt kan säga hur radiostrålningen skulle påverka bebisen.  

• louise1983
    MissMe83 skrev 2013-01-06 19:18:22 följande:
    Louise1983: jobbar inom sjukvården och har många tunga uppgifter men även enkla rent medicinska saker. Min läkare anser inte att jag får jobba vilket jag inte alls är glad för. Men med den foglossning jag haft idag hade jobb inte gått

Ja tråkigt att du känner att du vill jobba men inte kan/får. man får väl bara lov att lita till läkaren och tänka att det nog är det bästa i det långa loppet.Blir det nå bättre med foglossningen för dig då? Har ju aldrig upplevt det så vet nog inte alls riktig tvad det innebär.

Det har varit väldigt jobbigt för mig att förklara för läkare/bm vad tusan jag jobbar med, är väl ett lite ovanligt jobb å dom har svårt att förstå vad det innebär.  Dom flesta jag pratat med blandar ihop det med att jag skulle vara lokförare.. om det vore så väl att jag bara skulle köra tåget från plats A till B liksom :p
  • Sömntutan

Själv pluggar jag och kommer få pendla fram till det är dags. Jag tror vi slutar skolan den 7:e juni. Få se om jag lyckas gå klart hela fördra året.

• MissMe83

Louise1983: min foglossning började för någon vecka sedan. Jag har varit sjukskriven sedan v 7 pga att jag anses ha en högrisk grav. Foclossningen verkar bara bli värre för var vecka

• louise1983
    MissMe83 skrev 2013-01-06 19:46:16 följande:
    Louise1983: min foglossning började för någon vecka sedan. Jag har varit sjukskriven sedan v 7 pga att jag anses ha en högrisk grav. Foclossningen verkar bara bli värre för var vecka

Vad är en högrisk graviditet och vad innebär det? (Du behöver inte svara om du inte vill.)
  • hurskadetgå
    Velar nu mellan olika barnvagnar Kronan, Emmaljunga Mondial Duo Combi, Tako Laret, Teutonia Elegance... tur att det finns gott om tid kvar Flört Jag gillar stora hjul och klassiska vagnarna men vårt bagageutrymme är litet, vi har en liten Audi A3 2-dörrars. Blir stor utgift om vi måste köpa ny bil, så småningom är det nog oundvikligt men vi tänkte klara oss till en början iaf.

Fler med liten bil? Hur tänker ni med barnvagnen? 

(Skrev detta av misstag i bildtråden, sorry. Ni fick det bli dubbelt istället.)
  • MissMe83

Louise1983: inga problem .
    Dels tog det oss åtta år att bli gravida och läkarna har efter många Ivf och äggdonationer helt uteslutit att jag skulle bli gravid. En på miljonen är denna graviditet som dessutom är spontan.
    Dessutom har jag kroniskt högt blodtryck som dom har svårt att få bukt med och inte vet varför jag har då jag är smal och vältränad. Har dessutom sköldkörtel problem och en led sjukdom. Pga detta är jag på kontroll en gång i veckan. Nu är den största rusken för barnet över men den stora risken är kvar för mig

• louise1983
    MissMe83 skrev 2013-01-06 20:22:44 följande:
    Louise1983: inga problem .
    Dels tog det oss åtta år att bli gravida och läkarna har efter många Ivf och äggdonationer helt uteslutit att jag skulle bli gravid. En på miljonen är denna graviditet som dessutom är spontan.
    Dessutom har jag kroniskt högt blodtryck som dom har svårt att få bukt med och inte vet varför jag har då jag är smal och vältränad. Har dessutom sköldkörtel problem och en led sjukdom. Pga detta är jag på kontroll en gång i veckan. Nu är den största rusken för barnet över men den stora risken är kvar för mig

Åhh jag håller verkligen tummarna för att du kommer att klara dig igenom bra trots allt och att både du och bebis får må bra resten av graviditeten..  
  • louise1983
    hurskadetgå skrev 2013-01-06 20:20:26 följande:
    Velar nu mellan olika barnvagnar Kronan, Emmaljunga Mondial Duo Combi, Tako Laret, Teutonia Elegance... tur att det finns gott om tid kvar Flört Jag gillar stora hjul och klassiska vagnarna men vårt bagageutrymme är litet, vi har en liten Audi A3 2-dörrars. Blir stor utgift om vi måste köpa ny bil, så småningom är det nog oundvikligt men vi tänkte klara oss till en början iaf.

Jag har en liten bil, peugeot 206, som jag gärna vill kunna använda när jag och bebis ska någonstans själva. Vi har en större kombi också men den avskyr jag att köra och gör det inte mer än om jag måste! Så det är svårt med små barnvagnar, har funderat på en brio go då den blir liten nog ihopfälld men vi bor ju på landet och jag är osäker på om jag kommer att ångra mig gällande de små swiwelhjulen fram när det blir vinter...
  • Alicantina
    hurskadetgå skrev 2013-01-06 20:20:26 följande:
    Velar nu mellan olika barnvagnar Kronan, Emmaljunga Mondial Duo Combi, Tako Laret, Teutonia Elegance... tur att det finns gott om tid kvar  Jag gillar stora hjul och klassiska vagnarna men vårt bagageutrymme är litet, vi har en liten Audi A3 2-dörrars. Blir stor utgift om vi måste köpa ny bil, så småningom är det nog oundvikligt men vi tänkte klara oss till en början iaf.

Har inte haft min ford fiesta länge ..måste testa om det går i en vagn men tror inte det. Vi har en stor Kia Sportage men med litet bagageutrymme..vet inte hur vi gör!
Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~