• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • AlexandraViberg

Vi verkar vara några med sammandragningar, undra om alla har barn sedan tidigare eller om det är första? Som sagt ska det vara vanligare vid andra barnet och framåt.

Men det är ju livmodern som tränar och så länge det inte gör ont eller kommer blod/vatten i samband med det så ska det inte vara farligt vad jag vet. Men är ju inte super skönt heller, fast det inte gör ont så känns det ju.

Fast, jag känner mer rörelser vid sammandragningarna, så det är ju en liten fördel! Haha ;D

The greater the fight, the greater the victory! BF Juni 2013 | Dotter -07
  • Caroliin

Mina sammandragningar hinner knappt avta innan nästa börjar ikväll/natt. Kan inte somna för magen är stenhård och så gör det "ont" i sidorna i ryggen. Magen har varit stenhård sen jag gick och la mig i sängen vid halv elva. Hjälperinte att röra mig heller.

Jobbigt detta. Är ju jätte trött

• AlexandraViberg
    Caroliin skrev 2013-01-07 00:23:31 följande:
    Mina sammandragningar hinner knappt avta innan nästa börjar ikväll/natt. Kan inte somna för magen är stenhård och så gör det "ont" i sidorna i ryggen. Magen har varit stenhård sen jag gick och la mig i sängen vid halv elva. Hjälperinte att röra mig heller.

Jobbigt detta. Är ju jätte trött
    Min blir ju exakt hård när jag är kissnödig, det vet jag. Därför livmoderns konturer syns spå himla väl på morgonen. Hm, ont i ryggen har jag inte mer än i svanken och inte pga det. Men jag får ont som i ljumskarna på något vänster, lite ut mot höftbenen.

Kanske är bäst att fråga bm bara så man vet, jag har hört från väldigt luddig källa att många sammandragningar kan bero på UVI eller liknande. Jag är orolig att jag har bakterier kvar i livmodern eftersom vi inte blev gravida pga bakterier i livmodertappen. De dog förvisso innan vi blev gravida för jag åt medicin, men de har ju kommit tillbaka förut. Men det är nog inte så. Är bara nojjig!

Ska kolla om de vet på RUL eller åtminstone kanske har någon aning!
    The greater the fight, the greater the victory! BF Juni 2013 | Dotter -07
  • Bellis Karamellis

Hej! Nu hoppar jag äntligen in här efter ca 14 veckors läsning :)
    Är i vecka 18 nu, har en dotter som är född i mars 2011 och en bonusdotter som blir 6år nu i januari.

Jag var hos läkaren igår och frågade då bla. om mina sammandragningar som kommer kvällstid då jag bara slappar i soffan, och enligt henne så är det helt normalt och inget att oroa sig för, tydligen väldigt vanligt när man fått barn tidigare.
    Men är man orolig så tycker jag att det alltid är bäst att fråga BM eller liknande helt enkelt :)

• Sömntutan

Bellis Karamellis: välkommen! Och tack för svaret. Jag väntar ju tredje barnet så det är kanske därför jag känner av dem.

Förresten är det någon som vet när det syskonet räknas som en sladdis? Jag har hört så mycket olika. Mina barn blir ju 8 resp. 10 innan bebis kommer.

• ThereseJohansson

Går in i v20 och RUL idag...tjiihoo :)

• Valborgs

Har för mig att man räknas som förstagångsföderska igen efter 7 år.

Lycka till Therese :)

• Sömntutan

Valborgs: hmm det där med förstagågsföderska tror jag är "borttaget", men jag är inte säker .

• Valborgs

Det var inte det här när jag födde min dec 2011 iaf, men kanske blivit det efteråt? :)

• Tessss
    hurskadetgå skrev 2013-01-06 20:20:26 följande:
    Velar nu mellan olika barnvagnar Kronan, Emmaljunga Mondial Duo Combi, Tako Laret, Teutonia Elegance... tur att det finns gott om tid kvar Flört Jag gillar stora hjul och klassiska vagnarna men vårt bagageutrymme är litet, vi har en liten Audi A3 2-dörrars. Blir stor utgift om vi måste köpa ny bil, så småningom är det nog oundvikligt men vi tänkte klara oss till en början iaf.

Fler med liten bil? Hur tänker ni med barnvagnen? 

(Skrev detta av misstag i bildtråden, sorry. Ni fick det bli dubbelt istället.)
    Vi har en helt normalstor kombi, men har ändå problem med storlek på vagn då vi har hund som vi helst transporterar i bur bak. Så det blir att åka ut till affärerna och prov-packa innan vi bestämmer oss...
    Gravid med första barnet! BF 16 juni 2013 ♥
Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~