• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • mrshope
    Caliphora skrev 2013-01-07 14:23:32 följande:
     Hej! Lite nervös här, andra barnet på g, men första födseln i Sverige... Har bott i England de sista 10 åren, så har ingen aning hur allt funkar hemma!

Första vildingen är en flicka på 14 månader - mycket intressant att se hur det kommer va med 2 under 2! 
    Hej och grattis! Bor du i Sverige nu? Jag bor i England och här hitills jättenöjd med mödravården här. Kommer nog gå bra i Sverige för dig!
  • mrshope
    Kickilina skrev 2013-01-07 14:38:55 följande:
    Min livmoderrackare går 2 cm nedom navelplan, men om jag har fylld urinblåsa går den jäms med navelplan.

Kanske en Phil & Teds?? Den är ju liten och smidig. Du borde i alla fall köra på en vagn som inte är dubbel på bredden i alla fall Har kollat och känt runt lite. Har själv nu köpt en Urban Jungle Duo men den är bred, 73 cm. Phil & Teds är ju smidigare men kanske inte lika rolig för barnen, i alla fall den som tvingas sitta bak...

Oho, spännande! Men om du fött i England så kommer du nog bli positivt överraskad över förlossningsvården i Sverige (hoppas jag i alla fall). Välkommen hem! Kul med två pseudotvillingar

VIll bara försvara mitt land lite! Klart att jag hoppas att svensk mödravård är bra, men mina erfarenheter av den engelska är bara positiva :)
  • Suey

Imorgon väntar RUL och jag är så nervös... mest för att man har ju ingen aning om vad som väntar en, det är en helt ny upplevelse! Förhoppningsvis få reda på vad det blir Glad Men det viktigaste är ju att allt ser bra ut... :S

• Mjj83l
    Hannathu skrev 2013-01-07 14:44:06 följande:
    åh hur ser det ut? har du ngn länk?

Kastat frp, men hittade "bruksanvisningen". Bandet heter -Rehband Support 7131. Mkt bredare än det jag hade förra gången o mer elastiskt. Sitter som en smäck o håller ihopa jättebra!!! På mig iaf
  • AlexandraViberg
    Suey skrev 2013-01-07 15:44:12 följande:
    Imorgon väntar RUL och jag är så nervös... mest för att man har ju ingen aning om vad som väntar en, det är en helt ny upplevelse! Förhoppningsvis få reda på vad det blir Glad Men det viktigaste är ju att allt ser bra ut... :S
    Bara att ta ett djupt andetag i vänterummet när de säger ditt namn och försöka slappna av! :)
    Vi hoppas också få veta vad det blir!
    The greater the fight, the greater the victory! BF Juni 2013 | Dotter -07
  • Hannathu
    Caliphora skrev 2013-01-07 14:49:25 följande:
    Är havandeskapsförgiftning högt blodtryck och protein i urinen? Hade det med 1:a men senare i graviditeten, födseln sattes igång 38+10.

Har tittat på Kristianstads sjukhus, deras nyrenoverade förlossningsavd ser ut som himmeln jämfört med heltäckningsmattorna i det engelska sjukhuset...

Ursäkta den knaggliga svenskan, förresten! Flyttar hem i Februari, så får börja öva nu... 

Ja om jag fattat rätt så är det de symptomen - blev oxå igångsatt pga samma sak.
  • Hannathu
    Mjj83l skrev 2013-01-07 15:48:01 följande:

Kastat frp, men hittade "bruksanvisningen". Bandet heter -Rehband Support 7131. Mkt bredare än det jag hade förra gången o mer elastiskt. Sitter som en smäck o håller ihopa jättebra!!! På mig iaf

ser nästan precis ut som det jag har, så synd
  • Hannathu
    Suey skrev 2013-01-07 15:44:12 följande:

Åh det är verkligen en fantastisk upplevelse, nästan lite skräckblandad förtjusning. Man vill ju så gärna att allt ska se perfekt ut
  • Caliphora
    mrshope skrev 2013-01-07 15:21:08 följande:
    VIll bara försvara mitt land lite! Klart att jag hoppas att svensk mödravård är bra, men mina erfarenheter av den engelska är bara positiva :)
    Har blandade upplevelser - sjukhuset där jag bor är ganska omodernt och om man är svensk från början så känns det engelska systemet otroligt oeffektivt. NHS (National Health Service) kämpar mycket med dåligt statsbidrag, UK spenderar ca hälften så mycket per person som Sverige på sjukvården. Men, själva födseln var bra, det var före och efter som kändes mindre bra. "Post code lottery", alltså väldigt beroende på var man bor här, vad jag förstår på andras upplevelser!

En positiv sak är att man har 2 UL i England, så jag har redan sett lillen en gång v. 13v! Ska på 20-veckors UL i slutet på Januari. Bästa upplevelsen någonsin, man får verkligen grepp om vad som föregår där inne!

• joino
    Meoow skrev 2013-01-07 14:06:18 följande:
    Ååh vad mysigt! Vill också gå på RUL, känns som en evighet till fredag.. ;)

Har ni tagit reda på kön?

Nej, ingen kön-koll. Vill men sambon vill absolut inte :P kändes som en pojke men känslan vet jag inte hur pålitlig den är :D
Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~