• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • MissMe83

Ringde sjukgymnast och fick tid direkt på onsdag. Nu ska jag bara komma underfund med hur jag ska ta mig dit. Kommer inte i och ur bilen själv.... Ska åka och köpa foglissningsbälte idag och hoppas det ger någon effekt. Måste hitta en bättre och större kudde att ha mellan låren också.
    Var kan man få massage för sådana här problem??

• Mjj83l
    MissMe83 skrev 2013-01-07 09:24:56 följande:
    Cj2: jag hoppas verkligen det, för som det är nu är jag invalid.

Mjj831: var får man tag på dessa saker??

Jag har varit hos sjukgymnasten o fått övningar samt köp bälte. Där gör dom även akupunktur.

Värmebältet är som en vetekudde fast med kardborreband så man kan sätta det runt höft o rygg (bästa investeringen jag gjort!!!!!! Värme hjälper jätte mkt) den köpte jag på life.
  • Mjj83l

Pilatesboll köpte jag på en outlet för 199kr det gör inte ont att sitta på en sån, det gör apont att sitta i soffan eller på en stol

• Valborgs

Cj: det stämmer kanske att det blir skum, pys och bubbel bara man blandar bikarbonat med vatten.. :) (måste nästan testa sen ;)) men tar inte så allvarligt på det, mer en kul grej..

• Rufsi 406

Foglossning har jag inte känt av än så länge, men därmemot illamående, har bra och sämre dagar. Tyckte att det blev bättre i v 14-15 men sen kom det tillbaka igen. Som igår gick jag upp och åt frukost och somnade om i soffan. Vaknade upp och kände hur hela magen vred sig. Kände mig riktigt bakis med yrsel oxå. Förra onsdagen och mådde jag skitilla hela dagen och kunde inte äta något alls för det kom bara upp och jag har haft flera sådana dagar. Undrar när det ska ge med sig!?

• Hannathu
    Mjj83l skrev 2013-01-07 09:21:56 följande:

Massage, foglossningsbälte, värmebälte, akupunktur, övningar som stärker o stabiliserar bäcknet, sova med kudde mellan låren.
    Inte gå, endast cykla. Sitta på pitatesboll (där sitter jag på kvällen o tittat på tv)
    Jag har både foglossningsbälte o värmebälte på alltid. Sover även med värmebältet, värmer om det när jag är uppe o kissar på natten.
    Så gör jag...
    Ändå har jag ont

Akupunktur och TENS tyckte jag hjälpte mest.
    Cykla gjorde jag aldrig i förra graviditeten men nu hoppas jag kunna göra det för att hålla igång lite.
    Gå med korta korta steg och gå sidledes i trappor gjorde att det inte förvärrades i alla fall.

Gillade inte alls foglossningsbältet tyvärr, hoppas att det kan hjälpa bättre den här graviditeten för nu har foglossningen kommit krypande igen. Inte riktigt lika tidigt som förra graviditeten
  • MissMe83

Yessical: foglossning är bäckenet som förbereder sig inför förlossningen . Fogarna i bäckenet mjukas upp för att barnet skall kunna komma igenom sedan. Vissa märker knappt av det medan andra har det som mig, fördjävligt!

• MissMe83

Tack för alla tips . Får ta mig ut på en shopping runda idag med assistans av maken

• cj2

Jag har sånna hemska humörsvängningar. Oftast från glad till hysteriskt jätte ledsen och orolig. Inte så ofta arg.

Jag har hittat en knöl i armhålan som ska kollas upp på onsdag, den är jag ju säker på till och från att det är canser. Dessutom är jag helt övertygad om att det är något fel på vår lilla tjej, fast jag har fått bevisat för mig på ul att så inte ska vara fallet. Vet inte vad jag ska göra med mig själv ofta. Fick förlossningsdepression med dom två andra, känner mig inte alls på det sättet nu. Men är förlamande orolig att något ska vara fel.

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~