• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Sömntutan

Men jösses vad ni skriver. Nu när jag börjat skolan igen efter julen så hinner jag ju inte hänga här så mycket som ja vill .
    UL på onsdag och jag längtar som sjutton. Men samtidigt ät jag jättenervös. Kommer nog att böra gråta om hon säger att allt ser bra ut.
    Pendlar ju till Umeå i stort sett varje dag och eftersom det inte finns några mammakläder här där jag bor så passade jag på att ta en sväng på stan i Umeå idag mellan föreläsningarna. Hittade ett par byxor på rea på HM. Inte dösnygga kanske, men de får duga. Var ett par vitbeiga chinosaktiga brallor. I går vann jag även en auktion på tradera och de brallorna borde komma i morgon.

Äntligen! BF ~8 juni
  • mytol
    Madebyday skrev 2013-01-07 19:03:55 följande:
    Det skrivs och går undan här, jag hinner ju inte med att läsa allt kul ni skriver Går in i vecka 19 (18+0) imorn och har RUL nästa onsdag, då i 19+0. Är ruggigt nyfiken på vad det blir den här gången, sonen kommer vara exakt 2,5 år när han blir storebror.  Jag är bombsäker på att det bor en grabb där inne nu med, mår likadant som jag gjorde med första, dvs prima ballerina...inga graviditets baksidor alls...jag har till och med slutat nattkissa (lite orolig blir man juh) men nu är det bara en vecka tills vi får se det lilla hjärtat slå (hoppas jag...)  Däremot tror jag att bebis gjorde sig till känna förra veckan (i v18) Jag satt  i soffan och kände ett par små "nervryckningar" i nedre delen av magen, vid ljumsken.  Snabbt som tusan förde jag ner handen mot stället som ryckt, tröck fingrarna lite in i "vadderingen" och fick mig en lite buff :)  Hoppas det var liten som levde runt och att det inte bara var nerverna...  
    Son 2010-12

Då är vi lika långt gångna. Jag har ul nästa torsdag å längtar å känner som du, kommer nog bli svårt att hålla tillbaka tårarna. Vet inte om ja blivit blödigare nu för så kände ja inte på ul i vecka 12. Kände bara lycka men inte så sentimental lycka.
  • Mjj83l

Kan man äta "för mycket" ägg?!?!?

Fik höra det idag, jag äter mkt ägg i vanliga fall och har fortsatt med det.

Idag fick jag kommentaren -"hoppas du inte äter lika mkt ägg nu!"

Äter äggröra till frukost varje dag, och gärna en omgång till på em. Allt mellan 2-6 ägg om dan typ.

• AlexandraViberg

Kan inget om ägg, är väldigt allergisk mot det och MASSA mer saker..
    Men känns inte bekant att det skulle vara dåligt? Men så lyssnar jag inte riktigt när det pratas om ägg eftersom jag inte ens har någon aning om hur det smakar :P

Dottern har klarat sig så jag hoppas att denna också gör det :)

The greater the fight, the greater the victory! BF Juni 2013 | Dotter -07
  • Madelen21

mytol jag har också ul nästa v fast på onsdag kl 14.
    ska ni kolla va d blir?
    Vi ska kolla är så sjukt nyfiken :)
    Jag tror på en flicka :)
    Men vi får se, min dotter önskar sig en lillasyster:)
    Nu ska jag strax titta på farmen här :) 

• Libra89
    Mjj83l skrev 2013-01-07 19:47:38 följande:
    Kan man äta "för mycket" ägg?!?!? Fik höra det idag, jag äter mkt ägg i vanliga fall och har fortsatt med det. Idag fick jag kommentaren -"hoppas du inte äter lika mkt ägg nu!" Äter äggröra till frukost varje dag, och gärna en omgång till på em. Allt mellan 2-6 ägg om dan typ.

Vad jag läst kan man äta normalt med ägg, alltså som du. Det finns en massa nyttigt i och är det perfekta födoämnet tydligen :) Kolesterolet ska inte vara så högt att det påverkar om man inte äter onormala mängder. Dock vet jag inte om det är annorlunda som gravid....Jag har ätit fyra ägg idag totalt iaf :)
  • Mjj83l
    Libra89 skrev 2013-01-07 19:56:34 följande:
    Vad jag läst kan man äta normalt med ägg, alltså som du. Det finns en massa nyttigt i och är det perfekta födoämnet tydligen :) Kolesterolet ska inte vara så högt att det påverkar om man inte äter onormala mängder. Dock vet jag inte om det är annorlunda som gravid....Jag har ätit fyra ägg idag totalt iaf :)

Gött, då fortsätter jag käka ägg :-P

Mmmm ÄGG!!! Love it

Grattis till er som varit på rul!!! Jag e sååååå avundsjuk! LÄNGTAR!!! 14 dagar kvar idag.
  • ThereseJohansson

Är ju vårat första barn så ul var en helt otrolig upplevelse för oss...helt fantastiskt att man kan se bebisen så bra och från alla olika vinklar....jag bara njuter ikväll, har en sån fantastisk känsla i kroppen..går inte riktigt beskriva :)

• Madelen21

här är en som börjar känna för att boa och fixa mm i hemmet...
    när jag har väntat mina andra barn så har jag fått såna där ryck att ställa mig och städa sent på kvällar mm..
    Undra hur d kommer sig att man blir extra noga lr va man ska säga med städning när man ä gravid?
    Just nu har jag inte så stor ordning men d ska ändras på..
    Man får ta lite i taget så blir det bra. Är så sugen på att köpa ny inredning.. åå :)
    Ska kika runt lite på nätet.. fasen ja missa farmen ikväll oxå... trodde d va kl 20 men d va halv åtta :/ får kolla om d går å se på nätet istället då. 

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~