• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Premismamma
    Kickilina skrev 2013-01-07 14:22:09 följande:
    Hej Premismamma!

Oj, HELLP, obehagligt! Ja, vilken tur att du redan var på plats! Har du haft havandeskapsförgiftning med de andra också eller hade du ny partner??

Joino: Grattis till fint RUL!! *Längtar*

Madelen: Ja, du, det låter som foglossning tycker jag! Kan ju komma tidigare för varje barn tyvärr...

Jag fick havandeskapsförgiftning med första som var en kille. Nu var det ny partner och en till kille. Läkarna sa att det är rätt vanligt att det kan bli så med ny partner. Det är visst vanligare att man får de med killar.
  • Kickilina

Min livmoderrackare går 2 cm nedom navelplan, men om jag har fylld urinblåsa går den jäms med navelplan.

Etangen skrev 2013-01-07 14:22:18 följande:
    Hej! Jag väntar mitt andra barn i juni och har börjat leta lite vagnar, men problemet är att vi har en liten bagage och vi gillar uteliv så vi vill ha en barnvagn som tar så lite plats som möjligt, någon som vet någon bra?

Tack på förhand
    Evelina
    Kanske en Phil & Teds?? Den är ju liten och smidig. Du borde i alla fall köra på en vagn som inte är dubbel på bredden i alla fall Har kollat och känt runt lite. Har själv nu köpt en Urban Jungle Duo men den är bred, 73 cm. Phil & Teds är ju smidigare men kanske inte lika rolig för barnen, i alla fall den som tvingas sitta bak...
    Caliphora skrev 2013-01-07 14:23:32 följande:
     Hej! Lite nervös här, andra barnet på g, men första födseln i Sverige... Har bott i England de sista 10 åren, så har ingen aning hur allt funkar hemma!

Första vildingen är en flicka på 14 månader - mycket intressant att se hur det kommer va med 2 under 2! 
    Oho, spännande! Men om du fött i England så kommer du nog bli positivt överraskad över förlossningsvården i Sverige (hoppas jag i alla fall). Välkommen hem! Kul med två pseudotvillingar

• Neenne

Tänkte jag med skulle skriva något efter att ha följt er länge. Gravid med första barnet som beräknas komma den 22 juni :) tid för rul den 14 ! Inte känt något ännu men hoppas jag får känna nåt nu snart!

• Premismamma
    Kickilina skrev 2013-01-07 14:22:09 följande:
    Hej Premismamma!

Oj, HELLP, obehagligt! Ja, vilken tur att du redan var på plats! Har du haft havandeskapsförgiftning med de andra också eller hade du ny partner??

Joino: Grattis till fint RUL!! *Längtar*

Madelen: Ja, du, det låter som foglossning tycker jag! Kan ju komma tidigare för varje barn tyvärr...

Jag fick havandeskapsförgiftning med första som var en kille. Nu var det ny partner och en till kille. Läkarna sa att det är rätt vanligt att det kan bli så med ny partner. Det är visst vanligare att man får de med killar.
  • Hannathu
    Mjj83l skrev 2013-01-07 12:25:54 följande:

Jag hade bälte med dottern oxå, tyckte inte det hjälpte ett dugg!!
    Men det jag köpte nu ser helt annorlunda ut och gör underverk!!! Jag kan varken gå el stå utan det. Tack vare bältet klarar jag att handla o lämna dottern på dagis iaf.

åh hur ser det ut? har du ngn länk?
  • mytol
    Meoow skrev 2013-01-07 12:54:51 följande:
    Är det några här inne som satt sig in i det här med försäkringskassan? Första gången för oss och tycker verkligen att det är jätterörigt..... :/ Gjorde en "snabbkalkyl" på deras hemsida för att planera föräldraledigheten. och med min årsinkomst på ca 220.000 så fick jag fram att jag (om jag tar ut 5 hela dagar/v) skulle få ut dryga 7000:-/månad. Kan det stämma? Eller är detta bara en av dessa "delar" ? Får ut mellan 13.000-15.000 efter skatt om det säger mer.... ;) Sen har jag ju bara en deltidsanställning på 26h/v, men har ju ofta en hel del vik som gör att jag kommer upp lite i arbetstid. Spelar detta någon roll eller är det bara den faktiska inkomsten man går efter?

Det låter nog som om det kan stämma. Tror dom säger att man får ut 80% av sin lön om man tar ut fullt, dvs 7 dagar i veckan.
  • Caliphora

Är havandeskapsförgiftning högt blodtryck och protein i urinen? Hade det med 1:a men senare i graviditeten, födseln sattes igång 38+10.

Har tittat på Kristianstads sjukhus, deras nyrenoverade förlossningsavd ser ut som himmeln jämfört med heltäckningsmattorna i det engelska sjukhuset...

Ursäkta den knaggliga svenskan, förresten! Flyttar hem i Februari, så får börja öva nu... 

• Hannathu
    Kickilina skrev 2013-01-07 14:38:55 följande:
    Kanske en Phil & Teds?? Den är ju liten och smidig. Du borde i alla fall köra på en vagn som inte är dubbel på bredden i alla fall Har kollat och känt runt lite. Har själv nu köpt en Urban Jungle Duo men den är bred, 73 cm. Phil & Teds är ju smidigare men kanske inte lika rolig för barnen, i alla fall den som tvingas sitta bak...

Vännen har en sån och ungarna slåss om att sitta bak
  • Madelen21

kickilina: har pratat me min bm på mvc nu och hon sa att d kan mkt väl vara foglossning...
    vi kom överens om att jag ska få en tid i v 20 så jag ska ringa efter ultraljudet annars är d inget före v 24.
    känns bra. Så då får jag nog höra hjärtat då också :) 

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~