• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • cj2

jisses vad det händer grejer i tråden, där får man för att man jobbar kväll. :P

jag sollar mig också till gruppen med sammandragningar, väntar mitt tredje och går in i vecka 20 i dag.

hur är det med er andra, känner ni er gravida? Ser ni gravida ut? Jag har ju sett bilderna i biltråden och det är många fina bilder där. Jag ser inte ett dugg gravid ut ännu, känner mig bara tjock.

Imorse fick sambon känna sparkar igen. Har moderkakan i bakvägg för första gången och är helt överlycklig för det. Allt känns så himla mycket mer från bebisen!

• MissMe83

Nu måste jag till doktorn! Min foglossning börjar bli så illa att jag knappt kan gå. Min man fick hjälpa mig på toa inatt . Det är värst i blygdbenet nu . Varje steg känns som någon trycker en kniv i fogen

• Mjj83l

Har oxå sammandragningar, fast inte sp många om dagen. Kanske 2-3 st på kvällen när hag lagt mig.

Vecka 17 idag, 2a barnet.

• cj2
    MissMe83 skrev 2013-01-07 08:45:57 följande:
    Nu måste jag till doktorn! Min foglossning börjar bli så illa att jag knappt kan gå. Min man fick hjälpa mig på toa inatt . Det är värst i blygdbenet nu . Varje steg känns som någon trycker en kniv i fogen

usch det lät inte alls bra! finns det något man kan göra åt foglossning?
  • Libra89

Oj vad det skrivs flitigt här! :) Vi har mest funderat på Brio Happy, gillar utseendet och vi har en kombi så plats finns det...plus att vi förmodligen kommer ha lite kompakt living då vi ska bygga hus och bo på plats-med den vagnen kan man väl köpa sittdelen separat sen? Vill ha så lite onödigt dom möjligt att förvara :) Någon annan som sover dåligt förresten??? Jag sover helt kasst, har börjat få mörka ringar under ögonen, det är som om jag ligger och halvsover så jag vaknar av minsta lilla. Ibland kommer jag på mej själv med att ligga och stirra bara-då har jag inte sovit alls på ett tag. Men jag tänker mycket på hur det ska bli med bebis sådet är väl lite oro....

• Pellefanten

Visst är det härligt med en morgon Prommenad i friska luften, höra fåglarna kvittra och spy som en gris var 5e meter? Wonderbar!

• Mjj83l
    cj2 skrev 2013-01-07 08:49:09 följande:
    usch det lät inte alls bra! finns det något man kan göra åt foglossning?

Massage, foglossningsbälte, värmebälte, akupunktur, övningar som stärker o stabiliserar bäcknet, sova med kudde mellan låren.

Inte gå, endast cykla. Sitta på pitatesboll (där sitter jag på kvällen o tittat på tv)

Jag har både foglossningsbälte o värmebälte på alltid. Sover även med värmebältet, värmer om det när jag är uppe o kissar på natten.

Så gör jag...

Ändå har jag ont
  • MissMe83

Cj2: jag hoppas verkligen det, för som det är nu är jag invalid.

Mjj831: var får man tag på dessa saker??

• 2003ett lycko år

nu när jag kom hem ifrån semestern så låg det en kallelse till bäcken och foggympa i vatten till mig. ska gå i denna grupp fram till förlossningen kostar 60kr upp till frikort. jag går dock inte där pga förlossningar utan att förebygga å stärka upp mina trasiga muskler i nedre rygg.

• em77

Men Gud va jag tycker synd om alla som har foglossning och som mår illa å spyr fortfarande!! Usch!! Min foglossning har inte kommit än, hoppas jag slipper. Hade det med första men inte med andra.. Konstigt!

Känner mig lite lugnare nu när jag inte e ensam om sammandragningar och att höra att det nog inte e ngn fara! Så TACK Bellis Karameliis Kan jag lugna mig lite! å kolla med bm vid nästa besök!!

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~