mrshope skrev 2013-01-07 16:43:12 följande:
Jag förstår att det beror väldigt mkt vilket sjukhus man tillhör. Jag tillhör King's College som är ett universitetsjukhus och jag är supernöjd. Får tre ultraljud, ska kolla hjärtat i v20 då vi har hjärtsjukdomar i familjen, har samma barnmorska hela tiden hela vägen till förlossningen. Jag är ju svensk men har bott här i 11 år och har ingenting att klaga på. Lokalerna är ju inte lika moderna men det är ju inte det som avgör hur bra vården är!
Har även haft en hel del att göra med just NHS det senaste åren pga en olycka jag hade och fick så himla bra hjälp!
Hoppas det går bra med flytten till Sverige, vad spännande även om jag kan tänka mig att det är lite läskigt.
Ah, jag har bott på ett par ställen i norra England mest ( ett par år i London), och det är väldigt olika från ställe till ställe.
Jo, det är läskigt! Sveriges finansminister har hästsvans!

Jag saknar Sverige, dock, och med två tror jag det kommer vara skönt med en mormor på nära håll - första barnet var väldigt jobbigt med mjölkallergi och väldigt svår reflux. Och amningen kom inte igång så fick inläggas efter 4 dagar då hon hade tappat 14% av sin kroppsvikt.
Då var det jobbigt att inte ha familj runtomkring sig!