• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Kickilina

Hej hopp!

Jobbigt för alla er med foglossning!!! Hoppas att ni hittar massa smarta knep så att det hålls på en rimlig nivå!

Natan: Även jag är ständigt illamående, fortfarande...tröttsamt!

Här började dagen med att jag ramlade nerför trappan - inte så trevligt!

Sen köpte jag en barnvagn - mycket trevligt! Det blev en Urban Jungle duo. Fyndade på blocket en kanonfin! Känner inte för att köpa en helt ny dubbelvagn eftersom den bara kommer användas under en begränsad period. Så denna blir perfekt! Kommer att ha kvar min Bugga också för att kombinera.

• Meoow

Är det några här inne som satt sig in i det här med försäkringskassan? Första gången för oss och tycker verkligen att det är jätterörigt..... :/

Gjorde en "snabbkalkyl" på deras hemsida för att planera föräldraledigheten. och med min årsinkomst på ca 220.000 så fick jag fram att jag (om jag tar ut 5 hela dagar/v) skulle få ut dryga 7000:-/månad. Kan det stämma? Eller är detta bara en av dessa "delar" ?

Får ut mellan 13.000-15.000 efter skatt om det säger mer.... ;)

Sen har jag ju bara en deltidsanställning på 26h/v, men har ju ofta en hel del vik som gör att jag kommer upp lite i arbetstid. Spelar detta någon roll eller är det bara den faktiska inkomsten man går efter?

• AlexandraViberg

Hur högt upp är era livmödrar? Min går drygt 1½ finger ovanför naveln nu! Tyckte det var högt upp jag! :O

The greater the fight, the greater the victory! BF Juni 2013 | Dotter -07
  • Meoow
    AlexandraViberg skrev 2013-01-07 13:05:17 följande:
    Hur högt upp är era livmödrar? Min går drygt 1½ finger ovanför naveln nu! Tyckte det var högt upp jag! :O
    Min har också passerat naveln nu (känns det som iaf :) )
  • cj2

Oj hmm.. jag är jätte dålig på min kropp och vet inte ritkigt vad som är vad haha. men när jag ligger ner så försvinner kulan strax under naveln. så den borde väl inte vara över naveln ännu.

• Madelen21

kickilina: Har igen en fråga till dig som är bm:) Tror att jag drabbats av foglossning det gör ont i ländryggen å strålar ner i benen och framåt ljumsken...
    jag har haft det i bägge mina tidigare graviditeter och nu redan i v 18 (i morgon) Känns inte sådär super...
    har foglossningsbälte som funkar sådär ... Men jag minns inte riktigt hur d kändes... Men jag hade väldigt mkt me andra barnet å ja iomed att man inte blir lättare m tidens gång så lär d ju bara bli värre antar jag :/

• AlexandraViberg
    Meoow skrev 2013-01-07 13:07:43 följande:
    Min har också passerat naveln nu (känns det som iaf :) )
    Skönt! Tänkte så man inte har en jätte där inne ;)
  • AlexandraViberg
    joino skrev 2013-01-07 13:49:23 följande:
    RUL idag! Allt såg jättebra ut. Så skönt!! :)
    Kul! Grattis till att det såg bra ut! Åh vill ha torsdag och mitt RUL nu. Längtar ihjäl!
  • Meoow
    joino skrev 2013-01-07 13:49:23 följande:
    RUL idag! Allt såg jättebra ut. Så skönt!! :)
    Ååh vad mysigt! Vill också gå på RUL, känns som en evighet till fredag.. ;)

Har ni tagit reda på kön?
Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~